Toyota Motor Corporation (TMC) bo na 2. dirki serije ENEOS Super Taikyu 2023 – NAPAC Fuji SUPER TEC 24 Hours – ki bo potekala med 26. in 28. majem, tekmovala s konceptnim vozilom #32 ORC ROOKIE GR Corolla H2 Concept (GR Corolla s pogonom na vodik), ki ga poganja tekoči vodik.

  • GR Corolla H2 je prvo vozilo na svetu, ki bo dirkalo s pogonom na tekoči vodik
  • Uporaba tekočega vodika omogoča točenje goriva v boksih skupaj z drugimi tekmovalci
  • Sodelovanje na dirkah je ključni del razvoja vodikovih motorjev z notranjim zgorevanjem 

Toyota Motor Corporation (TMC) bo na 2. dirki serije ENEOS Super Taikyu 2023 – NAPAC Fuji SUPER TEC 24 Hours – ki bo potekala med 26. in 28. majem, tekmovala s konceptnim vozilom #32 ORC ROOKIE GR Corolla H2 Concept (GR Corolla s pogonom na vodik), ki ga poganja tekoči vodik. 

Prvič v zgodovini bo vozilo na dirki uporabljalo tekoči vodik.

TMC od maja 2021 na Japonskem tekmuje s podobnim konceptnim vozilom GR Corolla H2 Concept, ki kot pogonsko gorivo uporablja plinasti (stisnjen) vodik. Prehod na tekoči vodik je velik korak naprej v razvoju, saj bo vozilo postalo bolj konkurenčno. 

Zaradi tekočega vodika so postanki v boksih hitrejši in učinkovitejši, saj točenje goriva poteka v istem boksu kot pri vozilih z bencinskim motorjem. Uporaba tekočega vodika kot goriva pomeni, da ni več potrebna oprema, ki je bila doslej potrebna za proizvodnjo stisnjenega plinastega vodika, kot so kompresorji in predhladilniki za hlajenje vodika. 

Posledično je površina, potrebna za namestitev postaje, štirikrat manjša v primerjavi s postajami za plinasti vodik. Ker točenje goriva pod tlakom ni več potrebno, je mogoče z gorivom napolniti več vozil zapored.

V zadnjih dveh mesecih se je masa konceptnega vozila GR Corolla H2 Concept zmanjšala za več kot 50 kg, kar je omogočilo, da je vozilo doseglo boljši čas kroga kot GR Corolla z vodikovim motorjem, ko je maja 2021 prvič tekmovala z motorjem na plinasti vodik.

TMC je ob podpori številnih partnerjev nadaljeval z razvojem in izboljšavami prek motošporta, kar je omogočilo udeležbo na dirki Fuji 24 Hours.

Sistem vbrizgavanja goriva pri konceptnem vozilu GR Corolla H2 Concept je bil spremenjen zaradi prehoda s plinastega na tekoči vodik. Kljub temu gre za enak motor kot pri vožnji na plinasti vodik. 

Ker se je z menjavo goriva povečala energijska gostota, se je doseg podvojil, čeprav je čas točenja ostal enak (približno 1,5 minute*). Podjetje TMC si z razvojnim programom prizadeva izboljšati zmogljivost motorja, doseg in čas točenja.

Med točenjem in skladiščenjem mora biti temperatura tekočega vodika pod –253 °C. To predstavlja edinstvene izzive na področjih, kot so razvoj tehnologije črpalk za gorivo za uporabo pri zelo nizkih temperaturah, preprečevanje naravnega izhlapevanja vodika iz rezervoarjev in oblikovanje predpisov za rezervoarje za vodik, nameščene v vozilih. 

TMC si bo v sodelovanju s partnerji še naprej prizadeval premagati te izzive na področju proizvodnje, transporta in uporabe vodika.

Tako plinasti kot tekoči vodik imata edinstvene prednosti in izzive, pri čemer je prednost plinastega vodika preprostejša konfiguracija sistema. 

TMC se bo še naprej osredotočal na razvoj na področju plinastega in tekočega vodika, da bi povečal možnosti oskrbe z gorivom in maksimalno izkoristil edinstvene lastnosti obeh področij.

Prednosti tekočega vodika | Izzivi tekočega vodika
Večja energijska gostota in doseg | Skladiščenje pri temperaturah pod –253 °C
Manjše vodikove postaje (omogoča polnjenje v boksu) | Preprečevanje izhlapevanja vodika zaradi toplote v rezervoarju
Točenje goriva pod tlakom ni potrebno, zato je mogoče z gorivom napolniti več vozil zapored | Črpalke za gorivo, ki delujejo pri –253 °C


Vodik je pomembno gorivo za zagotavljanje ogljično nevtralne prihodnosti motošporta na najvišji ravni

Na 24-urni dirki serije ENEOS Super Taikyu sta predsednik TMC, Koji Sato, in predsednik ACO, Pierre Fillon, začrtala pot za prihodnjo kategorijo ogljično nevtralnih dirkalnikov na legendarni dirki 24 ur Le Mansa. Ta vznemirljiv razvoj bo omogočil uporabo vodika kot goriva v motošportu na najvišji ravni, bodisi v kombinaciji s sistemom gorivnih celic bodisi z motorji z notranjim zgorevanjem kot pri konceptnem vozilu GR Corolla H2 Concept. 

Več podrobnosti o razvoju bo na voljo na dirki 24 ur Le Mansa.  


Začetek skupnih raziskav z univerzami za nadaljnje zmanjšanje teže vodikovih motorjev

Toyota lahko na letošnji dirki Fuji 24 Hours tekmuje s konceptnim vozilom GR Corolla HR Concept na tekoči vodik zaradi sodelovanja s številnimi partnerji. Z Univerzo v Kjotu, Univerzo v Tokiu ter Univerzo Waseda bomo nadaljevali raziskave na področju tehnologij za zmanjšanje teže in velikosti sistemov na tekoči vodik, da bi vozila še izboljšali.

Skupne raziskave tehnologije | Univerza
Tehnologija superprevodnih motorjev za črpalke za tekoči vodik za uporabo v avtomobilski industriji | Univerza v Kjotu,・Univerza v Tokiu,・Univerza Waseda
Tehnologija centrifugalnih črpalk za tekoči vodik za uporabo v avtomobilski industriji | Waseda University

Toyota si bo še naprej prizadevala k razvoju brezogljične družbe s partnerji, med katerimi so poleg podjetij in lokalnih oblasti tudi univerze.

Prav tako bo še naprej sodelovala s partnerji, da bi s pomočjo različnih pristopov povečala število različic in tako zadovoljila potrebe strank po vsem svetu.

*Čas pretoka vodika po priklopu pištole za točenje vodika


VIR: Toyota Adria