V petek, 8. aprila, 2022 bo v Dallasu potekal dogodek Texas Feels Slovenia, ki predstavlja izjemno priložnost za predstavitev naše dežele kot privlačne zelene, butične, ...

Ljubljana, 6. aprila 2022  - V petek, 8. aprila, 2022 bo v Dallasu potekal dogodek Texas Feels Slovenia, ki predstavlja izjemno priložnost za predstavitev naše dežele kot privlačne zelene, butične, ustvarjalne in pametne Slovenije ter njenih turističnih, investicijskih in poslovnih priložnosti. Z dogodkom se krepita prepoznavnost in ugled Slovenije ter znamke I feel Slovenia na ameriškem trgu. Dogodek Texas Feels Slovenia poteka v partnerskem sodelovanju več institucij: Slovenske turistične organizacije (STO), SPIRIT Slovenija, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Ministrstva za zunanje zadeve, Turizem Ljubljana, AmCham Slovenija in Sport Media Focus.

Dogodek bo potekal v Dallasu, ameriški zvezni državni Teksas, 8. aprila, med 9. in 17. uro, v dvorani hotela Hilton Anatole, 2201 N Stemmons Fwy.

V sklopu dogodka Texas Feels Slovenia bosta potekala poslovno-investicijska konferenca (v dopoldanskem času) in turistična delavnica (v popoldanskih urah).

V popoldanskem delu programa bo STO večjo prepoznavnost Slovenije po zaslugi košarkarskega asa Luke Dončića izkoristila za izvedbo delavnice slovenskega turizma. Na njej bodo predstavniki turističnih agencij in organizatorjev potovanj iz Dallasa lahko izvedeli več o turistični ponudbi Slovenije. Atraktivne programe počitnic v Sloveniji in raznolika butična doživetja jim bodo na individualnih delovnih sestankih predstavili slovenski turistični ponudniki in organizacije: Turizem Ljubljana, Zavod za turizem Maribor, Julijske Alpe, Ljubljanski grad, Sava turizem, Thermana Laško in turistične agencije KNM Travel, Kompas, PasSport Europe, Polka Dot Cycling in Palma. Delavnice se udeležuje tudi letalski prevoznik Turkish Airlines.

Ilona Stermecki, mag. mark. in prod., v. d. direktorice STO: »V letih pred pandemijo je število prihodov in prenočitev ameriških turistov v Sloveniji konstantno raslo, največje število prenočitev gostov iz ZDA smo zabeležili leta 2019 in sicer 323.000. V lanskem letu smo zabeležili 95.000 prenočitev ameriških turistov, interes za obisk Slovenije pa se skladno s sproščanjem covid–omejitev pri medcelinskih potovanjih postopno povečuje, pri čemer v zadnjih tednih zaradi občutljive geo-politične situacije v Evropi organizatorji potovanj zaznavajo upočasnitev rezervacij. Potrošnja ameriških gostov v Sloveniji je bistveno nad povprečjem potrošnje tujih gostov, saj za nastanitev in sprotne izdatke v povprečju potrošijo 158 EUR na dan, v Sloveniji pa v povprečju prenočijo kar 8-krat.«

V dopoldanskem času bo potekala poslovno-investicijska konferenca, ki se je bodo poleg slovenskih udeležencev udeležili potencialni ameriški poslovni partnerji in investitorji, predstavniki NBA ekipe Dallas Mavericks in člani slovenske poslovno-razvojne delegacije. Na ameriški strani so svoje sodelovanje na konferenci potrdili vodilni predstavniki podjetij s področja zelenih tehnologij, energetike, visokih tehnologij in drugi, organizatorji pa pričakujejo tudi udeležbo Američanov slovenskih korenin, ki živijo v Teksasu.
Na konferenci bo ameriškim udeležencem predstavljeno slovensko poslovno okolje, kaj Slovenija ponuja severnoameriškim podjetjem, ki želijo razširiti svoje poslovanje na evropski trg ter investicijske in poslovne priložnosti za ameriška podjetja. Slovenski udeleženci pa bodo preko uspešnih poslovnih zgodb spoznali tudi priložnosti ameriškega trga.
 
Udeležence bosta uvodoma pozdravila Tone Kajzer, slovenski veleposlanik v ZDA in Simon Zajc, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo. Sledil bo govor Cynt Marshall, izvršne direktorice košarkarskega kluba Dallas Mavericks, ki jo je za sodelovanje v klubu osebno izbral lastnik Mark Cuban. O poslovnih in investicijskih priložnostih v Sloveniji bo spregovoril Vid Habjan, vodja sektorja za spodbujanje tujih neposrednih investicij na SPIRIT Slovenija. Sledila bo okrogla miza na temo zelene, ustvarjalne in pametne Slovenije, ki razvija tehnične inovacije in skrbi za prihodnost svojih talentov, na kateri bodo svoje poglede delili predstavniki slovenskih podjetij, L-Tek, Medex, Podkrižnik, Robotina in RSG Capital. Boštjan Koritnik, minister za javno upravo pa bo udeležencem pojasnil, na kakšen način  javna uprava nudi podporo gospodarstvu in njegovemu razvoju.
 
V nadaljevanju bodo predstavljene tudi zgodbe uspešnih Slovencev in Američanov slovenskih korenin v Teksasu. Udeleženci bodo imeli priložnost spoznati tudi Randolpha J. Bresnika, še vedno aktivnega NASA astronavta  slovenskih korenin in člana treh odprav v vesolje, kjer je skupaj preživel 149 dni.

Po zaključku konference bo na vrsti poslovno mreženje med udeleženci.

Rok Capl, v. d. direktorja SPIRIT Slovenija je ob tem povedal: »S poslovno-investicijsko konferenco, ki jo skupaj s partnerji organiziramo v Dallasu, v ameriški zvezni državi Teksas, ki je 10. največje svetovno gospodarstvo, se odpirajo odlične priložnosti za poglobitev obstoječega in vzpostavitev novega sodelovanja med slovenskimi in ameriškimi podjetji. Ameriško tržišče je namreč v vladni strategiji določeno kot prioritetno tržišče tako za povečevanje blagovne menjave kot tudi trg, iz katerega pričakujemo najresnejše in kapitalsko ter panožno ustrezne investitorje. Prepričan sem, da je ta konferenca pomemben korak v realizaciji teh ciljev.«

V tem času se v ZDA mudi tudi 27-članska razvojna delegacija slovenskih gospodarstvenikov iz različnih sektorjev, ki v Houstonu, Austinu in Dallasu išče priložnosti za poglobitev in vzpostavitev poslovnega sodelovanja. Člani delegacije bodo imeli priložnost spoznati vodilna tamkajšnja podjetja in novosti na področjih energetike, obnovljivih virov energije, telekomunikacij, digitalnih tehnologij in umetne inteligence, pa tudi vesoljske tehnologije. V Dallasu se bo delegacija udeležila tudi poslovnega dogodka Texas Feels Slovenia.

Program konference je na voljo tukaj .
 
Spomnimo: več slovenskih institucij je že v letu 2020 sklenilo partnerstvo s klubom Dallas Mavericks z namenom krepitve in povečanja prepoznavnosti Slovenije in nacionalne znamke I feel Slovenia ter za predstavitev države, gospodarskih, investicijskih in turističnih priložnosti na ameriškem trgu. Začrtane promocijske aktivnosti so bile zaradi pandemije covid-19 prestavljene in so se začele odvijati v letošnjem letu s košarkarsko tekmo I feel Slovenia Night ter se nadaljujejo s tokratnim dogodkom.

PR: STO