Teden med 23. in 30. septembrom je bil aktivno obarvan po vsej Evropi, saj od leta 2015 praznujemo Evropski teden športa. Gre za iniciativo Evropske komisije z namenom spodbujanja gibalne kulture in aktivnega načina življenja med prebivalci.

Teden med 23. in 30. septembrom je bil aktivno obarvan po vsej Evropi, saj od leta 2015 praznujemo Evropski  teden športa. Gre za iniciativo Evropske komisije z namenom spodbujanja gibalne kulture in aktivnega načina  življenja med prebivalci. Poteka v 40 državah in regijah, vključuje 43 partnerjev, po zadnjih podatkih pa je leta  2022 sodelovalo kar 13 milijonov udeležencev. 

Udeleženci so se v Evropskem tednu športa skupno udeležili kar 32.869 različnih športnih dogodkov. V tem času se  je odvilo več različnih dogodkov – brezplačne vadbe, športno - rekreativne prireditve, dnevi odprtih vrat in številne druge  aktivnosti, s katerimi želimo spodbujati k redni telesni dejavnosti. Letos smo v Sloveniji zabeležili kar 116.670 aktivnih  posameznikov. 

Iniciativa Evropskega tedna športa je odgovor Evropske komisije na podatke o telesni dejavnosti prebivalcev. Zadnje  raziskave so pokazale, da se delež neaktivnih povečuje. Od leta 2017 do 2023 delež neaktivnih v Sloveniji 2%, evropsko  povprečje pa je 4%. Raziskava je tudi pokazala, da 25% Slovencev in Slovenk ni telesno aktivnih, 23% pa je premalo  telesno dejavnih, da bi športna dejavnost imela kakšen pozitiven učinek na zdravje in splošno počutje. Najbolj kritične  skupine so starejši občani, prebivalci in prebivalke socialno šibkejših okolij in ženske med 29. in 35. letom.  

Olimpijski komite Slovenije – Združenje športnih zvez je nacionalni koordinator za Slovenijo, ki skupaj s partnerji  organizira različne osrednje dogodke. Le-ti so bili vsak dan namenjeni različni ciljni populaciji, s čimer krovna  organizacija slovenskega športa ozavešča, da je telesna dejavnost pomembna v vseh življenjskih obdobjih. Osrednji  dogodki Evropskega tedna športa so bili tako namenjeni najmlajšim, zaposlenim, starejšim, gibalno in duševno oviranim  osebam, pa tudi strokovni javnosti. Slednja je pomemben partner pri sooblikovanju okolja, ki prebivalstvo spodbuja k  zdravemu načinu življenja in aktivnemu ukvarjanju s športom. Posamezniki so se lahko pridružili aktivnemu 10- minutnemu odmoru na delovnem mestu, sodelovali na Športnih igrah zaposlenih, na dogodkih, namenjenim starejšim  prebivalcem v tretjem življenjskem obdobju, pa so strokovnjaki nudili brezplačne meritve telesnih zmogljivosti in  individualno svetovanje. Na dogodku Dan s parašportniki so bili predstavljeni različni parašporti, dogodek pa je bil  
namenjen predvsem mladim, ki so se imeli priložnost srečati z uspešnimi parašportniki, dobitniki olimpijskih kolajn na  paraolimpijskih igrah.  

Letošnji Evropski teden športa bi se moral začeti z dogodkom za najmlajše športne navdušence - Olimpijskim  festivalom, dvodnevno športno prireditvijo, kjer se obiskovalcem predstavijo nacionalne panožne športne in druge zveze  z atraktivnimi izzivi in priročnimi nagradami. Le-ta bi moral Ljubljano odeti v šport in gibanje 23. in 24. septembra 2023,  a je bil dogodek zaradi neugodne vremenske napovedi prestavljen. Sicer 23. septembra tudi vsako leto praznujemo  slovenski športni praznik – Dan slovenskega športa.  

Kljub slabšemu vremenu smo izvedli vse načrtovane aktivnosti, Olimpijski festival pa prestavili na pretekli vikend, kjer  smo športno in aktivno praznovali ter nadoknadili vse napovedane izzive in spremljevalni program. Na letošnjem  Olimpijskem festivalu se je predstavilo kar 39 športnih zvez, različne aktivnosti za obiskovalce pa so pripravili tudi  Športna unija in Evropska komisija, SloFit, Francoska ambasada, Slovenski šolski muzej in muzej športa. S svojimi  izzivi so dogajanje popestrili tudi naši sponzorji in partnerji – pri Atlantisovi stojnici so ponudili brezplačno poslikavo  obraza in nagradno igro, banka SKB je poleg tekaškega izziva z Marušo Mišmaš Zrimšek, ponudila še pet dodatnih  izzivov, Ljubljanske mlekarne so sodelovale pri deskarskem izzivu, obiskovalcem pa nudili tudi sladoled in mleko,  Telekom se je aktiviral na izzivu Nogometne zveze Slovenije. Med vidnimi sponzorji je bil tudi Allianz, ki se je predstavil 

na izzivih Rolkarske in Plezalne zveze Slovenije. Svojo stojnico je imela tudi Toyota Slovenija, kjer je bil postavljen  poligon za najmlajše, nedeljsko dopoldne pa so popestrili s Toyotinim #BeActive tekom onkraj meja, kjer je sodelovalo  80 tekačev. 

Za sladkosnede obiskovalce in obiskovalke so poskrbeli tudi iz podjetja Knoppers, ki so sodelovali s Kolesarsko zvezo  Slovenije ter vsem sodelujočim delili slastne napolitanke. Partner Festivala je bil tudi Elementum.  Prav posebna pozornost mladih obiskovalcev in obiskovalk je bila namenjena priljubljeni maskoti Foksi in njegovim  športnim prijateljem – delfinu Atlantisa, napolitanki Knoppers in Zelenemu pingvinu. Maskote so krožile po prizorišču,  se preizkusile v izzivih in se z veseljem fotografirale z mladimi oboževalci in oboževalkami.  Letos se je Festivala udeležilo približno 8.000 obiskovalcev. Otrokom, ki so opravili vsaj 25 različnih športnih izzivov,  smo podelili več kot 2.500 nagrad. Poleg celodnevnih stojnic in predstavitev zvez, ne moremo prezreti Olimpijskega  protokola, s čimer se je Festival uradno začel, kjer sta bila na prižigu bakle prisotna tudi slovenska olimpijca in vrhunska  športnika, atletinja Maruša Mišmaš Zrimšek in deskar na snegu Žan Košir.  

Na Glavnem odru Festivala so se poleg otvoritvene in zaključne slovesnosti odvile tudi druge zanimive točke. Med njimi  so bili nastopi Liberodance, Gimnastične zveze Slovenije, Foksijev ples – kjer so se našemu priljubljenemu lisjaku  pridružili tudi otroci in skupaj zaplesali olimpijsko koreografijo – točka Cheer zveze Slovenije, demonstracija Boks  zveze Slovenije, predstavitev Zveze drsalnih športov Slovenije, dvajsetminutna točka Plesne zveze Slovenije 

in za konec, ob 18. uri, se je oder spremenil v površino skupinske funkcionalne vodene vadbe, ki jo je vodila Simona  Gosar. 

Nedeljsko jutro se je začelo s Foksijevo predstavo Foksi in olimpijski zaklad, kjer je naša maskota s Kongresnega  trga obiskala celotno Slovenijo in nabirala sedem športnih src. Pri tem so ji pomagali mladi obiskovalci in obiskovalke, ki so se navdušeno sodelovali v predstavi. Nedeljsko dopoldne je športno obarval Toyotin BE ACTIVE tek onkraj meja,  kjer so se sodelujoči nanj pripravili z zumbo. 

Festival se je zaključil v nedeljo popoldne z zaključno slovesnostjo. Skupaj smo odštevali zadnjo minuto do zaključka,  danes pa že odštevamo dni do jubilejnega, desetega Olimpijskega festivala.  

Ob koncu Festivala ne smemo pozabiti na dva pomembna sponzorja, ki sta pripomogla k uspešni izvedbi Olimpijskega  festivala. Banka SKB je poskrbela za popestritev programa s petimi dodatnimi izzivi in priročnimi nagradami za vse, ki  so jih opravili, ter s tekaškim izzivom z Marušo Mišmaš Zrimšek. Allianzove zastave pa so popestrile kotička Plezalne  in Rolkarske zveze Slovenije, brez njihovega velikodušnega finančnega vložka, pa bi bila tako uspešna izvedba  

Hvala vsem, ki ste bili z nami.  

Se veselimo druženja ponovno prihodnje leto! 

VIR: OKS