posredujemo pojasnilo včerajšnjega dogodka pri Sanolaborju v Velenju, kjer so pacientu do prihoda Nujne medicinske pomoči pomagali mimoidoči. Nujna medicinska pomoč ZD Velenje je na mesto dogodka prispela v treh minutah po aktivaciji.
Spoštovani,
posredujemo pojasnilo včerajšnjega dogodka pri Sanolaborju v Velenju, kjer so pacientu do prihoda Nujne medicinske pomoči pomagali mimoidoči. Nujna medicinska pomoč ZD Velenje je na mesto dogodka prispela v treh minutah po aktivaciji.
Kot smo že obveščali, od 1. 6. 2023 dalje vse klice na nujno številko 112 sprejema Dispečerski center Maribor, ki razporeja enote nujne medicinske pomoči. V tokratnem primeru je center aktiviral napačno enoto na napačno lokacijo. Sprva je bila namreč aktivirana enota NMP iz Celja, ob ponovnem klicu, ko je bila še enkrat posredovana lokacija dogodka, pa je bila ekipa Nujne medicinske pomoči ZD Velenje nemudoma aktivirana in je na mesto dogodka prispela v treh minutah. Aktivirana je bila ob 10.44, reševalno vozilo pa je k pacientu prispelo ob 10.47, kar dokumentira tudi sistem evidentiranja intervencij NMP.
Dogodki so si sledili v naslednjem vrstnem redu:
• Klic mimoidočih ob ogrožujočem zdravstvenem stanju pacienta je bil v Dispečerskem centru Maribor sprejet po neuradnih informacijah ob 10.30.
• Ob klicu s strani mimoidočih ni bilo natančno rečeno, da gre za lokacijo Sanolaborja v Velenju. Podana je bila informacija, da gre za Sanolabor pri zdravstvenem domu. Ko je dispečer postavil podvprašanje, če je to zraven srednje šole, je bil odgovor klicočega pritrdilen. Dispečer v Mariboru je narobe sklepal, da gre za lokacijo v Celju. V Celju je Sanolabor v bližini srednje šole in zdravstvenega doma – enako kot v Velenju.
• Dispečer je tako po sprejetem klicu ocenil, da se je dogodek zgodil pri Sanolaborju v Celju, zato je aktiviral ekipo NMP iz ZD Celje.
• Reševalci iz Celja so se vozili po Celju od ene do druge lokacije Sanolaborja in iskali pravo mesto dogodka. Iskanje prave lokacije je trajalo 14 minut. Povratno so poročali, da pri Sanolaborjih v Celju ni potrebe po intervenciji ekipe NMP.
• Medtem se je v Velenju naključno na mesto dogodka pripeljal zaposleni iz ZD Velenja z reševalnim vozilom, ki izvaja sanitetne-nenujne prevoze. To je bilo prvo vozilo, ki je prispelo na kraj dogodka. • Reševalec - voznik reševalnega vozila iz ZD Velenja je še enkrat poklical na številko 112 in sporočil informacijo o dogodku z navedbo pravilne lokacije.
• Dispečerji iz Maribora so nemudoma aktivirali ekipo NMP iz ZD Velenje. Čas aktivacije ekipe je bil ob 10.44. Ekipa NMP Velenje je na mesto dogodka prispela ob 10.47, torej se je ekipa iz Velenja odzvala v 3 minutah.
Zahvaljujemo se mimoidočim, ki so pravilno ukrepali ob čakanju na nujno medicinsko pomoč in so pripomogli k pozitivnemu izidu. Ker si prizadevamo, da do takšnih dogodkov ne bi prihajalo, in v želji, da obstoječi sistem še nadgradimo, smo na napako, ki se je zgodila v Velenju, opozorili Dispečerski center Maribor in pristojno ministrstvo.
Ponovno želimo informirati javnost, da je s 1. junijem 2023 pričela veljati sprememba v primeru klica na 112. Preko povezave z Regionalnim regijskim centrom klic sprejme Dispečerski center Maribor in ne več ZD Velenje.
Zdravstveni dispečer, ki sprejme vaš klic, od vas potrebuje različne podatke, da lahko na mesto intervencije pošlje najbližjo ustrezno enoto nujne medicinske pomoči. Na vprašanja zdravstvenega dispečerja je potrebno odgovarjati kratko in razločno.
Najpomembnejši podatki:
- točen naslov ali opis mesta intervencije,
- telefonska številka, na kateri ste dosegljivi,
- ali je oseba budna/se pogovarja oz. odziva na glas ali bolečino,
- ali oseba diha normalno.
Tudi na vsa ostala vprašanja zdravstvenega dispečerja je potrebno odgovarjati s kratkimi in razločnimi odgovori. Po potrebi boste prejeli od zdravstvenega dispečerja ustrezna navodila in bo z vami ostal na liniji do prihoda prve reševalne ekipe na kraj intervencije.
Prijazen pozdrav
VIR: ZD Velenje