Za uvoz električnih in hibridnih vozil je EU lani porabila 37 milijard evrov, medtem ko je izvoz tovrstnih vozil dosegel vrednost nekaj več kot 59 milijard evrov.
Avtor:
Brane Janjič
Avtor fotografij:
Freepik in Eurostat
Za uvoz električnih in hibridnih vozil je EU lani porabila 37 milijard evrov, medtem ko je izvoz tovrstnih vozil dosegel vrednost nekaj več kot 59 milijard evrov.
Po podatkih evropskega statističnega urada Eurostat je lani izvoz hibridnih vozil v države zunaj EU znašal 28,5 milijarde evrov, električnih vozil 22,4 milijarde evrov in priključnih hibridnih vozil 8,1 milijarde evrov. Na drugi strani pa so države članice EU lani uvozile za 16 milijard evrov hibridnih vozil, za 12,6 milijarde evrov električnih vozil in za 8,4 milijarde evrov priključnih hibridnih vozil.
V Eurostatu ob tem ugotavljajo, da se je trgovina z e-vozili med letoma 2017 in 2022 v EU močno povečala, pri čemer je lani delež uvoženih električnih in hibridnih vozil v skupnem deležu uvoženih vozil znašal že 42 odstotkov, kar je bilo za kar 35 odstotnih točk več kot leta 2017. Občutno se je povečala tudi prodaja evropskih električnih in hibridnih vozil na tuje, ki je lani dosegla 26-odstotni delež celotnega izvoza vozil, kar je bilo za 24 odstotkov več kot leta 2017. Pri tem so električni avtomobili predstavljali 15 odstotkov celotnega uvoza vozil (14-odstotna rast v primerjavi z letom 2017) in 9 odstotkov celotnega izvoza (8-odstotna rast), priključna hibridna vozila pa 7 odstotkov uvoza (6-odstotna rast) in 4 odstotke izvoza (3-odstotna rast).
Države članice EU so sicer lani za uvoz e-vozil skupaj porabile 37 milijard evrov, kar je bilo za 27 odstotkov več kot leto prej, na tuje pa so izvozile za 59,1 milijarde evrov e-vozil oziroma za 41 odstotkov več kot leta 2021. Največ povsem električnih vozil je bilo lani v EU uvoženih iz Kitajske (54 odstotkov), Južne Koreje (19 odstotkov) in Združenega kraljestva (10 odstotkov), najbolj pa so si evropskih električnih vozil zaželeli kupci iz ZDA (23-odstotni prodajni delež), Združenega kraljestva (23-odstotni delež) in Norveške (20-odstotni delež). Največ hibridnih vozil je bilo lani uvoženih iz Združenega kraljestva (21 odstotkov), Japonske (18 odstotkov) in presenetljivo Turčije (15 odstotkov), ki sta ji sledili še ZDA (14 odstotkov) in Južna Koreja (13 odstotkov). Države zunaj EU, kamor je romalo največ evropskih hibridnih vozil, pa so bile ZDA (30 odstotkov), Združeno kraljestvo (16 odstotkov), Norveška (15-odstotkov) in Kitajska (10 odstotkov).
V Eurostatu ob tem ugotavljajo, da se je trgovina z e-vozili med letoma 2017 in 2022 v EU močno povečala, pri čemer je lani delež uvoženih električnih in hibridnih vozil v skupnem deležu uvoženih vozil znašal že 42 odstotkov, kar je bilo za kar 35 odstotnih točk več kot leta 2017. Občutno se je povečala tudi prodaja evropskih električnih in hibridnih vozil na tuje, ki je lani dosegla 26-odstotni delež celotnega izvoza vozil, kar je bilo za 24 odstotkov več kot leta 2017. Pri tem so električni avtomobili predstavljali 15 odstotkov celotnega uvoza vozil (14-odstotna rast v primerjavi z letom 2017) in 9 odstotkov celotnega izvoza (8-odstotna rast), priključna hibridna vozila pa 7 odstotkov uvoza (6-odstotna rast) in 4 odstotke izvoza (3-odstotna rast).
Države članice EU so sicer lani za uvoz e-vozil skupaj porabile 37 milijard evrov, kar je bilo za 27 odstotkov več kot leto prej, na tuje pa so izvozile za 59,1 milijarde evrov e-vozil oziroma za 41 odstotkov več kot leta 2021. Največ povsem električnih vozil je bilo lani v EU uvoženih iz Kitajske (54 odstotkov), Južne Koreje (19 odstotkov) in Združenega kraljestva (10 odstotkov), najbolj pa so si evropskih električnih vozil zaželeli kupci iz ZDA (23-odstotni prodajni delež), Združenega kraljestva (23-odstotni delež) in Norveške (20-odstotni delež). Največ hibridnih vozil je bilo lani uvoženih iz Združenega kraljestva (21 odstotkov), Japonske (18 odstotkov) in presenetljivo Turčije (15 odstotkov), ki sta ji sledili še ZDA (14 odstotkov) in Južna Koreja (13 odstotkov). Države zunaj EU, kamor je romalo največ evropskih hibridnih vozil, pa so bile ZDA (30 odstotkov), Združeno kraljestvo (16 odstotkov), Norveška (15-odstotkov) in Kitajska (10 odstotkov).
VIR: Naš Stik