Športni terenec je bil pred letom in pol temeljito osvežen, lani so mu nadeli še nov logotip. Bolj zanimivo je dejstvo, da povpraševanje po njem nikakor ne popušča.

Športni terenec je bil pred letom in pol temeljito osvežen, lani so mu nadeli še nov logotip. Bolj zanimivo je dejstvo, da povpraševanje po njem nikakor ne popušča. Kljub poplavi SUV-ov se je v lanskem letu zanj odločilo skoraj 100.000 kupcev, število izdelanih primerkov pa se počasi približuje magičnemu milijonu. Zato odkrivamo in razkrivamo, s čim Kodiaq zmore prepričati, da je še zmeraj eden najbolj iskanih modelov znamke Škoda.

Dejstvo je, da je bil Kodiaq prvi predstavnik sodobnih športnih terencev tega češkega proizvajalca avtomobilov. A naj le spomnimo, da je Škoda leta 2009 na avtomobilskem salonu v Ženevi prvič pokazala model Yeti. In glede na to, da je ob večji oddaljenosti od tal ponujal tudi štirikolesni pogon, bi morda prav zanj lahko rekli, da je tlakoval pot danes znani družini Škodinih športnih terencev.

 


 

A zgodba o terencih in češki znamki sega bistveno dlje v avtomobilsko preteklost. Škoda je med letoma 1930 in 1960 s svojimi modeli dokazovala izjemno vzdržljivost, tudi ko so se avtomobili znašli zunaj urejenih prometnic. Toga cevasta šasija, posamično vpetje koles spredaj in zadaj ter prilagojeno prestavno razmerje menjalnika so bili atributi, ki so omogočali premagovanje terena kljub zadnjemu pogonu. To so prepoznali kupci v več deset tujih državah, tudi na povsem drugem koncu sveta - na Novi Zelandiji. A tam je lokalni uvoznik želel narediti še korak naprej. Zaradi neurejenih cestnih povezav je prišel na idejo, da bi izdelali lastni terenski avtomobil, katerega osnova bi bila Škoda Octavia Super. Nad zamislijo so bili navdušeni tudi v Mladi Boleslav, zato so leta 1965 v pomoč poslali oblikovalca in tehnika Josefa Velebnýja. Skupaj z lokalnim dizajnerjem sta zasnovala robustno karoserijo in nastalo je resno terensko vozilo Škoda Trekka. Ta je bila prvi avtomobil, izdelan na Novi Zelandiji. Leta 1966 je iz proizvodnje prišlo 750 vozil, do leta 1972 pa skupaj nekaj manj kot tri tisoč primerkov. Trekko imamo lahko za prvega pravega Škodinega terenca in pradeda današnjih športnih terenskih avtomobilov, tudi Kodiaqa in Yetija.


Skrivnosti Kodiaqa

Zakaj je Kodiaq tako zanimiv in privlačen, da povpraševanje po njem tudi po šestih letih ne popušča? Preden začnemo raziskovati, s čim zmore znova in znova prepričati največji v družini Škodinih SUV-ov, le še ena zanimiva informacija. Kodiaq je bil kot serijski avtomobil prvič predstavljen septembra leta 2016 na pariškem avtomobilskem salonu. To pomeni, da je svojo prodajno pot resno začel šele leta 2017. Štiri leta kasneje so ga vizualno in tehnološko temeljito prenovili. In do konca maja 2021 so izdelali že 620.000 primerkov. Lani, ko je bila proizvodnja zaradi težav z dobavo avtomobilskih komponent okrnjena, je iz nje prišlo 94.500 Kodiaqov, le za odtenek manj kot veliko manjših in cenejših Kamiqov. Tako je tudi v lanskem letu največji SUV češke znamke pristal na tretjem mestu Škodine lestvice najbolje prodajanih modelov, takoj za Octavio in omenjenim Kamiqom. In da Kodiaq iz leta v leto žanje takšne prodajne uspehe, se zdi skoraj neverjetno, saj so pri nepremijskih avtomobilskih znamkah udarni manjši ali srednje veliki modeli, ki običajno postavljajo letvice prodaje. Torej bi že lahko govorili o nekakšnem fenomenu.

 


 Zato je povsem upravičeno vprašanje, kaj tako zanimivega ponuja ta avtomobil. Novi, oblikovno mehkejši logotip puščice z indijansko glavo verjetno ni dovolj močan argument. Morda Kodiaq večino še zmeraj prepriča s privlačno karoserijsko obliko, mogoče s ponudbo motorjev in menjalnikov, nedvomno pa s prostornostjo. Kdo drug stavi na štirikolesni pogon ali pa priročne rešitve filozofije Simply Clever. Atributov je nedvomno veliko in to je tisto, zaradi česar ta model kljub tako ostri konkurenci športnih terencev ostaja med najbolj iskanimi v svojem razredu. Predvsem je hvaležen avtomobil, torej zmore za odšteti denar ponuditi obilo prednosti, ki jih po večini cenijo družinski očetje.


Oblikovno zanimiv, skoraj brezčasen

Pri nakupu avtomobila so še zmeraj zelo prisotna čustva, ki vplivajo na odločitev posameznika, kateri model bo zapeljal v domačo garažo. So tako pomembna, da se je marsikdo pripravljen odreči kakšni drugi stvari, da bi le lahko vsak dan sedel v vozilo, ki mu je všeč ter mu zato prinaša veselje in zadovoljstvo.

Snovalci in oblikovalci Kodiaqa so glede tega nedvomno zadeli terno. Že takoj na začetku prodaje je bilo povpraševanje po tem modelu izjemno. Kupce je prepričal s sodobno zunanjo podobo, z oblikovalskimi smernicami, ki so jih podedovali tudi drugi Škodini SUV-i. Pred dobrim letom in pol so Kodiaqovo zunanjost temeljito nadgradili, saj so osvežili vse bolj ali manj pomembne stvari. Nova maska, pokrov motorja z elegantnimi gubami, sprednji odbijač z meglenkama in prednja LED-žarometa (za doplačilo tudi matrična) poskrbijo za vpadljivejši videz, kot ga je Kodiaq kazal pred tem. Prav tako zadek z nekaj dodanimi oblikovalskimi robovi zadnjih LED-luči in s strešnim spojlerjem zagotavlja bolj atletsko podobo. Roko na srce, z mladostno zunanjostjo, kakršno kaže danes, bo ta model v avtomobilskem razredu, v katerega se uvršča, nedvomno še nekaj let med oblikovno zanimivejšimi predstavniki.


Družinska prostornost

Kodiaq je bil eden prvih avtomobilov v razredu športnih terencev, ki je ponudil pet ali sedem sedežev. Za marsikoga je idealna rešitev, saj 470 dolžinskih centimetrov omogoča skoraj salonsko udobje za štiri- in tudi veččlansko družino. Eno najpogostejših vprašanj družinskih očetov ob nakupu avtomobila se glasi: »Kako velik je prtljažni prostor?« V Kodiaqu je eden največjih, saj meri celo do 835 litrov. Pravzaprav je tako velik, da po želji ponuja tudi dva dodatna sedeža v tretji vrsti, ki se ob zlaganju pogrezneta v povsem ravno prtljažno dno. Prav tako potniški del prepriča z zračnostjo ter z naprednimi tehnologijami in digitalizacijo. Za dobro počutje in vožnjo brez stresa skrbijo temeljito zvočno tesnjenje in na otip prijetni materiali, ki se lahko primerjajo s tistimi v dražji, premijski konkurenci. Udobnejši in ergonomski so novi sedeži, ki ponujajo tudi prevleke iz perforiranega usnja, zato so lahko ogrevani in ventilirani. S prenovo je Kodiaq dobil tudi digitalno instrumentno ploščo, prav tako sodoben pa je vmesnik informativno-zabavnega sistema. Verjetno bodo očetje povprašali tudi po varnostnih sistemih, ki jih je za cel spisek.

 


 Odkrivanje Simply Clever

Škoda velja za novodobnega pionirja na področju pametnih, praktičnih in uporabnih pripomočkov ter rešitev. Pooseblja jih slogan Simply Clever. Kodiaq ima kar 45 takšnih priročnih rešitev, ki vsakodnevno lajšajo življenje v avtomobilu. Nekatere so tudi povsem nove, na primer integriran lijak na cevi za lažje dolivanje tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla. To je morda nepomembna malenkost, a zelo dobrodošla. Lastniki vozil Škoda v zimskem času redno uporabljajo strgalo za led, ki je priročno spravljeno na loputi rezervoarja za gorivo. Tudi dežnik ima svoje mesto, in sicer v za to rezerviranem utoru v vratih. Držalo za parkirne listke je na stebričku A, na vzglavnikih pa sta držali za tablične računalnike, da se potniki na zadnjih sedežih ne bodo dolgočasili. Ko pa ti postanejo utrujeni, opcijski paket Sleep Comfort ponuja dva večja udobna vzglavnika in odejo. Na daljšem potovanju bosta otroka zadaj na zložljivo mizico lahko odložila malico s pijačo, oče pa bo po prihodu iz trgovine s polnimi rokami nakupovalnih vrečk prtljažna vrata odprl kar z nogo.

 


 Vrečke bo lahko obesil v prtljažniku na za to pripravljene kljuke. Kodiaq je primeren tudi za vleko prikolic, a je za to potrebna vlečna kljuka. Ta je elegantno skrita pod zadnjim odbijačem in jo je po potrebi mogoče izvleči kar s pomočjo elektrike - preprosto, predvsem pa brez umazanih rok. Sicer je zanimivih rešitev še veliko, vendar je najbolje, da jih uporabnik razišče sam. Verjemite, imel bo kar nekaj dela.


Motorji, štirikolesni pogon in RS

Eden od atributov je nedvomno tudi široka ponudba pogonskih agregatov, saj so na voljo tako bencinski kot dizelski motorji. Preverjeni 1,5-litrski štirivaljnik (110 kilovatov oziroma 150 konjskih moči) predstavlja vstopni motor in ponuja prenos moči prek šeststopenjskega ročnega menjalnika ali sedemstopenjskega robotiziranega menjalnika DSG z dvojno sklopko. Tisti, ki iščejo štirikolesni pogon, se bodo ozirali za dvolitrskima agregatoma, bencinskim (140 kilovatov oziroma 190 konjskih moči) ali dizelskim (110 kilovatov oziroma 150 konjskih moči ali 147 kilovatov oziroma 200 konjskih moči). Šibkejša različica dizla je na voljo tudi s samo spredaj gnanimi kolesi. Po Škodinih podatkih se 92 odstotkov kupcev odloči za samodejnost menjalnika, torej za sedemstopenjski DSG, ki po eni strani zagotavlja udobje, značilno za klasične samodejne menjalnike s pretvornikom navora, po drugi strani pa zmore hitro prestavljati, pri čemer se zgleduje po športnih avtomobilih. Odličen kompromis, ki zagotavlja uživanje med vožnjo tako na avtocestnih križarjenjih in v urbanih naseljih kot po zavitih regionalkah.

 


 Tisti, ki se ne želijo odreči družinskemu udobju v avtomobilu in hkrati še zmeraj hrepenijo po več vozne dinamike, lahko izberejo športno različico RS, ki je od prenove dalje naprodaj z zmogljivim dvolitrskim bencinskim motorjem (180 kilovatov oziroma 245 konjskih moči) in štirikolesnim pogonom. V tem primeru motor ni edina prednost. Podvozje je čvrsteje nastavljeno, nagibanja v ovinkih je manj, telesi potnikov spredaj objameta sedeža s poudarjeno ledveno oporo. Za športno prefinjenost skrbijo dekorativne letve iz karbona v kabini, ne manjkajo niti pedali iz aluminija, pa tudi zunanjost premore različne dodatke, ki jasno kažejo, da različica RS pomeni športni odmik od drugih bratov v družini. Do prenove Kodiaqa se je za različico RS odločilo kar enajst odstotkov kupcev, kar je precej, če vemo, da ta izvedba tudi cenovno predstavlja vrh ponudbe.


Cena novega in rabljenega Kodiaqa

Četudi čustva ob nakupu avtomobila igrajo zelo pomembno vlogo, so običajno finančne zmožnosti tiste, ki določajo, kakšna bo na koncu odločitev. In pri Kodiaqu je razmerje med ceno in prostornostjo vozila lahko tudi razlog za nakup. Vstopna cena znaša dobrih 30 tisočakov, s samodejnim menjalnikom še tri več. In če vemo, da so v zadnjem letu cene novih avtomobilov izjemno poskočile, se verjetno strinjate, da prej omenjeno razmerje res drži. Ob pregledu ponudbe Kodiaqov na največjem slovenskem portalu rabljenih vozil lahko ugotovimo, da je ta glede na število prodanih novih Kodiaqov v zadnjih šestih letih relativno skromna. Lastniki se očitno ne odločajo za prodajo rabljenega Kodiaqa že po dveh, treh ali celo štirih letih, temu primerne pa so tudi tržne cene. Po tem lahko sklepamo, da je tudi povpraševanje po rabljenem največjem Škodinem SUV-u relativno veliko, kar je seveda pozitiven signal za kupce novega vozila. Kodiaq med svojim službovanjem pri prvem lastniku ne bo izgubil prav veliko vrednosti.

Seveda je razlogov in atributov za Kodiaqovo uspešno prodajo še kar nekaj. In ker za vse pač ni dovolj prostora, smo izpostavili le najpomembnejše. Vsekakor pa želimo, da ta zgodba o avtomobilskem uspehu še traja.

 


VIR: Škoda