Spomladanska raziskava »Piper Sandler: Taking Stock with Teens« je odločevalcem (in oglaševalcem) pokazala, kakšne medijske in nakupne navade imajo ameriški najstniki.

Spomladanska raziskava »Piper Sandler: Taking Stock with Teens« je odločevalcem (in oglaševalcem) pokazala, kakšne medijske in nakupne navade imajo ameriški najstniki.

Kaja Kovič novinarka Marketing Magazina

MEDIJI

Priljubljenost TikToka je od jeseni 2022 do pomladi 2023 sicer padla za eno odstotno točko, a še vedno si omrežje s 37 odstotki odreže največji delež kolača družbenih medijev.

TikToku s 27 odstotki sledi SnapChat, tik za njim pa je Instagram (23 odstotkov).

Kar zadeva spremljanje daljših videovsebin, so v raziskavi ugotovili, da najstniki po vsem svetu zelo veliko časa posvečajo pretočnemu velikanu Netflix, saj ga na dnevni ravni spremlja kar 31 odstotkov najstnikov. Sledi mu YouTube (28 odstotkov), pri čemer sta oba v kategoriji spremljanja videoformatov upadla za eno odstotno točko glede na lansko jesen.

NAKUPOVANJE

Raziskava je razkrila tudi prioritete pri zapravljanju žepnine. Med prioritetami porabe denarja je bila pri moških na vrhu seznama hrana (24 odstotkov), pri ženskah pa oblačila (28 odstotkov).

Blagovna znamka Nike ostaja najbolj priljubljena pri vseh najstnikih, fantih in dekletih, tako na področju oblačil (33 odstotkov) kot tudi obutve (61 odstotkov). Nikeju sledijo blagovne znamke Ugg, Crocs, Hey Dude in E.l.f. Poročilo kaže tudi rahel porast nakupovanja po nižjih cenah oziroma iz druge roke ter močno rast nakupovanja izdelkov za lepoto (kozmetika, nega kože in dišave), in sicer za kar 19 odstotnih točk v primerjavi z lansko jesenjo.

Amazon še vedno velja za najboljše spletno mesto za e-trgovino (57 odstotkov), sledijo mu platforme Nike, Shein, Lululemon in Pacsun.

Med uspešnimi blagovnimi znamkami hrane ostaja Chick-fil-A najbolj priljubljena restavracija med najstniki, sledita ji Starbucks in Chipotle.

TRAJNOST

Najstniki, ki jih povezujemo z generacijo Z, še naprej kažejo znake močnega spoštovanja do družbe in okolja, in to veliko bolj kot starejši kolegi, ugotavlja raziskava. Največ pozornosti posvečajo okoljskim problemom (19 odstotkov), rasni enakosti (9 odstotkov), splavu (6 odstotkov) in inflaciji (prav tako 6 odstotkov).

Raziskavo so v podjetju Piper Sandler sicer izvedli v ZDA, a njihove ugotovitve kažejo na svetovne trende.

VIR: MM