Slovenska turistična organizacija (STO) ob priložnosti Frankfurtskega knjižnega sejma z intenzivnimi promocijskimi aktivnostmi krepi prepoznavnost in ugled Slovenije, še posebej za goste, ki iščejo destinacije z bogato kulturno ponudbo. STO ob letošnjem knjižnem sejmu, kjer je Slovenija častna gostja, napoveduje promocijsko temo slovenskega turizma za leti 2024 in 2025: Umetnost in kultura.
Slovenska turistična organizacija (STO) ob priložnosti Frankfurtskega knjižnega sejma z intenzivnimi promocijskimi aktivnostmi krepi prepoznavnost in ugled Slovenije, še posebej za goste, ki iščejo destinacije z bogato kulturno ponudbo. STO ob letošnjem knjižnem sejmu, kjer je Slovenija častna gostja, napoveduje promocijsko temo slovenskega turizma za leti 2024 in 2025: Umetnost in kultura.
V torek, 17. oktobra 2023, svoja vrata odpira Frankfurtski knjižni sejem. Slovenija je na letošnjem knjižnem sejmu častna gostja, kar pomeni največjo predstavitev slovenske kulture v tujini v zgodovini samostojne Slovenije. Obiskovalci sejma so poslovna javnost ter ljubitelji knjige in kulture, kar je STO prepoznala kot pomembno priložnost za promocijo na enem tradicionalno najpomembnejših trgov slovenskega turizma in se odločila, da z intenziviranimi aktivnostmi ob tej priložnosti krepi ugled in prepoznavnost Slovenije. Ob tej priložnosti bo Slovenijo na nemškem trgu pozicionirala kot »zeleno butično destinacijo za individualnega odgovornega gosta, ki ceni naravo, zdravje, kulturna doživetja in avtentični karakter lokalnih skupnosti«, kot opredeljuje aktualna strategija slovenskega turizma.
Matjaž Han, minister za gospodarstvo, turizem in šport: »Slovenija je letos častna gostja največjega knjižnega sejma, kar predstavlja edinstveno priložnost za celovito predstavitev naše države. Frankfurtski knjižni sejem vsako leto združi literate, publiciste, založnike in knjigotržce z vsega sveta. V središču sta umetnost in kultura, a poleg trgovanja z avtorskimi pravicami se odpirajo še številne druge možnosti za navezovanje stikov na političnem, gospodarskem in turističnem področju. Oči svetovne medijske javnosti so uprte v častno gostjo in prav je, da to priložnost na več področjih le najbolje izkoristimo. Svoje veliko spoštovanje izrekam slovenskim avtoricam in avtorjem, založnicam in založnikom ter knjigotržcem, njihovi dnevi v Frankfurtu bodo še posebej intenzivni, ko bodo Slovenijo predstavljali v vsej svoji odličnosti. Njihovo delo opravlja pomembno vlogo promocije slovenske kulture in umetnosti v tujini. Velikokrat se premalo zavedamo pomena založništva, ki ni samo pomembna gospodarska panoga, temveč je že v preteklosti bistveno vplivalo na razvoj slovenske narodne zavesti. Jezik in kultura nas še vedno pomembno povezujeta. Slovenija kot častna gostja predstavlja svojo umetniško besedo, zgodovino, pa tudi zelo privlačno turistično destinacijo in dinamično gospodarsko okolje. Za nas je pomembno sodelovanje z Nemčijo, našo najpomembnejšo zunanjetrgovinsko partnerico glede na dolgoročno rast. Kot resorni minister bom obisk v Frankfurtu izkoristil še za iskanje možnosti za nadaljnjo krepitev sodelovanja z zvezno deželo Hessen.«
Mag. Maja Pak, direktorica STO ob tej priložnosti izpostavlja: »Nastop Slovenije kot častne gostje ne letošnjem Frankfurtskem knjižnem sejmu, ki bo po napovedih gostil več kot 200.000 obiskovalcev strokovne in široke javnosti, je enkratna priložnost za dvig prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot zelene, butične, trajnostne, vključujoče, odgovorne in varne destinacije. Slovenska turistična organizacija je številne promocijske in komunikacijske aktivnosti za nagovarjanje tistih ciljnih skupin, ki se še posebej zanimajo za edinstvena kulturna doživetja, izvedla že pred sejmom, intenzivne so tudi aktivnosti med in po sejmu. Pravkar poteka oglaševanje na zunanjih oglaševalskih površinah, kjer bomo s privlačnimi podobami Slovenije in citati slovenskih kulturnikov dosegli 3,5 milijonov uporabnikov. Z aktivnostmi ob Frankfurtskem knjižnem sejmu izpostavljamo tudi osrednjo promocijsko tematiko slovenskega turizma za leti 2024 in 2025, to je Umetnost in kultura. Nemčija ostaja za slovenski turizem najpomembnejši emitivni trg s stabilno rastjo. Naš cilj izvajanja aktivnosti skozi vse leto je pridobiti obiskovalce z višjo dodano vrednostjo in krepiti pozitivno percepcijo Slovenije.«
Frankfurtski knjižni sejem je eden najpomembnejših dogodkov na nemškem trgu, kjer STO s promocijskimi in komunikacijskimi aktivnostmi krepi prepoznavnosti in ugled Slovenije.
Rebeka Kumer Bizjak, vodja predstavništva STO v Nemčiji: »Odlični rezultati realiziranih nočitev iz Nemčije v preteklem obdobju leta, t. j. od januarja do avgusta 2023 nakazujejo odlično rast, ki je v primerjavi z istim obdobjem preteklega leta skoraj 8%, v primerjavi z istim obdobjem leta 2019 pa kar 30 odstotkov. Slovenska turistična organizacija s predstavništvom v Nemčiji ves čas tesno sodeluje z vsemi deležniki pri organizaciji celotnega dogajanja ob nastopu v Frankfurtu, saj želimo izkoristiti to odlično priložnost za predstavitev slovenske turistične ponudbe ciljno usmerjeni javnosti. Dogodek in sama častna funkcija zagotavljata izjemno medijsko odmevnost na nemškem trgu, ki bo zagotovo pripomogla k večji prepoznavnosti Slovenije tudi kot turistične destinacije. V komunikaciji poudarjamo kulturna doživetja in intenzivno nagovarjamo nemško ciljno javnost, ki Slovenije v tej raznolikosti še ne pozna.«
Mihael Kovač, kurator programa Slovenija častna gostja - Frankfurt 2023 sejma je poudaril: »Zaradi številnih aktivnosti Javne Agencije za knjigo - od študijskih obiskov nemških novinarjev do organiziranih predstavitev knjig slovenskih avtorjev za nemške knjigarnarje - smo letos v različnih nemških medijih imeli več kot 300 objav o slovenski knjižni produkciji in s tem o Sloveniji. Teden dni pred sejmom je denimo Frankfurter Allgemeine Zeitung namenil Ljubljanskemu manifestu o branju na višji ravni celo stran. O te je poročal tudi Le Monde, pa portugalski Publico, zagrebški Jutarnji list, in še vrsta drugih evropskih medijev. Če bi te objave razumeli kot oglase za Slovenijo, bi bila njihova vrednost več kot milijon evrov. Več kot navdušen sem tudi nad tem, da je STO svojo oglaševalsko kampanjo za slovenski turizem v Frankfurtu zgradila na sporočilih slovenskih knjižnih avtorjev. S tega zornega kota si želim, da bi se tudi pri nas usidrala zavest, da je lahko slovenska kultura odlična promotorka Slovenije v tujini. Za zelo sprejemljive stroške.«
STO ob sejmu izvaja vrsto aktivnosti za nagovarjanje ljubiteljev kulture
Jutri, na dan otvoritve frankfurtskega sejma, bo STO na sejmu s turističnimi informacijami prisotna v slovenskem paviljonu in na slovenskem razstavnem prostoru. STO sodeluje tudi pri uradni otvoritvi , ki ga bosta otvorila nemški kancler Olaf Scholz in predsednica republike Slovenije Nataša Pirc Musar ter pri programu dogajanja v slovenskem paviljonu. Otvoritvi bo sledil slovenski sprejem v Naturmuseum Frankfurt, kjer je STO vpeta v samo organizacijo in predstavitev Slovenije kot privlačne turistične destinacije in izpostavitvi znamke I feel Slovenia.
Na uradni otvoritvi sejma sodelujejo tako v Nemčiji kot globalno priznan filozof Slavoj Žižek, glasbenika Boštjan Gombač in Nejc Škofic ter pesnica Miljana Cunta. Številni drugi slovenski avtorji, pesniki in pisatelji, ki so mednarodno uveljavljeni, sodelujejo pri pestrem programu, okroglih mizah in panelnih diskusijah tako v slovenskem paviljonu kot tudi na drugih prizoriščih sejma ter na številnih prizoriščih v mestu Frankfurt in v drugih nemških mestih. Vsi dogodki, ki jih je samo v Frankfurtu več kot 20, prispevajo k večji vidnosti Slovenije na nemškem trgu in prepoznavnosti Slovenije kot privlačne turistične destinacije.
Na dan otvoritve bo STO izvedla delovno kosilo z direktorji večjih organizatorjev potovanj in ministrom za gospodarstvo, turizem in šport Matjažem Hanom. Ob uradnem obisku ministra Matjaža Hana v Frankfurtu in delovnim srečanjem z vidnejšimi nemškimi poslovnimi turističnimi akterji, želi STO tako povečati vidnost Slovenije v programih večjih organizatorjev potovanj z butičnimi zgodbami ter turistično ponudbo Slovenije. Vpliv na odločitev o izbiri destinacije na podlagi priporočil organizatorjev potovanj in njihovih programov je namreč na nemškem tržišču še vedno velik.
STO in predstavništvo STO v Nemčiji sta vrsto promocijskih aktivnosti izvedli že pred Frankfurtskim knjižnim sejmom.
V času pred, med in po sejmu STO s citati slovenskih avtorjev, pesnikov in pisateljev kot so Slavoj Žižek, Srečko Kosovel, Kajetan Kovič ter privlačnimi podobami Slovenije STO na zunanjih plakatnih mestih in digitalnih zaslonih v Frankfurtu izpostavlja Slovenijo kot zeleno butično destinacijo z bogato kulturno dediščino. Oglaševanje poteka od 13. do 23. oktobra v nemški deželi Hessen, predvsem v Frankfurtu.
Lansirala je posebne poslovne strani v treh jezikih, v slovenskem, angleškem in nemškem jeziku, kjer predstavlja celotno dogajanje na prestižnem knjižnem sejmu v Frankfurtu. Na podstrani uradnega slovenskega turističnega portala navaja dejstva o sami predstavitvi, ter poudarja pomen turizma in vpetosti promocije turističnih produktov, slovenske kulture in raznolikosti. Na omenjenih straneh s poslovno javnostjo deli informacije o dinamičnem programu, s katerim se v Frankfurtu ne bo predstavljal le slovenski knjižni svet, temveč tudi druga umetnost in Slovenija kot turistična destinacija tudi za ljubitelje umetnosti in kulture.
Že v začetku leta je STO zasnovala literarno zgodbo, s katero je lansirala nov kulturni video in tudi z njim napovedala knjižni sejem.
Častno funkcijo Slovenije STO in njeno predstavništvo v Nemčiji komunikacijsko izpostavlja čez vse leto, še posebej aktivno na nemškem trgu. Predstavništvo je tako marca in avgusta so-gostilo dve študijski turi za nemške novinarje v Sloveniji. Slovenijo je ob tej priložnosti obiskalo skupaj več kot 30 vrhunskih nemških medijev, med njimi ZDF (prvi link), Frankfurter Allgemeine Zeitung, NDR, SR, die Zeit, Börsenblatt, Fokus in drugi.
Osrednja komunikacijska tema 2024 in 2025: Umetnost in kultura
Turistični produkt Kultura in zgodovinska mesta je v Strategiji slovenskega turizma 2022-2028 opredeljen kot eden od štirih vodilnih ter tudi povezovalnih turističnih produktov Slovenije, STO pa je umetnost in kulturo določila za nosilno komunikacijsko tematiko v letih 2024 in 2025.
Slovenijo bo STO tako v vseh svojih komunikacijskih kanalih in orodjih na inovativen in sistematičen način predstavila kot sodobno, kreativno in atraktivno destinacijo kulturnega turizma z močno trajnostno noto, ki jo zaznamujejo vrhunski umetniki, navdihujoče prireditve 365 dni v letu ter bogata kulturna dediščina. Umetnost in kultura kot elementa v ponudbi slovenskega turizma lahko tudi ključno prispevata k izpopolnitvi verige vrednosti in povečata dodano vrednost v slovenskem turizmu.
VIR: STO