GZS - Združenje za promet in Javna agencija SPIRIT Slovenija, ob podpori Veleposlaništva RS v New Delhiju, nadaljujeta z nizom promocije Slovenije kot logistične platforme za srednjo in jugovzhodno Evropo na azijskih trgih, tokrat z logističnimi poslovnimi forumi v Indiji.
Ljubljana, 17. november 2023 - V okviru obiska slovenske delegacije v indijski poslovno-finančni prestolnici Mumbai, kjer med drugim deluje največje indijsko kontejnersko pristanišče, ter v največjem industrijsko-trgovskem središču južne Indije, znanem kot azijskem Detrojtu, Chennai, bo 17-članska gospodarska delegacija izvedla celovito promocijo slovenskih transportno logističnih rešitev za izbrana indijska podjetja, ki svoje blago pošiljajo kupcem v Evropi ali pa blago za potrebe indijskega trga uvažajo iz Evrope.
GZS - Združenje za promet in Javna agencija SPIRIT Slovenija, ob podpori Veleposlaništva RS v New Delhiju, nadaljujeta z nizom promocije Slovenije kot logistične platforme za srednjo in jugovzhodno Evropo na azijskih trgih, tokrat z logističnimi poslovnimi forumi v Indiji.
Člani delegacije se bodo v času obiska, ki bo med 19. in 25. novembrom 2023, srečali z indijskimi ladjarji, špediterji, logističnimi operaterji, podjetji pristaniških skupnosti, industrijskimi podjetji, izvozniki, uvozniki, trgovci, zainteresiranimi za predstavitev in implementacijo učinkovitih transportno logističnih storitev do zalednih trgov Slovenije in samega slovenskega trga.
Gre tudi za nadaljevanje promocijskih aktivnosti slovenskega transportno logističnega sektorja na prekomorskih trgih, s katero so na Gospodarski zbornici Slovenije - Združenju za promet organizirano pričeli leta 2009. V zadnjih štirinajstih letih smo v partnerstvu s SPIRIT Slovenija izvedli promocijske dogodke v Maleziji in Singapurju (2009), na Kitajskem (2010, 2013, 2014) in v Hong Kongu (2010), v Indiji (2010, 2019), v Vietnamu in Indoneziji (2015), in na Japonskem (2016, 2018). Ciljnim strankam iz prekomorskih trgov pa se je slovenska transport logistika že trikrat organizirano predstavila tudi na skupinski predstavitvi slovenskega gospodarstva na sejmu Transport & Logistics v Münchnu, v letih 2017, 2019 in 2023.
Indijski trg postaja vse bolj poslovno perspektiven tudi za slovensko logistiko, zlasti zaradi nenehne in stabilne rasti industrijske proizvodnje, tako imenovane demografske dividende, na račun mlade in dinamične populacije, krepitve zasebne potrošnje na račun rastočega srednjega razreda, ki je v zadnjih letih doživel pomembno širitev in rast (danes je vsak tretji Indijec pripadnik srednjega razreda, do leta 2031 se pričakuje, da bo srednji razred predstavljal že 40 odstotkov prebivalstva oziroma 750 milijonov ljudi), kar poganja zdravo gospodarsko rast indijskega gospodarstva in potrebe po učinkovitih, kakovostnih, specializiranih sodobnih rešitvah za distribucijo blaga kupcem v Indiji. Na drugi strani pa so v teku intenzivna pogajanja za podpise prostotrgovinskih sporazumov Indije z EU, Združenim kraljestvom ter svetom za sodelovanje v Zalivu, ki utirajo pot ambicijam tesnejšega gospodarskega sodelovanja prej omenjenih držav po krepitvi gospodarskega sodelovanja in posledično blagovnih tokov, kar je priložnost tudi za slovensko logistiko.
Velja omeniti tudi najavo ene izmed največjih geo-ekonomskih pobud zadnjega desetletja, nekakšno alternativo kitajski iniciativi Enega pasu ene ceste, multimodalnega tranzitnega koridorja IMEC, ki je ugledala luč sveta med predsedovanjem Indije G20 in sicer med nedavnim, septembrskim srečanjem voditeljev držav G20 v New Delhiju in njenim ambicioznim načrtom skrajševanja transportnih poti med Indijo in Evropo za 40 odstotkov, predvsem na račun razvoja, multimodalne povezljivosti pristanišč, pomorske industrije, železnic, cest med Indijo, preko Bližnjega Vzhoda do južnega dela Evrope.