Citroën proslavlja 40. obletnico modela BX, ki je bil javnosti prvič predstavljen 23. septembra 1982 pod Eifflovim stolpom.
23. september 2022 - Citroën proslavlja 40. obletnico modela BX, ki je bil javnosti prvič predstavljen 23. septembra 1982 pod Eifflovim stolpom.
BX je družinsko vozilo iz 80. let prejšnjega stoletja z osupljivo stilsko zasnovo, pod katero se je podpisalo italijansko kleparsko podjetje Bertone, ki je bilo proizvedeno v 2,3 milijona primerkih. Doseglo je izjemen uspeh, ki je pomembno prispeval k prodoru znamke Citroën znotraj segmenta vozil visokega srednjega razreda v letih od 1982 do 1994.
BX je tekom obstoja znamke Citroën in v zgodovini avtomobilizma spisal zelo bogato in pravzaprav kar nepričakovano zgodbo, ki je odsev njegovega 12-letnega tržnega uspeha. Še danes se prostor zanj najde v srcu čisto vseh zbirateljev, ki bodo zagotovo z veseljem proslavili njegovo 40. obletnico. BX je kot eden izmed najbolje prodajanih modelov znamke Citroën, nedvomno pomembno prispeval k njenem preporodu v 80. letih prejšnjega stoletja.
LANSIRANJE POD EIFFLOVIM STOLPOM
23. septembra 1982 je park Champ-de-Mars v Parizu tik pred mrakom zavzela nepregledna množica ljudi. Vse oči so bile uprte v prvo nadstropje Eifflovega stolpa, od koder je visel izobešen velik lesen zaboj z zapisom »Tu je novi Citroën«. Med spektaklom, v katerem so se prepletali svetlobni in zvočni učinki, so leseni zaboj počasi spustili na tla. Ko se je zaboj končno odprl, se je iz njega prikazal BX in med navdušenjem vseh prisotnih se je začela njegova prečudovita kariera. Eifflov stolp pa je bil medtem okrašen z dvojnimi puščicami, z njega pa je dvigal ognjemet.
Nekaj dni zatem, natančneje 30. septembra 1982, je svoja vrata odprl 69. avtomobilski salon v Parizu, na razstavišču Porte de Versailles, ki velja za začetek trženja modela BX in na katerem je nedvomno zažarel kot ena izmed glavnih zvezd tistega salona.
PROJEKT »XB«
Citroën BX je bil lansiran leta 1978 pod imenom »XB«, njegove tehnične specifikacije pa so bile dokončno zastavljene novembra 1979. Glavni cilji prihodnjega modela BX so narekovali, naj se uveljavi kot moderno in nekonvencionalno vozilo s poudarkom na inovacijah. Vozilo BX je imelo prečno umeščen motor in srednje težko karoserijo, tako da je lahko zagotavljal dobre pospeške in nizko porabo goriva, kar je bilo v težkih gospodarskih časih zelo dobrodošlo. Enako kot v tistem obdobju vsi ostali Citroëni visokega razreda, je bil BX opremljen s hidro pnevmatskim vzmetenjem, ki je zagotavljalo udobje in povsem stabilno lego na cesti. BX je imel dvodelno karoserijo s petimi vrati, vključno z dvižnimi prtljažnimi vrati.
Za njegov razvoj so poskrbeli v tehničnem centru v kraju Vélizy, ki je zelo veliko investiral v računalniško podprto načrtovanje, s katerim so pospešili oblikovno zasnovo in optimalno izboljšali zmogljivosti. S pomočjo takšnega orodja je BX dosegel izjemno nizek aerodinamični koeficient 0,34. Precejšno mero inovativnosti pa je dokazal tudi z uporabo kompozitnih materialov za razne dele, kot so odbijači, prtljažna vrata, pokrov motornega prostora in zadnji vogalni steni, tako da je masa praznega vozila znašala komaj 885 kg. Od lansiranja dalje je bil na voljo z zmogljivi motorji (62 KM in 72 KM pri 1360 cm3, 90 KM pri 1580 cm3) in je presenečal s svojo dinamičnostjo.
USPEŠNA LINIJA
Z modelom BX si je Citroën zastavil dva cilja: vstopiti na trg vozil visokega srednjega razreda in prevzeti žezlo od modela GSA. Pri tem se je BX oprl na zelo krepke tehnične argumente, ki so zagotavljali njegovo udobje, dinamičnost in varčnost pri porabi, pa tudi na povsem novo silhueto s prelomnim estetskim videzom.
Za izris njegove karoserije se je Citroën obrnil na slavno italijansko kleparsko podjetje Bertone. Njihov oblikovalec Marcello Gandini (oče modelov Miura, Countach in Stratos) je predlagal izvirne linije v podobi srpa, ki so v takratnem svetu avtomobilizma precej izstopale od drugih in so postale simbolične za BX. Potniški prostor je povsem presenetil s futuristično armaturno ploščo, ki je nastala po navdihu modela CX, saj je zajemala legendarno opremo, kot sta bila upravljalna sklopa na vsaki strani enokrakega volana in števec hitrosti z osvetljenim ozadjem.
Odločno moderni BX je s številnimi privlačnimi aduti uspel nemudoma osvojiti obstoječe Citroënove kupce in pritegniti številne nove, kar je bil pravi prodajni uspeh. Njegova proizvodnja je potekala v tovarnah Rennes La Janais v francoski regiji Bretaniji in Vigo v Španiji, kjer so vse do njenega izteka v juniju 1994 skupaj proizvedli 2.337.016 primerkov.
BOGATA SERIJSKA ŽIVLJENJSKA DOBA
Tekom 12 let trženja se je BX javnosti pokazal v številnih karoserijskih različicah. Leta 1985 je prodajno paleto dopolnil elegantni družinski karavan Evasion, ki je v primerjavi s petvratno limuzino v dolžino meril kar 17 centimetrov več, eno leto pred tem pa se je izboru pridružila izvedenka za poslovne uporabnike. Leta 1987 je izbor vozil BX prestal večjo oblikovno prenovo, pridobil je mehkejše zunanje linije in povsem prenovljeno armaturno ploščo.
Tudi njegova oprema ni bila zanemarljiva: strešno okno, klimatska naprava, digitalna instrumentna plošča, oblazinjenje iz velurja, aluminijasta platišča, digitalna ura, potovalni računalnik, s pomočjo katerih je BX ostal zvest svoji prvotni podobi modernega vozila.
Z vidika mehanskih delov je BX ohranil vso vrhunsko tehnologijo, saj so njegovi motorji razvili do 160 konjskih moči. Opremljen je bil z elektronskim vbrizgavanjem s katalizatorjem in zaznavalom lambda, dizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom, stalnim štirikolesnim pogonom ali zavorami s sistemom ABS. V ponudbije bila celo omejena serija 200 primerkov izvedenke BX 4 TC skupine B za tekmovanja (2141 cm3, 200 KM, 220 km/h).
DODATNE ZANIMIVOSTI
V reklamni kampanji za lansiranje modela, za katero je bil zadolžen Jacques Séguéla, je bil BX predstavljen kot vozilo, ki živi, misli in diha. To je bila več kot očitna alegorija na hrupe in premike, ki jih je povzročalo hidro pnevmatsko vzmetenje.
Leta 1985 je Citroën postal prvi francoski proizvajalec avtomobilov, ki je v svojo ponudbo vključil dizelsko izvedenko s samodejnim menjalnikom. Citroën je javnost znova osupnil leta 1987, ko je ponudil prvo francosko vozilo serijske proizvodnje s 16-ventilskim motorjem. V obeh primerih je ta čast pripadla modelu BX.
Tehnološko napredni BX je bilo prvo vozilo velike serijske proizvodnje, za katerega so uporabili pokrov motornega prostora iz kompozitnega poliestrskega materiala in stisnjenih steklenih vlaken, prtljažna vrata iz kompozitnega poliestrskega materiala in nabrizganih steklenih vlaken, zlepljeno zadnje steklo in žaromete s parabolami z dvema odsevnima eno fokalnima površinama.
PR: Citroen
BX je družinsko vozilo iz 80. let prejšnjega stoletja z osupljivo stilsko zasnovo, pod katero se je podpisalo italijansko kleparsko podjetje Bertone, ki je bilo proizvedeno v 2,3 milijona primerkih. Doseglo je izjemen uspeh, ki je pomembno prispeval k prodoru znamke Citroën znotraj segmenta vozil visokega srednjega razreda v letih od 1982 do 1994.
BX je tekom obstoja znamke Citroën in v zgodovini avtomobilizma spisal zelo bogato in pravzaprav kar nepričakovano zgodbo, ki je odsev njegovega 12-letnega tržnega uspeha. Še danes se prostor zanj najde v srcu čisto vseh zbirateljev, ki bodo zagotovo z veseljem proslavili njegovo 40. obletnico. BX je kot eden izmed najbolje prodajanih modelov znamke Citroën, nedvomno pomembno prispeval k njenem preporodu v 80. letih prejšnjega stoletja.
LANSIRANJE POD EIFFLOVIM STOLPOM
23. septembra 1982 je park Champ-de-Mars v Parizu tik pred mrakom zavzela nepregledna množica ljudi. Vse oči so bile uprte v prvo nadstropje Eifflovega stolpa, od koder je visel izobešen velik lesen zaboj z zapisom »Tu je novi Citroën«. Med spektaklom, v katerem so se prepletali svetlobni in zvočni učinki, so leseni zaboj počasi spustili na tla. Ko se je zaboj končno odprl, se je iz njega prikazal BX in med navdušenjem vseh prisotnih se je začela njegova prečudovita kariera. Eifflov stolp pa je bil medtem okrašen z dvojnimi puščicami, z njega pa je dvigal ognjemet.
Nekaj dni zatem, natančneje 30. septembra 1982, je svoja vrata odprl 69. avtomobilski salon v Parizu, na razstavišču Porte de Versailles, ki velja za začetek trženja modela BX in na katerem je nedvomno zažarel kot ena izmed glavnih zvezd tistega salona.
PROJEKT »XB«
Citroën BX je bil lansiran leta 1978 pod imenom »XB«, njegove tehnične specifikacije pa so bile dokončno zastavljene novembra 1979. Glavni cilji prihodnjega modela BX so narekovali, naj se uveljavi kot moderno in nekonvencionalno vozilo s poudarkom na inovacijah. Vozilo BX je imelo prečno umeščen motor in srednje težko karoserijo, tako da je lahko zagotavljal dobre pospeške in nizko porabo goriva, kar je bilo v težkih gospodarskih časih zelo dobrodošlo. Enako kot v tistem obdobju vsi ostali Citroëni visokega razreda, je bil BX opremljen s hidro pnevmatskim vzmetenjem, ki je zagotavljalo udobje in povsem stabilno lego na cesti. BX je imel dvodelno karoserijo s petimi vrati, vključno z dvižnimi prtljažnimi vrati.
Za njegov razvoj so poskrbeli v tehničnem centru v kraju Vélizy, ki je zelo veliko investiral v računalniško podprto načrtovanje, s katerim so pospešili oblikovno zasnovo in optimalno izboljšali zmogljivosti. S pomočjo takšnega orodja je BX dosegel izjemno nizek aerodinamični koeficient 0,34. Precejšno mero inovativnosti pa je dokazal tudi z uporabo kompozitnih materialov za razne dele, kot so odbijači, prtljažna vrata, pokrov motornega prostora in zadnji vogalni steni, tako da je masa praznega vozila znašala komaj 885 kg. Od lansiranja dalje je bil na voljo z zmogljivi motorji (62 KM in 72 KM pri 1360 cm3, 90 KM pri 1580 cm3) in je presenečal s svojo dinamičnostjo.
USPEŠNA LINIJA
Z modelom BX si je Citroën zastavil dva cilja: vstopiti na trg vozil visokega srednjega razreda in prevzeti žezlo od modela GSA. Pri tem se je BX oprl na zelo krepke tehnične argumente, ki so zagotavljali njegovo udobje, dinamičnost in varčnost pri porabi, pa tudi na povsem novo silhueto s prelomnim estetskim videzom.
Za izris njegove karoserije se je Citroën obrnil na slavno italijansko kleparsko podjetje Bertone. Njihov oblikovalec Marcello Gandini (oče modelov Miura, Countach in Stratos) je predlagal izvirne linije v podobi srpa, ki so v takratnem svetu avtomobilizma precej izstopale od drugih in so postale simbolične za BX. Potniški prostor je povsem presenetil s futuristično armaturno ploščo, ki je nastala po navdihu modela CX, saj je zajemala legendarno opremo, kot sta bila upravljalna sklopa na vsaki strani enokrakega volana in števec hitrosti z osvetljenim ozadjem.
Odločno moderni BX je s številnimi privlačnimi aduti uspel nemudoma osvojiti obstoječe Citroënove kupce in pritegniti številne nove, kar je bil pravi prodajni uspeh. Njegova proizvodnja je potekala v tovarnah Rennes La Janais v francoski regiji Bretaniji in Vigo v Španiji, kjer so vse do njenega izteka v juniju 1994 skupaj proizvedli 2.337.016 primerkov.
BOGATA SERIJSKA ŽIVLJENJSKA DOBA
Tekom 12 let trženja se je BX javnosti pokazal v številnih karoserijskih različicah. Leta 1985 je prodajno paleto dopolnil elegantni družinski karavan Evasion, ki je v primerjavi s petvratno limuzino v dolžino meril kar 17 centimetrov več, eno leto pred tem pa se je izboru pridružila izvedenka za poslovne uporabnike. Leta 1987 je izbor vozil BX prestal večjo oblikovno prenovo, pridobil je mehkejše zunanje linije in povsem prenovljeno armaturno ploščo.
Tudi njegova oprema ni bila zanemarljiva: strešno okno, klimatska naprava, digitalna instrumentna plošča, oblazinjenje iz velurja, aluminijasta platišča, digitalna ura, potovalni računalnik, s pomočjo katerih je BX ostal zvest svoji prvotni podobi modernega vozila.
Z vidika mehanskih delov je BX ohranil vso vrhunsko tehnologijo, saj so njegovi motorji razvili do 160 konjskih moči. Opremljen je bil z elektronskim vbrizgavanjem s katalizatorjem in zaznavalom lambda, dizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom, stalnim štirikolesnim pogonom ali zavorami s sistemom ABS. V ponudbije bila celo omejena serija 200 primerkov izvedenke BX 4 TC skupine B za tekmovanja (2141 cm3, 200 KM, 220 km/h).
DODATNE ZANIMIVOSTI
V reklamni kampanji za lansiranje modela, za katero je bil zadolžen Jacques Séguéla, je bil BX predstavljen kot vozilo, ki živi, misli in diha. To je bila več kot očitna alegorija na hrupe in premike, ki jih je povzročalo hidro pnevmatsko vzmetenje.
Leta 1985 je Citroën postal prvi francoski proizvajalec avtomobilov, ki je v svojo ponudbo vključil dizelsko izvedenko s samodejnim menjalnikom. Citroën je javnost znova osupnil leta 1987, ko je ponudil prvo francosko vozilo serijske proizvodnje s 16-ventilskim motorjem. V obeh primerih je ta čast pripadla modelu BX.
Tehnološko napredni BX je bilo prvo vozilo velike serijske proizvodnje, za katerega so uporabili pokrov motornega prostora iz kompozitnega poliestrskega materiala in stisnjenih steklenih vlaken, prtljažna vrata iz kompozitnega poliestrskega materiala in nabrizganih steklenih vlaken, zlepljeno zadnje steklo in žaromete s parabolami z dvema odsevnima eno fokalnima površinama.
PR: Citroen