Skupina Geely Auto Group je predstavila najnovejšo generacijo litij-železo-fosfatne (LFP) baterije (poimenovali so jih Short Blade), ki jo je razvila sama in zagotavlja najboljšo življenjsko dobo baterije v svojem razredu, hitrost polnjenja in vrhunsko varnost.
Skupina Geely Auto Group je predstavila najnovejšo generacijo litij-železo-fosfatne (LFP) baterije (poimenovali so jih Short Blade), ki jo je razvila sama in zagotavlja najboljšo življenjsko dobo baterije v svojem razredu, hitrost polnjenja in vrhunsko varnost. Nova tehnologija baterij za električna vozila družbe Geely Auto bo postala novo merilo za baterije z vrhunsko varnostjo, kompaktno velikostjo, večjo energijsko gostoto, boljšim izkoristkom prostornine in večjo prilagodljivostjo glede na različne modele vozil.
Novi standardi varnosti
Nova tehnologija baterij uporablja membrano z visoko trdnostjo, visoko toplotno stabilnostjo in odpornostjo na visoke temperature, z zelo stabilnim separatorjem in varnimi elektrodami, kar zagotavlja večjo energijsko gostoto in varnost. Poleg tega je družba Geely Auto na površinah elektrod uporabila lastno razvito tehnologijo self-fusing za preprečevanje kratkih stikov v primeru nesreč. Če se baterijska celica med ekstremnim udarcem prebije, se plast aluminijaste folije zlije v membrano baterije in ustvari izolacijsko plast, ki preprečuje kratke stike in toplotne pobege.
Nova tehnologija baterij uporablja membrano z visoko trdnostjo, visoko toplotno stabilnostjo in odpornostjo na visoke temperature, z zelo stabilnim separatorjem in varnimi elektrodami, kar zagotavlja večjo energijsko gostoto in varnost. Poleg tega je družba Geely Auto na površinah elektrod uporabila lastno razvito tehnologijo self-fusing za preprečevanje kratkih stikov v primeru nesreč. Če se baterijska celica med ekstremnim udarcem prebije, se plast aluminijaste folije zlije v membrano baterije in ustvari izolacijsko plast, ki preprečuje kratke stike in toplotne pobege.
Doslej je bil standardni avtomobilski test za ugotavljanje varnosti baterij električnih vozil test prebadanja z eno iglo, vendar je družba Geely Auto testirala tehnologijo novih baterij s hkratnim prebadanjem z osmimi iglami, ki znatno povečajo obseg poškodb v skrajnih razmerah trka. Med preizkusom jo je istočasno prebodlo osem jeklenih igel, vsaka s premerom 5 mm, in je baterija zdržala eno uro brez škodljivih učinkov.
Poleg tega je bila nova baterijska tehnologija preizkušena s kroglo iz pehotne puške kalibra 5,8 mm (5,8 × 42 mm), pri čemer ni prišlo do termičnega vžiga.
Preseganje industrijskega merila, skrajni obremenitveni testi kot standard
Poleg tega, da je tehnologija baterij prestala preizkus z 8 iglami, je družba Geely prvič v panogi opravila tudi serijski preizkus "šestih ekstremov", ki vključuje potopitev v morsko vodo, ekstremno hladno okolje, visokofrekvenčno strganje dna paketa, 26-tonsko prekomerno težo, bočno trčenje enega paketa in gorenje v ognju. S patentirano zasnovo ogrodja z mrežo, votlino za absorpcijo energije, trislojno sendvično spodnjo zaščitno ploščo, integracijo CTB, sistemom za nadzor toplotnega bega in številnimi drugimi varnostnimi funkcijami je baterija uspešno prestala vseh šest preskusov.
Poleg tega, da je tehnologija baterij prestala preizkus z 8 iglami, je družba Geely prvič v panogi opravila tudi serijski preizkus "šestih ekstremov", ki vključuje potopitev v morsko vodo, ekstremno hladno okolje, visokofrekvenčno strganje dna paketa, 26-tonsko prekomerno težo, bočno trčenje enega paketa in gorenje v ognju. S patentirano zasnovo ogrodja z mrežo, votlino za absorpcijo energije, trislojno sendvično spodnjo zaščitno ploščo, integracijo CTB, sistemom za nadzor toplotnega bega in številnimi drugimi varnostnimi funkcijami je baterija uspešno prestala vseh šest preskusov.
Geely je tehnologijo baterij Short Blade testirala v pogojih, ki so eksponentno višji od industrijskih standardov. Rezultati so pokazali, da pri novi tehnologiji baterij v vseh primerih ni prišlo do toplotnega pobega, dima, vžiga ali izgorevanja. Poleg tega so bile vrednosti izolacijske upornosti elektrod baterije in stanje zatesnjenosti celic normalne. Rezultati govorijo sami zase in kažejo, da nova baterija ostaja varna in zanesljiva tudi v najbolj ekstremnih pogojih.
Milijon kilometrov varne vožnje
Uporaba večelementnih elektrodnih materialov v kombinaciji z manjšo velikostjo baterije in nizko notranjo upornostjo bateriji omogoča zmanjšano hitrost notranjih kemijskih reakcij, kar znatno podaljša življenjsko dobo baterije.
Po Geelyjevih preskusih lahko življenjska doba baterije doseže 3 500 ciklov, kar ustreza polnjenju in vožnji milijon kilometrov z minimalnim vplivom na doseg baterije. Glede na to, da povprečna družina letno prevozi 20.000 kilometrov, je lahko baterija v uporabi do 50 let, kar znatno podaljša življenjsko dobo baterije, izboljša preostalo vrednost rabljenih električnih vozil in zmanjša emisije ogljika za več kot 80.000 ton na leto.
Uporaba večelementnih elektrodnih materialov v kombinaciji z manjšo velikostjo baterije in nizko notranjo upornostjo bateriji omogoča zmanjšano hitrost notranjih kemijskih reakcij, kar znatno podaljša življenjsko dobo baterije.
Po Geelyjevih preskusih lahko življenjska doba baterije doseže 3 500 ciklov, kar ustreza polnjenju in vožnji milijon kilometrov z minimalnim vplivom na doseg baterije. Glede na to, da povprečna družina letno prevozi 20.000 kilometrov, je lahko baterija v uporabi do 50 let, kar znatno podaljša življenjsko dobo baterije, izboljša preostalo vrednost rabljenih električnih vozil in zmanjša emisije ogljika za več kot 80.000 ton na leto.
Izjemno hitro polnjenje in stabilno delovanje pri nizkih temperaturah
Nova tehnologija baterij EV s kratkimi rezili je učinkovito rešila problem visoke notranje upornosti, značilna za obstoječe baterije na trgu. Geelyjeva najnovejša baterija uporablja tudi dolge in tanke ogljikove nanocevke, ki ustvarijo "avtocesto" za prenos ionov, ter dodatke za izboljšanje prepustnosti filma, ki omogočajo lažje potovanje litijevih ionov med elektrodami, kar močno izboljša zmogljivost hitrega polnjenja.
Testni podatki kažejo, da je pri baterijah z enako zmogljivostjo povprečni čas polnjenja od 10-80 % baterije 26 minut s povprečno hitrostjo polnjenja 1,61 C, pri novi tehnologiji baterij pa je povprečni čas polnjenja 17 minut in 4 sekunde s povprečno hitrostjo polnjenja 2,45 C.
Poleg tega ima nova tehnologija baterij za električna vozila v ekstremno mrzlih okoljih daljši doseg kot obstoječe baterije. Pri temperaturi okolja -30 ℃ se je stopnja ohranjanja zmogljivosti obstoječih baterij v povprečju zmanjšala na 78,96 %, medtem ko nova tehnologija baterij ohrani 90,54 % svoje zmogljivosti.
VIR: Geely Slovenija