Jadrnica Beneteau First 36, ki so jo razvili v slovenskem podjetju Seascape, velja za najbolj nagrajeno jadrnico v navtični industriji. Kot je v pogovoru za STA dejal direktor Andraž Mihelin,
pogovarjal se je Matej Luzar
Podpeč, 22. februarja - Jadrnica Beneteau First 36, ki so jo razvili v slovenskem podjetju Seascape, velja za najbolj nagrajeno jadrnico v navtični industriji. Kot je v pogovoru za STA dejal direktor Andraž Mihelin, uspeh vidijo tudi kot dokaz, kako pomembno je ostati zvest temeljnim vrednotam podjetja. Veseli jih, da ima posluh za to tudi solastnik, francoski Beneteau.
Beneteau First 36 je prva jadrnica, ki so jo v Seascapu v celoti razvili pod novo blagovno znamko, ki jo soupravljajo. To je Beneteau First francoske skupine Beneteau, največje navtične skupine na svetu. "S francosko skupino imamo licenčno pogodbo, zato smo bili prvič soočeni s tem, da moramo zelo dobro raziskati DNK te blagovne znamke. Prej smo namreč ustvarjali le pod svojo blagovno znamko, kar je v praksi pomenilo, da smo ustvarjali povsem po svoje in upali, da bomo našli kupce," je povedal Mihelin, ki podjetje vodi skupaj s soustanoviteljem Kristjanom Hajnškom ter Lidijo Zaletel in Primožem Česnom.
V novi jadrnici so morali tako združiti "DNK obeh znamk" in poskrbeti, da bo prepričala ljubitelje obeh blagovnih znamk. Da jim je uspelo, med drugim dokazujejo številne nagrade, ki jih je prejela. Med drugim je postala ameriška, francoska in angleška jadrnica leta, uspeh pa je nato okronala še z nazivom evropske jadrnice leta 2023.
"Za barke, ki odpirajo ali oživljajo novo področje, so takšne nagrade ključne. Strokovna javnost s tem jadralcem da jasen signal, da to ni le nenavaden izdelek za peščico ljudi, temveč nekaj, kar bo določalo trg prihodnosti," je izpostavil Mihelin.
Seascape kljub vse večji prepoznavnosti in dosežkom ostaja zvest svoji osnovni filozofiji, je poudaril: "Naše jadrnice so namenjene tistim, ki iščejo bolj pristen stik z naravo. Naše prepričanje je, da se pravi odnosi gradijo, ko zapustimo območje udobja. Da bi se povezali z morjem, vetrom in svojimi sojadralci, kar je namen rekreativnega jadranja, je smiselno udobje omejiti na najnujnejše. Pri varnosti pa je seveda treba ostati brezkompromisen."
Francoska skupina Beneteau, ki izdeluje jadrnice, gliserje in jahte, je v lastništvo Seascapa vstopila leta 2018. Začetek sodelovanja je bil po Mihelinovih besedah zelo težak, saj se način poslovanja obeh podjetij zelo razlikuje. "Ker pa smo oboji imeli iskreno željo ustvariti nekaj novega na tem področju navtike, je partnerstvo uspelo," je dejal.
Partnerstvo so pozneje preoblikovali, tako da ima Beneteau v slovenskem podjetju zdaj manjšinski delež. "To nam je omogočilo, da stvari spet delamo po naše in ne po njihovih internih pravilih, ki so za razvoj pokazala kot preveč omejujoča. Obdržali pa smo njihove nabavne in prodajne kanale, kar nam je tudi omogočilo, da smo lahko Beneteau First 36 ponudili po takšni ceni," je pojasnil Mihelin.
Veseli ga, da ima tako velika navtična skupina posluh za posebnosti Seascapa. "Verjetno tudi zato, ker imamo zelo podoben pogled na to, kakšna bi morala biti prihodnost hitrih potovalno-tekmovalnih jadrnic," je dejal.
Pomemben korak za Seascape je bila selitev v nove prostore v Podpeči, s čimer so vsaj delno rešili prostorsko stisko. "Z uspehom nove jadrnice pa že prihajajo dodatne potrebe po prostoru. Ker je povpraševanja na trgu ogromno, smo glede prostora tako rekoč spet na istem kot pred nekaj leti," je dejal. Prvi korak pri novi širitvi nameravajo sicer narediti v okviru obstoječih prostorov.
Trenutno zaposlujejo približno 120 ljudi, zaposliti jih nameravajo še osem do deset. "Vsaj za leto ali dve bi to moralo zadostovati. Povečati nameravamo učinkovitost dela in optimizirati delovne procese, vlagamo tudi v izobraževanje novih delavcev," je povedal.
Tako kot številna druga podjetja se tudi Seascape sooča s težavami pri iskanju kadrov. Mihelin za razliko od mnogih drugih podjetnikov za to ne krivi obdavčitve plač. "Podjetja bi morali iskati načine, kako najti trge, produkte ali storitve, ki imajo dovolj visoko dodano vrednost, da jim omogočijo izplačevanje primernih plač. Pritisk na delodajalce je zato po mojem mnenju do neke mere dober, da iščemo načine, kako povečevati dodano vrednost. Če delodajalci v tem ne uspemo, je mogoče bolje zapreti podjetje in pustiti nekomu drugemu, da poskusi," meni.
Izpostavil je tudi pomen evropskih sredstev, ki so jim še pred partnerstvom z Beneteaujem omogočila sofinanciranje razvoja in raziskav: "Ta nepovratna evropska sredstva imajo veliko zaslug za to, da smo z najnovejšo jadrnico dosegli tak preboj."
Visoka rast cen energentov jim ni povzročila večjih preglavic, saj je njihova poraba zaradi načina proizvodnje, ki vključuje veliko ročnega dela, skromna. Precej pa občutijo motnje v dobavnih verigah, zaradi katerih je tudi že zastala proizvodnja.
Še večji izziv je po Mihelinovih besedah iskanje finančnih sredstev za rast. "Pri bankah je zelo težko najti posluh, za zasebne vlagatelje pa podjetja, kot je naše, večinoma niso posebej zanimiva," je dejal. To je po njegovem mnenju velik izziv tudi za slovensko gospodarstvo kot celoto. "Kako najti svoj ali pripeljati tuj kapital, ki nam bo omogočil razvoj znanja v Sloveniji tudi v bolj tradicionalnih panogah. Da torej ne bo podpiral le proizvodnih dejavnosti, temveč tudi razvojne. Potem bo znanje ostalo pri nas, kar bo odlična podlaga za nastanek novih podjetij z visoko dodano vrednostjo," je dejal.
Zaradi vlaganj v razvoj so v minulih letih kljub rasti poslovali brez dobička, letos se bo to po pričakovanjih spremenilo. Temu po Mihelinovih besedah pritrjuje tudi veliko število naročil; za novo jadrnico Beneteau First 36 je takšnih s pologom že sto.
VIR: Krog STA
VIR: Krog STA