Že več kot 100 let vozila po vsem svetu prihajajo s Fordovih montažnih linij. Do zdaj je pri tem za volanom sedel človek, a se bo to kmalu spremenilo.
Že več kot 100 let vozila po vsem svetu prihajajo s Fordovih montažnih linij. Do zdaj je pri tem za volanom sedel človek, a se bo to kmalu spremenilo.
Ford preizkuša tehnologijo samodejne vožnje, ki jo poganja umetna inteligenca in je namenjena učinkovitejšemu postopku. V okviru projekta se vozila ne le sama odpeljejo s proizvodne linije, temveč se tudi sama pripeljejo do končnih testnih postaj in se sama napolnijo, preden se parkirajo in so pripravljena za dostavo strankam.
Projekt E-SELF je ena od številnih pobud, ki jih Ford raziskuje v okviru priprav na Fordov center za električna vozila v Kölnu v Nemčiji, v katerega je vložil dve milijardi dolarjev (dobre 1,83 milijarde evrov) in v katerem se bo letos začela proizvodnja električnih vozil.
“Ford na novo oblikuje svoj portfelj vozil v Evropi in raziskovanje načinov proizvodnje naših novih električnih vozil je sestavni del tega procesa,” je povedal vodja Fordovega projekta Frank Schwarz. “Uvedba tehnologije samodejne vožnje z montažne linije bi lahko pripomogla k izboljšanju učinkovitosti in varnosti, zaposlenim pa omogočila, da se osredotočijo na ključne naloge.”
Prejšnji mesec je Ford predstavil novega povsem električnega Explorerja. Explorer bo prvo Fordovo električno osebno vozilo, ki ga bodo v velikem obsegu izdelovali v Fordovem kölnskem centru za električna vozila. Do leta 2026 namerava Ford v Evropi vsako leto prodati 600.000 električnih vozil, do leta 2030 pa se je zavezal, da bo ponudil povsem električno paleto osebnih vozil.
V dveinpolletnem Fordovem preizkusu kot partnerja sodelujeta Institut za avtomobilski inženiring Tehnične univerze v Braunschweigu in družba Kopernikus Automotive. Zvezno ministrstvo za gospodarstvo in varstvo podnebja je prispevalo 2 milijona evrov.
Projekt E-SELF za nadzor in spremljanje vozil uporablja komunikacijo med vozili in infrastrukturo. Senzorji, nameščeni po obratu, lahko prepoznajo nevarnosti na poti vozila, na primer osebo ali drugo vozilo, in vozila po potrebi upočasnijo ali ustavijo.
Samo končno testiranje lahko vključuje ducat ali več voženj med različnimi lokacijami, preden so vozila parkirana in pripravljena za prevzem in dostavo po cesti, železnici ali s trajekti. Z uporabo tehnologije umetne inteligence bi se ta vozila preprosto vozila sama in bi bila napolnjena ter pripravljena za vožnjo. Sistem deluje z vsemi vozili, ki so opremljena s samodejnim menjalnikom, elektronskim nadzorom stabilnosti, električno ročno zavoro in krmilno asistenco; edina dodatna zahteva je pametna komunikacijska enota, ki omogoča interakcijo z infrastrukturo.
Vir: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA
Vir: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA