Med 10. in 16. oktobrom 2022 bo v Ljubljani potekal že četrti festival CELLOFEST LJUBLJANA, ki ga mnogi označujejo za praznik violončelistov in violončela.
Gre za tematski glasbeni festival, ki se posveča violončelu in ki ga sestavljata dva dela: cikel koncertov ter delavnice in seminarji z vrhunskimi domačimi in tujimi pedagogi. Letošnji Cellofest bo vključeval osem koncertov na izbranih lokacijah, dva mojstrska tečaja s priznanima tujima profesorjema violončela ter dve delavnici - med drugim ponovno tridnevno delavnico za 100 najmlajših violončelistov iz vse Slovenije. Cellofest bo znova predstavil violončelo v številnih različicah: kot solistični inštrument, kot solistični inštrument z orkestrom in klavirjem ter kot ansambelski inštrument v 12-članski različici. Na dveh koncertih bomo lahko prisluhnili tudi vsem šestim Bachovim suitam za violončelo solo, ki so izziv za vsakega violončelista. Na koncertih bodo nastopili vrhunski domači in tuji violončelisti. Kot tudi doslej Cellofest spodbuja skupno muziciranje izstopajočih slovenskih violončelistov in s tem bogati naš in vaš praznik violončela v Ljubljani.
1) Ponedeljek, 10. oktobra 2022, ob 19.30
Cankarjev dom, Ljubljana (Gallusova dvorana)
DVOŘÁKOV KONCERT ZA VIOLONČELO
Simfonični orkester RTV Slovenija – Kromatika 2
Solist: Thomas Carroll – violončelo
Dirigent: Rossen Milanov
Spored: Felix Mendelssohn Bartholdy, Simfonija št. 4
Antonin Dvořák, Koncert za violončelo in orkester v h-molu, op. 104
Cankarjev dom, Ljubljana (Gallusova dvorana)
DVOŘÁKOV KONCERT ZA VIOLONČELO
Simfonični orkester RTV Slovenija – Kromatika 2
Solist: Thomas Carroll – violončelo
Dirigent: Rossen Milanov
Spored: Felix Mendelssohn Bartholdy, Simfonija št. 4
Antonin Dvořák, Koncert za violončelo in orkester v h-molu, op. 104
Med številnimi Dvořákovimi orkestrskimi deli posebno mesto zavzema Koncert za violončelo in orkester v h-molu iz leta 1895. Njegov solistični part bo tokrat izvedel izvrstni britanski violončelist Thomas Carroll, učenec Heinricha Schiffa, Clemensa Hagna in Stevena Isserlisa, ki je do nedavnega predaval na Kraljevem glasbenem kolidžu v Londonu, trenutno pa poučuje na Visoki šoli za glasbo v Kölnu. Kot solist nastopa z eminentnimi orkestri po vsem svetu, kot komorni glasbenik pa z umetniki, kot so Gidon Kremer, Tasmin Little, Julian Rachlin, Janine Jansen, Nicola Benedetti, Christian Tetzlaff, Steven Isserlis, Mischa Maisky, YoYo Ma, sir Antonio Pappano in drugi.
Organizator: Glasbena produkcija RTV Slovenija, Kolodvorska 2, 1550 Ljubljana /
T: +386 1 475 24 69 / E: gprtv@rtvslo.si / Vstopnice: +386 1 24 17 299, vstopnice@cd-cc.si (7 €/9 €/12 €/ 16 €/20 €)
T: +386 1 475 24 69 / E: gprtv@rtvslo.si / Vstopnice: +386 1 24 17 299, vstopnice@cd-cc.si (7 €/9 €/12 €/ 16 €/20 €)
2) Torek, 11. oktobra 2022, ob 20.00
Kino Šiška (dvorana Komuna)
DRUMMING CELLIST: Zabučale gore
Kristijan Krajnčan – violončelo solo
Kristijan Krajnčan je vsestranski glasbenik. Je violončelist, bobnar in skladatelj v eni osebi. V zadnjih letih se ukvarja tudi z režijo in scenaristiko. Predlani je prejel nagrado na prestižnem poljskem jazzovskem tekmovanju Zbigniew Seifert Jazz Competition. V javnosti je že pred leti opozoril nase s projektom DrummingCellist, v katerem igra hkrati na violončelo in bobne ter spaja jazz, klasično in etno glasbo. Tokrat bo predstavil svoj najnovejši projekt Zabučale gore, v katerem glasbeno raziskuje svoje slovenske korenine. Gre za projekt, ki se obrača v davno preteklost, da bi našel pot v prihodnost, torej se ukvarja s spajanjem tradicije in inovacije. Koncert bo tudi uradna predstavitev novega albuma.
Kino Šiška (dvorana Komuna)
DRUMMING CELLIST: Zabučale gore
Kristijan Krajnčan – violončelo solo
Kristijan Krajnčan je vsestranski glasbenik. Je violončelist, bobnar in skladatelj v eni osebi. V zadnjih letih se ukvarja tudi z režijo in scenaristiko. Predlani je prejel nagrado na prestižnem poljskem jazzovskem tekmovanju Zbigniew Seifert Jazz Competition. V javnosti je že pred leti opozoril nase s projektom DrummingCellist, v katerem igra hkrati na violončelo in bobne ter spaja jazz, klasično in etno glasbo. Tokrat bo predstavil svoj najnovejši projekt Zabučale gore, v katerem glasbeno raziskuje svoje slovenske korenine. Gre za projekt, ki se obrača v davno preteklost, da bi našel pot v prihodnost, torej se ukvarja s spajanjem tradicije in inovacije. Koncert bo tudi uradna predstavitev novega albuma.
Organizator: IM.PULS ART, Levstikova ul. 22, 1000 Ljubljana / T: +386 1 251 11 12 /
E: houska@siol.net / Vstopnice: www.eventim.si (14 €/18 €)
E: houska@siol.net / Vstopnice: www.eventim.si (14 €/18 €)
3) Sreda, 12. oktobra 2022, ob 19.30
Cankarjev dom, Ljubljana (Gallusova dvorana) – Srebrni abonma
FRANCOSKE GLASBA ZA VIOLONČELO IN KLAVIR
Julian Steckel – violončelo
Paul Rivinius – klavir
Spored:
Claude Debussy, Sonata za violončelo in klavir v d-molu
Francis Poulenc, Sonata za klavir in violončelo, FP 143
Nadia Boulanger, Tri skladbe
Cesar Franck, Sonata v A-duru (prir. za violončelo J. Delsart)
Julian Steckel velja za enega vodilnih violončelistov našega časa. Njegova mednarodna kariera se je začela z zmago na prestižnem mednarodnem glasbenem tekmovanju ARD v Münchnu leta 2010. Od takrat nastopa kot solist z najpomembnejšimi orkestri po vsem svetu in kot izjemen komorni glasbenik z umetniki, kot so Janine Jansen, Christian Tetzlaff, Antje Weithaas, Lars Vogt, Elisabeth Leonskaja ali Menahem Pressler. Že več kot desetletje navdušuje tudi v izjemnem glasbenem partnerstvu s predanim komornim glasbenikom in pianistom Paulom Riviniusom. Že pred leti sta izdala dvojno zgoščenko, posvečeno izključno francoskim skladateljem, tokrat pa nam bosta ta program predstavila še v živo.
Cankarjev dom, Ljubljana (Gallusova dvorana) – Srebrni abonma
FRANCOSKE GLASBA ZA VIOLONČELO IN KLAVIR
Julian Steckel – violončelo
Paul Rivinius – klavir
Spored:
Claude Debussy, Sonata za violončelo in klavir v d-molu
Francis Poulenc, Sonata za klavir in violončelo, FP 143
Nadia Boulanger, Tri skladbe
Cesar Franck, Sonata v A-duru (prir. za violončelo J. Delsart)
Julian Steckel velja za enega vodilnih violončelistov našega časa. Njegova mednarodna kariera se je začela z zmago na prestižnem mednarodnem glasbenem tekmovanju ARD v Münchnu leta 2010. Od takrat nastopa kot solist z najpomembnejšimi orkestri po vsem svetu in kot izjemen komorni glasbenik z umetniki, kot so Janine Jansen, Christian Tetzlaff, Antje Weithaas, Lars Vogt, Elisabeth Leonskaja ali Menahem Pressler. Že več kot desetletje navdušuje tudi v izjemnem glasbenem partnerstvu s predanim komornim glasbenikom in pianistom Paulom Riviniusom. Že pred leti sta izdala dvojno zgoščenko, posvečeno izključno francoskim skladateljem, tokrat pa nam bosta ta program predstavila še v živo.
Organizator: Cankarjev dom, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana / T: +386 1 24 17 299 /
E: vstopnice@cd-cc.si (12 €/16 €/22 €)
E: vstopnice@cd-cc.si (12 €/16 €/22 €)
4) Četrtek, 13. oktobra 2022, ob 20.00
Mestni muzej Ljubljana (atrij)
VSE BACHOVE SUITE (1. del)
Mestni muzej Ljubljana (atrij)
VSE BACHOVE SUITE (1. del)
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 2 – Domen Marinčič
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 4 – Gregor Fele
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 6 – Thomas Carroll
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 4 – Gregor Fele
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 6 – Thomas Carroll
Šest Bachovih suit za violončelo solo danes sodi med najbolj izvajana dela, ki so bila kdaj koli napisana za violončelo solo, in železni repertoar violončelistov. Suite je Bach napisal okoli leta 1720. Originalni rokopisi suit žal niso ohranjeni, ohranil pa se je prepis Bachove druge žene Anne Magdalene. Ta prepis ne vsebuje oznak za artikulacijo in lokovanje, kar je bilo v Bachovem času sicer običajno. Od interpreta se je pričakovalo, da bo sam svobodno interpretiral dani notni zapis. Prav zato suite predstavljajo dandanes velik izziv za vsakega violončelista, ki je postavljen pred zahtevno nalogo, kako udejanjiti vse Bachove zamisli. Na dveh zaporednih koncertih bomo tokrat lahko prisluhnili šestim različnim interpretacijam vseh Bachovih suit.
Domen Marinčič je specialist za staro glasbo. Študiral je violo da gamba pri Hartwigu Grothu in Philippu Pierlotu. Leta 1997 in leta 2000 je dobil nagradi na Mednarodnem tekmovanju Bach-Abel v Köthnu. Poleg tega je študiral še čembalo pri Carstnu Lohffu v Nürnbergu in končal podiplomski študij generalnega basa pri Albertu Rinaldiju na Visoki šoli za glasbo Trossingen. Gregor Fele je študiral na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri Milošu Mlejniku in študij nadaljeval na salzburškem Mozarteumu pri Enricu Bronziju. Tam je končal tudi podiplomski študij baročnega violončela pri Marcu Testoriju. Britanski violončelist Thomas Carroll je študiral pri Heinrichu Schiffu, Clemensu Hagnu in Stevenu Isserlisu. Do nedavnega je predaval na Kraljevem glasbenem kolidžu v Londonu, trenutno pa poučuje na Visoki šoli za glasbo v Kölnu. Je mednarodno uveljavljen solist in komorni glasbenik.
Organizator: IM.PULS ART, Levstikova ul. 22, 1000 Ljubljana / T: +386 1 251 11 12 /
E: houska@siol.net / Vstopnice: www.eventim.si (15 €/20 €)
E: houska@siol.net / Vstopnice: www.eventim.si (15 €/20 €)
5) Petek, 14. oktobra 2022, ob 20.00
Mestni muzej Ljubljana (atrij)
VSE BACHOVE SUITE (2. del)
Mestni muzej Ljubljana (atrij)
VSE BACHOVE SUITE (2. del)
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 1 – Maruša Bogataj Turjak
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 3 – Alja Mandič Faganel
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 5 – Kaja Kapus
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 3 – Alja Mandič Faganel
J. S. Bach, Suita za violončelo solo št. 5 – Kaja Kapus
Šest Bachovih suit za violončelo solo danes sodi med najbolj izvajana dela, ki so bila kdaj koli napisana za violončelo solo, in železni repertoar violončelistov. Suite je Bach napisal okoli leta 1720. Originalni rokopisi suit žal niso ohranjeni, ohranil pa se je prepis Bachove druge žene Anne Magdalene. Ta prepis ne vsebuje oznak za artikulacijo in lokovanje, kar je bilo v Bachovem času sicer običajno. Od interpreta se je pričakovalo, da bo sam svobodno interpretiral dani notni zapis. Prav zato suite predstavljajo dandanes velik izziv za vsakega violončelista, ki je postavljen pred zahtevno nalogo, kako udejanjiti vse Bachove zamisli. Na dveh zaporednih koncertih bomo tokrat lahko prisluhnili šestim različnim interpretacijam vseh Bachovih suit.
Maruša Bogataj Turjak je študirala pri Milošu Mlejniku na ljubljanski Akademiji za glasbo in na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Münchnu. Od leta 2015 je solo čelistka Simfoničnega orkestra RTV Slovenija. Alja Mandič Faganel je študirala pri Valterju Dešpalju v Zagrebu in Moniki Leskovar v Luganu. Je članica orkestra Slovenske filharmonije ter navdušena komorna glasbenica. Kaja Kapuš je baročni violončelo študirala pri Wernerju Matzkeju na Visoki šoli za glasbo v Trossingenu v Nemčiji in Jaapu ter Lindnu na Kraljevem konservatoriju v Haagu na Nizozemskem.
Organizator: IM.PULS ART, Levstikova ul. 22, 1000 Ljubljana / T: +386 1 251 11 12 /
E: houska@siol.net / Vstopnice: www.eventim.si (15 €/20 €).
E: houska@siol.net / Vstopnice: www.eventim.si (15 €/20 €).
6) Sobota, 15. oktobra 2022, ob 18.00
Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)
DUO SEBASTIAN
Sebastian Bertoncelj – violončelo
Sebastiano Mesaglio – klavir
SPORED:
Camille Saint-Saëns, Sonata št. 1 v c-molu, op. 32
Ludwig van Beethoven, Sonata št. 4 v C-duru, op. 102/1
Igor Stravinski, Suite italienne
Sergej Prokofjev, Sonata v C-duru, op. 119
Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)
DUO SEBASTIAN
Sebastian Bertoncelj – violončelo
Sebastiano Mesaglio – klavir
SPORED:
Camille Saint-Saëns, Sonata št. 1 v c-molu, op. 32
Ludwig van Beethoven, Sonata št. 4 v C-duru, op. 102/1
Igor Stravinski, Suite italienne
Sergej Prokofjev, Sonata v C-duru, op. 119
Sebastian Bertoncelj velja za enega vidnejših in koncertno najaktivnejših violončelistov mlajše generacije pri nas. Študiral je pri Milošu Mlejniku na ljubljanskem Konservatoriju in na Akademiji za glasbo ter se izpopolnjeval v Stuttgartu pri Conradinu Brotbeku, v Luzernu pri Christianu Poltéri in v Salzburgu pri Enricu Bronziju. Poleg številnih prvih nagrad na domačih in mednarodnih tekmovanjih je prejemnik Prešernove nagrade Akademije za glasbo. Na preteklih dveh Cellofestih je umetniško vodil zasedbo dvanajstih slovenskih violončelistov mlajše generacije pod imenom »Nove generacije«, tokrat pa se bo predstavil v duu z italijanskim pianistom Sebastianom Mesagliom.
Organizator: IM.PULS ART, Levstikova ul. 22, 1000 Ljubljana / T: +386 1 251 11 12 /
E: houska@siol.net / Vstopnice: www.eventim.si (10 €/13€)
7) Nedelja, 16. oktobra 2022, ob 11.00
Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)
ZAKLJUČNI KONCERT TRIDNEVNE DELAVNICE ZA 100 NAJMLAJŠIH VIOLONČELISTOV IZ VSE SLOVENIJE
Na tridnevni delavnici zadnjega Cellofesta leta 2019 je sodelovalo kar 80 najmlajših violončelistov iz 27 slovenskih glasbenih šol. Na sklepnem koncertu so zapolnili veliki oder in pod vodstvom prof. Ksenije Trotovšek v treh dneh pripravili nepozaben koncert. Letos jih pričakujemo še več!
Organizator: Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana, Ižanska cesta 12, 1000 Ljubljana /
T: 0590 74 300 / E: info@kgbl.si / BREZPLAČEN VSTOP
8) Nedelja, 16. oktobra 2022, ob 18.00
Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)
VELVETSPACE
Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)
VELVETSPACE
12-članski ansambel violončelov Cello Attacca!!
Zvezdana Novaković – vokal, besedilo in kompozicija
Karmen Pečar Koritnik – umetniška vodja
Zvezdana Novaković – vokal, besedilo in kompozicija
Karmen Pečar Koritnik – umetniška vodja
Spored: J. Klengel; J. S. Bach; G. Sollima; D. Popper; Z. Novaković; J. Barralet
Letošnji Cellofest bomo zaključili slavnostno, s koncertom 12-članskega ansambla violončelov Cello attacca!! in izjemne vokalistke ter skladateljice Zvezdane Novaković, ki je prav za to zasedbo napisala nova dela. Ansambel sestavljajo dijaki Konservatorija za glasbo v Ljubljani in študenti Akademije za glasbo iz razreda prof. Karmen Pečar Koritnik – bivši in zdajšnji. So nagrajenci tako državnih kot mednarodnih tekmovanj, mnogi med njimi svoj študij nadaljujejo na elitnih evropskih akademijah. Violončelo kot instrument dopušča številne kombinacije in široko izbiro programa. Tak ansambel pa omogoča mladim violončelistom pomembno izkušnjo sodelovanja v komorni zasedbi in prispeva k urjenju dobrega poslušanja in sodelovanja, ki sta za godalce še posebej pomembna.
Organizator: IM.PULS ART, Levstikova ul. 22, 1000 Ljubljana / T: +386 1 251 11 12 /
E: houska@siol.net / Vstopnice: www.eventim.si (10 €/13€)
SEMINARJI
Thomas Carroll: Dvodnevni mojstrski seminar
KDAJ: 11. in 12. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)
KDAJ: 11. in 12. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)
Julian Steckel: Enodnevni mojstrski seminar
KDAJ: 13. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)
KDAJ: 13. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)
Tridnevna delavnica za najmlajše violončeliste iz vse Slovenije
KDAJ: 14.–16. 10. 2022
KJE: Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)
Delavnica: Priprava na orkestrske avdicije (Gal Faganel)
KDAJ: 10. in 14. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)
KDAJ: 14.–16. 10. 2022
KJE: Konservatorij za glasbo in balet Ljubljana (Dvorana L. M. Škerjanca)
Delavnica: Priprava na orkestrske avdicije (Gal Faganel)
KDAJ: 10. in 14. 10. 2022
KJE: AG UL (Palača Kazina)
ORGANIZATOR IN PRODUCENT FESTIVALA:
PR: Zavod IM.PULS ART
PR: Zavod IM.PULS ART