Ford je danes sporočil, da v Evropo prvič prihaja originalna ameriška legenda SUV Bronco1 s stalnim pogonom 4x4, ki omogoča ekstremne terenske vožnje.
Köln,4. julija 2022 – Ford je danes sporočil, da v Evropo prvič prihaja originalna ameriška legenda SUV Bronco1 s stalnim pogonom 4x4, ki omogoča ekstremne terenske vožnje.
Štirivratni Bronco, s katerim se lahko voznik zapelje kamorkoli in je nadgrajen s pametnimi tehnologijami, bo v strogo omejenem številu od konca leta 2023 na voljo na izbranih evropskih trgih, kjer poteka promet po desnem voznem pasu.
Takoj prepoznavno oblikovanje zunanjosti in notranjosti črpa navdih pri legendah, med katere sodi tudi izvirni Bronco iz leta 1966, čvrst videz in robustne zmogljivosti so povzete po pickupu serije F za ameriški trg, športen pečat pa je prispeval Ford Mustang – tako so pri Fordu ustvarili športnega terenca z edinstvenim slogom in pristnim občutkom za pustolovščine.
Bronco si je svoj vzdevek ‘G.O.A.T.’ (Goes Over Any Type of Terrain – premaga vse vrste terenov) prislužil z dovršenim sistemom štirikolesnega pogona in inovativnimi pustolovskimi tehnologijami, kot je Trail Control™, in do sedmimi voznimi načini.2
Vsestranski Bronco, ki so ga od vsega začetka razvijali z mislijo na pustolovščine, že v sklopu serijske opreme ponuja edinstvene funkcije, kot so snemljive plošče, vgrajene pritrdilne točke, posebej zasnovane za dodatno opremo, in materiali, ki omogočajo preprosto čiščenje. Kupci Bronca lahko izbirajo med široko paleto s strani Forda odobrene dodatne opreme, zasnovane za brezhibno vgradnjo in maksimalno personalizacijo za različne avanturistične dejavnosti.
“Bronco je Fordov najčvrstejši in najbolj vsestranski terenec, nova generacija pa DNK izvirnika združuje z najnovejšimi tehnologijami za obvladovanje terena in široko paleto dodatne opreme ter ustvarja novo legendo med terenskimi vozili,” je povedal Matthias Tonn, glavni inženir za področje uvoženih vozil pri Fordu Evropa. “Po velikem uspehu novega Bronca v ZDA smo navdušeni, da lahko duha pustolovščin prinesemo tudi našim strankam v Evropi.”
Novo rojstvo legende
Odkar so leta 1966 v ZDA na trg poslali prvi primerek, je Bronco predstavljal največjo svobodo, zabavo in zmogljivosti na prostem. Ford je leta 2020 po 25 letih odsotnosti v Severni Ameriki ponovno uvedel kultnega Bronca, pri čemer je ostal zvest izvirnim genom, hkrati pa je poskrbel za povsem nove, inovativne funkcije, ki omogočajo pristno terensko funkcionalnost. Zdaj bo Bronco na voljo tudi v Evropi, in sicer v strogo omejenem številu za navdušence, ki znajo uživati na prostem.
Oblikovalska ekipa Bronca je začela povsem na novo: naredili so digitalni sken modela prve generacije v naravni velikosti, saj so želeli zagotoviti, da izraziti proporci in takoj prepoznavna oblika ostanejo ključni elementi nove zasnove. Kratki previsi, močne linije in drzni, funkcionalni detajli zagotavljajo Broncu nezgrešljivo odločen in robusten videz, hkrati pa prispevajo k njegovi izjemni terenski zmogljivosti.
Sprednjemu delu vozila dajejo pečat značilna maska hladilnika polne širine, okrogli žarometi in drzne oznake, ki poskrbijo za resnično edinstven videz. Oglati deli karoserije so oblikovani tako, da je lažje videti zunanje vogale SUV-ja in ga je zato lažje voditi po zahtevnih terenih.
Bronca odlikujejo tudi številni preprosti, a domiselni dodatki, kot so priviti plastični notranji obodi koles in smerne točke – dvignjeni deli na vrhu sprednjih blatnikov, ki vozniku pomagajo pri določanju položaja vogalov vozila in obenem omogočajo pritrditev opreme, težke do 68 kg. To olajša prevoz večjih predmetov, kot so na primer kanuji.
Bronco ima snemljivo trdno streho s stropno oblogo, ki zagotavlja zvočno izolacijo in udobno vožnjo po cestah. Trdno streho je možno ločiti v štiri plošče, sprednji plošči pa je možno za večjo prilagodljivost shraniti v vgrajeni namenski torbi. Vsa vrata je mogoče posamič v celoti odstraniti3 z enim samim orodjem in v samo osmih minutah, kar zagotavlja popolno svobodo na svežem zraku ter še boljšo vidljivost na terenu.
Okna brez okvirja zmanjšujejo skupno težo vrat, zato so dovolj lahka, da jih lahko odstranijo uporabniki ne glede na postavo. Uporabniki običajnih vozil 4x4 s snemljivimi vrati se spopadajo z vprašanjem, kaj storiti z njimi, Bronco pa je opremljen s posebnimi torbami za shranjevanje, ki omogočajo varno in zanesljivo hrambo vrat ‘na krovu’, da so v nekaj minutah pripravljena za ponovno namestitev. Ekipa oblikovalcev je vzvratna ogledala namestila pred vetrobransko steklo, da je zagotovljena vidljivost tudi pri odstranjenih vratih.
Bronco ima še več drugih odstranljivih elementov, ki omogočajo tako prilagajanje kot izboljšano terensko zmogljivost, vključno s sprednjo masko in odbijačem, ki ju je mogoče odstraniti in zamenjati z drugimi različicami. Plastične razširitve blatnikov so zasnovane tako, da se v primeru trka pri terenski vožnji brez poškodb ločijo in jih je mogoče preprosto in hitro zamenjati.
Bronco skriva obilo oblikovalskih presenečenj, ki predstavljajo poklon Broncovemu poreklu in so namenjena temu, da jih lastnik odkrije med uporabo svojega vozila. Med njimi so na primer skriti logotipi Bronco, grafika, ki ponazarja prvotno paleto modelov iz leta 1966, odpirač za steklenice, vgrajen v notranjost, in skrite GPS-koordinate lokacij, na katerih so med razvojem testirali Bronca.
“Ključno je bilo, da se je Bronco vrnil zvest dediščini prvotnega kultnega, robustnega SUV-ja,” je povedal Paul Wraith, glavni oblikovalec Bronca. “Pri vsaki odločitvi o Broncovem oblikovanju je šlo za to, da bi še bolj ustregli strankam, zagotovili maksimalno zmogljivost v divjini, poskrbeli za neodvisnost blagovne znamke in da bi se potrudili pri vsaki malenkosti, vključno s kovanjem glav vijakov in napisi na pnevmatikah.”
Tehnologija, ki osvobaja
Originalni Bronco si je zaradi izjemnih terenskih zmogljivosti prislužil vzdevek G.O.A.T. in tudi nova različica z osupljivim premagovanjem najzahtevnejših izzivov prav nič ne zaostaja. Zahvaljujoč inteligentnim pogonskim tehnologijam je Broncova zmogljivost dostopna tako novopečenim pustolovcem kot izkušenim voznikom terenskih vozil.
Srce Broncove vsestranske zmogljivosti je Terrain Management System™, ki vozniku omogoča, da preprosto izbere način, ki ga potrebuje glede na razmere. Poleg načinov za cestno vožnjo, kot so Normal, Eco, Sport in Slippery (spolzko), so na voljo tudi posebni terenski načini G.O.A.T., kot so Mud/Ruts (blato/kolovoz), Sand (pesek) in dirkaško navdihnjen način Baja, pri čemer vsak način optimizira dušilno loputo, prestavne točke menjalnika in odzivnost volana glede na okolje.
Bronco je na voljo tudi z dvostopenjskim elektronskim reduktorjem, ki omogoča vklop med vožnjo, ali dvostopenjskim elektromehanskim reduktorjem s samodejnim načinom, ki omogoča, da sistem glede na razmere nemoteno preklaplja med dvo- in štirikolesnim pogonom. Zapora zadnjega diferenciala je del serijske opreme, na voljo pa sta še zapora sprednjega diferenciala in sistem za odklop sprednjega prečnega stabilizatorja, ki zagotavljata maksimalno gibljivost v najzahtevnejših razmerah.
Bronco ponuja tudi Trail Toolbox, nabor izpopolnjenih terenskih tehnologij, ki pomagajo vozniku in mu omogočajo samozavestno raziskovati zmogljivosti vozila. Trail Control™2 deluje podobno kot tempomat: voznik lahko izbere hitrost do 31 km/h in vozilo bo s samodejnim pospeševanjem in zaviranjem ohranjalo izbrano hitrost, medtem ko se bo voznik osredotočil na usmerjanje po zahtevnem terenu.
Trail Turn Assist (pomoč pri obračanju na terenu)2 uporablja vektoriranje navora na podlagi zavor in pri vožnji po terenu z omejenim prostorom zmanjša polmer obračanega kroga za do 40 odstotkov, Trail One-Pedal Drive (terenska vožnja z eno stopalko)2 pa vozniku omogoča pospeševanje in zaviranje samo s stopalko za plin, kar olajša natančen nadzor hitrosti pri vožnji v zahtevnih razmerah. Tehnologije za pomoč vozniku vključujejo napredni nadzor oprijema AdvanceTrac™ z nadzorom stabilnosti pri nagibanju Roll Stability Control™ in nadzorom zanašanja prikolice, kar vozniku zagotavlja samozavest pri vleki.
Ustvarjen za drznost
Bronco temelji na šasiji iz jekla visoke trdnosti s sedmimi prečnimi nosilci, ki zagotavlja trpežno jedro in velik hod vzmetenja za spektakularne terenske zmogljivosti.
Bronco je opremljen z izjemno zmogljivim vzmetenjem za stabilnost na terenu (HOSS), ki ga sestavljajo neodvisna prečna vodila s posebnimi vijačnimi vzmetmi (coil-over) z dolgim hodom spredaj. Ta v primerjavi s konstrukcijami s togo osjo zmanjšajo nevzmeteno maso za do 20 odstotkov ter zagotavljajo vrhunsko kakovost vožnje in stalen stik s podlago. Zadaj je serijsko nameščena toga zadnja os s petimi členi in vzmetmi z dolgim hodom s spremenljivo stopnjo, ki jo dopolnjujejo zmogljivi blažilniki. Na voljo so 17- in 18-palčna platišča iz lahke zlitine, na katerih so nameščene terenske pnevmatike, ki zagotavljajo udobje na cesti in samozavest na terenu.
Uporabniki, ki želijo najvišjo raven terenske zmogljivosti, lahko poskrbijo za zaščito kritičnih komponent s sprednjo naletno ploščo ter zaščito motorja, menjalnika, menjalnika in rezervoarja za gorivo. Na voljo so tudi stranske zaščitne letve, ki so dovolj močne, da prenesejo težo vozila pri ekstremnem plezanju po skalah, izpostavljene vlečne kljuke spredaj in zadaj so del serijske opreme, strešni nosilec iz borovega jekla visoke trdnosti pa je opremljen z vgrajenimi stranskimi varnostnimi blazinami; za popolno samozavest poskrbijo tudi stranske varnostne blazine v sedežih in sprednji varnostni blazini.
Trpežna zunanjost, trpežna notranjost
Notranjost novega Bronca je skladna s čvrsto in odločno zunanjostjo ter je zelo funkcionalna in prinaša številne tehnologije, obenem pa je tudi robustna in zasnovana tako, da zdrži uporabo v zahtevnih okoljih. Instrumentna plošča se oblikovno zgleduje po Broncu prve generacije, barve so navdihnjene z naravno paleto in opremo za pustolovščine na prostem, pri izboru materialov pa je imela glavno vlogo trpežnost.
V armaturno ploščo in sredinsko konzolo so vgrajeni ročaji, ki potnikom zagotavljajo udobje v vseh razmerah. Na sredinski konzoli je brezžična polnilna blazinica, zasnovana tako, da ohranja mobilni telefon na mestu tudi pri ekstremnih kotih nagibanja. Površine armaturne plošče je mogoče obrisati, fizična stikala v kabini pa so zatesnjena s silikonom in imajo gumijaste točke dotika, kar zagotavlja, da so zaščitena pred vremenskimi vplivi in jih je mogoče preprosto čistiti.
Čeprav je Bronco izdelan za najtežje razmere, ni nobenih kompromisov glede udobja ali funkcij za večjo priročnost. 8-palčni delno TFT zaslon instrumentne plošče dopolnjuje 12-palčni osrednji zaslon na dotik LCD z najnovejšo generacijo komunikacijskega in razvedrilnega sistema SYNC 4,4 ki omogoča izboljšanje funkcionalnosti v daljšem časovnem obdobju z brezžičnimi posodobitvami programske opreme Ford Power-Up.
Posebne pritrdilne točke na vrhu Broncove armaturne plošče omogočajo namestitev različnih naprav, zato lahko uporabniki pritrdijo svoje fotoaparate ali mobilne telefone in jih povežejo z namenskimi 12-voltnimi in USB priključki za napajanje.
Apple CarPlay in Android Auto5 sta del serijske opreme, prav tako kot vrhunski zvočni sistem B&O®6 z 10 zvočniki, vključno s subwooferjem, ki se brez težav poveže z razpoložljivo aplikacijo FordPass7. Tudi v najzahtevnejših razmerah Bronco poskrbi za vas: serijski sistem s 360-stopinjsko kamero s ‘pogledom terenskega opazovalca’ zagotavlja prikaz položaja koles, ki sicer ne bi bil na voljo z voznikovega sedeža, kar poveča vidljivost med tehničnimi izzivi, kot je plezanje po skalah.
Ustvarite svoje pustolovščine
Novi Bronco je zasnovan tako, da je pripravljen na vse vrste pustolovščin, uporabniki pa lahko svoje izkušnje izboljšajo s široko izbiro dodatne opreme, ki je zasnovana tako, da deluje skupaj z Broncovimi sistemi, hkrati pa jo je preprosto namestiti z namenskimi nosilci z zaščitnimi vijaki z oznako Bronco.
Izboljšane sisteme osvetlitve, na primer razpoložljivo strešno letev z lučmi in reflektorje na stebričku A, je možno preprosto priključiti z Broncovimi vijaki, medtem ko lahko tisti, ki želijo spati zunaj svojega Bronca, izberejo šotor na zadnjem delu, strešni šotor ali stransko markizo za popolno svobodo na prostem. Neoprenske prevleke za sedeže zagotavljajo boljšo zaščito v najtežjih terenskih razmerah, strešne letve in posebni nosilci, ki so na voljo za streho in zadnja vrata, pa omogočajo preprost prevoz opreme, kot so smuči, kolesa in strešni zaboji.
“Bronco je narejen tako, da strankam omogoča svobodno in samozavestno raziskovanje, ta kultni avtomobil pa je mogoče prilagoditi skoraj vsaki pustolovščini, na katero bi se želeli odpraviti, ne da bi pri tem žrtvovali udobje, uporabnost ali zmogljivost. To je Fordov najzmogljivejši in najbolj vsestranski terenski SUV, ki v Evropo prinaša veliko zabave,” je povedal Matthias Tonn.
# # #
1 Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje. Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so določeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.
2 Funkcije za pomoč vozniku dopolnjujejo in ne nadomeščajo voznikove pozornosti, presoje in potrebe po upravljanju vozila. Prav tako niso nadomestek za varno vožnjo. Glede omejitev sistemov glejte navodila za uporabo vozila.
3 Odstranitev vrat samo pri terenski uporabi. Odstranjevanje vrat z vozila vpliva na zaščito, ki jo sicer zagotavljajo vrata, in lahko med trkom ali prevračanjem vpliva na delovanje varnostnih sistemov, vključno z varnostno streho in stranskimi varnostnimi blazinami, vgrajenimi v sprednja sedeža.
4Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje in med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav.Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije niso združljive z vsemi telefoni.
5Zahteva telefon z aktivno naročnino za prenos podatkov in združljivo programsko opremo. SYNC 4 med uporabo ne upravlja izdelkov drugih proizvajalcev. Za funkcionalnost svojih izdelkov odgovarjajo izključno njihovi proizvajalci.
6 BANG & OLUFSEN© 2021 in B&O© 2021. BANG & OLUFSEN™ in B&O™ sta registrirani blagovni znamki skupine Bang & Olufsen Group. V skladu z licenco Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Vse pravice pridržane.
7Za funkcije daljinskega upravljanja morajo biti na voljo modem FordPass Connect, aplikacija Ford Pass in povezane storitve (za podrobnosti glejte določila in pogoje FordPass). Povezane storitve in funkcije so odvisne od razpoložljivosti združljivega mobilnega omrežja Vodafone ali Vodafonovega partnerja. Zaradi razvoja tehnologij/mobilnih omrežij/zmogljivosti vozil lahko pride do omejitve ali celo onemogočanja delovanja povezanih storitev in funkcij. Dostopna točka Wi-Fi ni vključena v povezane storitve.
O družbi Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatil izkušnje teh strank in poglobil njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja, trži in servisira celotno linijo povezanih, vse bolj elektrificiranih osebnih in gospodarskih vozil: paleta vključuje Fordove poltovornjake, športne terence, dostavna in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln. Ford si prizadeva biti vodilno podjetje na področju elektrifikacije, mobilnostnih rešitev vključno z rešitvami za avtonomno vožnjo in storitev povezljivosti ter zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 183.000 ljudi. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stran www.corporate.ford.com.
Ford Evropa je odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 41.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 55.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 14 proizvodnih obratov (10 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 4 obrati delujejo v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.
PR: Summit motors Ljubljana