Ekipa TOYOTA GAZOO Racing World Rally želi nadaljevati niz uspešnih dirk na snegu in ledu na reliju na Švedskem, kjer bo od 9. do 12. februarja potekal drugi krog serije WRC 2023.
Švedska je bila prizorišče prve zmage ekipe TGR-WRT leta 2017, ko je Jari-Matti Latvala, zdaj vodja ekipe, presenetljivo zmagal na dirki, ki je bila za ekipo šele druga, kjer so nastopali. Od takrat je ekipa na zadnjih treh tekmah na reliju na Švedskem osvojila tri zmage, vključno s prvo zmago vozila GR YARIS Rally1 HYBRID pred letom dni, ko je bil za volanom Kalle Rovanperä.
S tem rezultatom je Rovanperä začel svoj zmagoslavni pohod do naslova prvaka med vozniki. Finec bo tudi letos na Švedskem favorit za prvo mesto na dirki. Prejšnji mesec je na uvodni dirki sezone, reliju Monte Carlo, zaostal le za Sébastienom Ogierjem, ekipa TGR-WRT pa je tako zasedla prvi dve stopnički na zmagovalnem odru. Ogier sicer vodi v skupnem seštevku, vendar na Švedskem ne bo nastopil.
Med glavnimi tremi vozniki bo tako prvič Takamoto Katsuta, ki se bo na reliju pomeril skupaj z Rovanperäjem in Elfynom Evansom – slednji je na Švedskem zmagal leta 2020. Japonski voznik Katsuta, ki se je v okviru programa TGR WRC Challenge pogosto udeleževal dirk na snegu in ledu na Finskem, ima na Švedskem prav tako dobre rezultate; leta 2018 je osvojil prelomno zmago na prvenstvu WRC2, lani pa je bil skupno četrti.
Ekipa TGR-WRT se bo na Švedskem v najvišji kategoriji za lovorike še vedno potegovala s štirimi dirkalniki, saj bo Italijan Lorenzo Bertelli postal prvi gostujoči voznik, ki bo tekmoval z GR YARIS Rally1 HYBRID.
Reli se bo začel v četrtek zvečer s kratko »hitrostno« preizkušnjo v mestu Umeå, ki bo ponovno potekala v petek po dveh krogih s tremi etapami: etapi Brattby in Sarsjöliden proti zahodu sta lani potekali v soboto oziroma nedeljo, Botsmark proti severu pa je novost. Sobotna ponovitev treh etap se začne z dvema novima preizkušnjama: Norrby in Floda, pri čemer je slednja najsevernejša in obenem najdaljša etapa relija, saj je dolga 28,25 kilometra. Dan se bo zaključil z dvema vožnjama po etapi Umeå. Umeå bo tudi prizorišče nedeljske zaključne etape Power stage, ki bo sledila dvema vožnjama po novi trasi, Västerviku.
IZJAVE
Jari-Matti Latvala (Vodja ekipe)
»Z rezultatom na reliju Monte Carlu smo odlično začeli sezono in daje nam daje dober občutek pred relijem na Švedskem. Mislim, da gre za reli, ki se ga veselimo prav vsi in za katerega si želim, da bi na njem lahko vozil tudi sam. Na Švedsko imam zelo lepe spomine, prav tako naša ekipa, vključno s prvo skupno zmago leta 2017. Lani nam je bilo všeč, ker je reli prvič potekal v mestu Umeå, pa tudi snega ni manjkalo. Kalleju je uspelo zmagati kot prvemu na progi, vendar bodo njegove možnosti spet odvisne od razmer in tega, ali bo na vozišču dobršna plast ledu ali ne. Če je na progi snega veliko, bo to zanj morda težje, zato se lahko zgodi, da bo Elfyn, ki prav tako zelo uživa v takšnih razmerah, v boljšem položaju za zmagoslavni oder. Vem, da tudi Taka obožuje sneg, in čeprav ima prvič možnost, da zbira točke za ekipo, nanj ne bomo dodatno pritiskali; želimo le, da nadaljuje lanska prizadevanja.«
Kalle Rovanperä (Voznik dirkalnika 69)
»Super je bilo, da smo v Monte Carlu dobro začeli sezono s pravimi občutki in pomembnimi točkami za prvenstvo. Upamo, da bomo tako nadaljevali tudi na Švedskem in na dirki uživali. Vsako leto je le en takšen dogodek in vedno je super, ko imaš na dirkalniku pnevmatike z žeblji in drviš med nasipi snega – to je nekaj posebnega. Lani smo na Švedskem dosegli dober rezultat, to bomo poskušali ponoviti tudi tokrat. Biti prvi voznik na zasneženi progi je lahko zahtevno in veliko je odvisno od tega, kakšne bodo razmere. Testna vožnja pred dirko je bila super, saj so bili pogoji odlični, na progi pa je bila debela plast ledu. Upam, da bo tako tudi na reliju in se nam v petek ne bo preveč maščevalo, da bomo vozili prvi.«
VIR: Toyota Adria