Kako lahko dobim povrnjen denar, če francoska letalska družba odpove polet?
Kako lahko dobim povrnjen denar, če francoska letalska družba odpove polet? Kaj, če mi ne dovolijo vstopa na koncert v Pragi? Ali če počitniška hiša na Danskem stane več, kot je bilo prvotno dogovorjeno? Tu vam lahko na pomoč priskočita Mreža evropskih potrošniških centrov (mreža EPC) in Evropski potrošniški center Slovenija (EPC Slovenija).
Jana je imela vozovnico za let iz Ljubljane v New York. Zaradi zamude ni ujela povezovalnega leta v Parizu. Čeprav so ji zagotovili nov let, je na cilj prišla s štiri urno zamudo. Po uredbi o pravicah letalskih potnikov je Jana upravičena do 600 evrov odškodnine. Težava je v tem, da letalska družba noče plačati in ne odgovarja na Janina elektronska sporočila.
S takšnimi primeri se mreža EPC srečuje vsak dan. Leta 2022 je mreža odgovorila na približno 118.000 poizvedb potrošnikov. Te so se nanašale na zamude letov, čezmerne cene počitniških hiš, lažne vstopnice za koncerte, odpovedane prevoze z vlakom in še mnogo več. Pravni svetovalci iz 29-ih držav EU si vedno prizadevajo najti izvensodno rešitev v korist pritožnika.
Na Evropski potrošniški center Slovenija se je v letu 2022 obrnilo 1355 potrošnikov, pri čemer je pri reševanju pritožb v zvezi s čezmejnim nakupom blaga ali storitev pomagal 378 potrošnikom, največkrat v povezavi z letalskimi prevozi, nakupi oblačil in obutve.
Pobuda mreže EPC: Digitalna pravičnost
Mreža EPC zagotavlja informacije in daje pobude evropskim in nacionalnim odločevalcem na področju varstva potrošnikov, sodeluje s potrošniškimi organizacijami in mediji, primerja zakonodaje med državami članicami in poudarja najboljše prakse ter izzive pri zaščiti potrošnikov.
Mreža EPC je na primer objavila dokument o stališču glede pravičnosti v digitalnem okolju (angleško Digital Fairness Fitness Check - tudi povezava je v angleškem jeziku) kot prispevek k preverjanju ustreznosti zakonodaje, ki ga Evropska unija izvaja na to temo. Dokument kritično preučuje pojave, kot so temni vzorci, samodejno podaljšanje pogodb in nakupi v aplikacijah.
Evropski potrošniški centri so v vseh državah EU ter na Islandiji in Norveškem. Skupaj sestavljajo mrežo EPC. Mreža obvešča potrošnike v Evropi o njihovih pravicah in daje brezplačno pomoč pri čezmejnih težavah.
VIR: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport
Jana je imela vozovnico za let iz Ljubljane v New York. Zaradi zamude ni ujela povezovalnega leta v Parizu. Čeprav so ji zagotovili nov let, je na cilj prišla s štiri urno zamudo. Po uredbi o pravicah letalskih potnikov je Jana upravičena do 600 evrov odškodnine. Težava je v tem, da letalska družba noče plačati in ne odgovarja na Janina elektronska sporočila.
S takšnimi primeri se mreža EPC srečuje vsak dan. Leta 2022 je mreža odgovorila na približno 118.000 poizvedb potrošnikov. Te so se nanašale na zamude letov, čezmerne cene počitniških hiš, lažne vstopnice za koncerte, odpovedane prevoze z vlakom in še mnogo več. Pravni svetovalci iz 29-ih držav EU si vedno prizadevajo najti izvensodno rešitev v korist pritožnika.
Na Evropski potrošniški center Slovenija se je v letu 2022 obrnilo 1355 potrošnikov, pri čemer je pri reševanju pritožb v zvezi s čezmejnim nakupom blaga ali storitev pomagal 378 potrošnikom, največkrat v povezavi z letalskimi prevozi, nakupi oblačil in obutve.
Pobuda mreže EPC: Digitalna pravičnost
Mreža EPC zagotavlja informacije in daje pobude evropskim in nacionalnim odločevalcem na področju varstva potrošnikov, sodeluje s potrošniškimi organizacijami in mediji, primerja zakonodaje med državami članicami in poudarja najboljše prakse ter izzive pri zaščiti potrošnikov.
Mreža EPC je na primer objavila dokument o stališču glede pravičnosti v digitalnem okolju (angleško Digital Fairness Fitness Check - tudi povezava je v angleškem jeziku) kot prispevek k preverjanju ustreznosti zakonodaje, ki ga Evropska unija izvaja na to temo. Dokument kritično preučuje pojave, kot so temni vzorci, samodejno podaljšanje pogodb in nakupi v aplikacijah.
Evropski potrošniški centri so v vseh državah EU ter na Islandiji in Norveškem. Skupaj sestavljajo mrežo EPC. Mreža obvešča potrošnike v Evropi o njihovih pravicah in daje brezplačno pomoč pri čezmejnih težavah.
VIR: Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport