Že včeraj smo pisali o tem, da je prihodnost branja digitalna, danes pa nadaljujemo s to tematiko. S to trditvijo se namreč strinjajo tudi ustvarjalci platforme Beletrina Digital.

Že včeraj smo pisali o tem, da je prihodnost branja digitalna, danes pa nadaljujemo s to tematiko. S to trditvijo se namreč strinjajo tudi ustvarjalci platforme Beletrina Digital.


Tina Guček

Novinarka Marketing magazina
Foto: Beletrina, Matej Pušnik

Platforma je zaživela konec maja 2024; kot pravijo v založbi Beletrina, predvsem zaradi potrebe po platformi, ki bi na enem mestu ponujala širši spekter vsebin in hkrati ne delovala kot knjižnica ali arhiv. Želeli so namreč živ, uredniško podkrepljen organizem, ki uporabniku vedno znova nudi sveže, kakovostne in aktualne predloge za preživljanje prostega časa. »Na trgu sicer pri nas in v tujini obstaja kar nekaj naročniških platform, ki ponujajo vsebine na zahtevo, a Beletrina Digital predstavlja neke vrste unikum, saj na enem mestu združuje in prepleta e-knjige, zvočne knjige, filme, podkaste in številne avtorske prispevke,« je za MM povedala Alma Čaušević Klemenčič, direktorica Beletrine Digital.

Število naročnikov se vsakodnevno povečuje

Zadovoljna je, da se število naročnikov vsakodnevno povečuje. Napovedujejo, da bo številka rasla tudi v prihodnjih mesecih, ko bo na platformo prišlo še dodatnih več tisoč zvočnih knjig, e-knjig in filmov, vsak teden pa tudi novi avtorski prispevki ter podkasti. »Uporabniki so platformo lepo sprejeli, zavedamo pa se, da je za njeno končno uveljavitev potreben čas. Za zdaj je trend pozitiven, kar dokazuje, da je potreba po tovrstni platformi obstajala tako na strani uporabnikov kot tudi na strani knjižnih založb in filmskih distributerjev,« pove sogovornica.

Na vprašanje, kakšne knjige imamo Slovenci najraje, odgovori, da smo še vedno veliki ljubitelji kriminalk, kar nakazujejo tudi prenosi na platformi. »Torej, najbolj brani so še vedno kriminalni romani in trilerji, čeprav nič kaj dosti ne zaostajajo sodobni in ljubezenski romani. Zanimivo je, da se Slovenci vedno znova radi vračamo k literaturi izpod peresa domačih avtorjev,« pravi.

Nekoliko z zamikom k nam prihaja tudi trend poslušanja zvočnih knjig, saj doslej zaradi drage produkcije in relativno majhnega trga ni bilo ustrezne ponudbe. »Zato tudi na naši platformi večina ljudi še vedno najraje posega po e-knjigah. Vseeno pa lahko rečemo, da številke tudi tukaj kažejo na pozitiven trend. Verjamemo, da bodo nove vsebine privabljale tudi nove poslušalce zvočnih knjig, kar je tudi naš cilj za prihodnost,« pove.

Filmi za petami e-knjigam

Beletrina Digital ponuja tudi širok nabor filmov, dokumentarcev, serij, podkastov, oddaje in novinarske prispevke. Kot pravijo, je zanimanje za tovrstne vsebine veliko. Tako rekoč za petami e-knjigam po številu ogledov so filmi. Njihova filmska ponudba je pestra in kakovostna, saj ponujajo filme in serije evropske in svetovne produkcije s slovenskimi podnapisi, s čimer se prav tako razlikujejo od preostalih tujih platform.

S podkasti pa pokrivajo splošne teme iz sveta življenja, psihologije, seksualnosti, financ in zabave, kar pritegne raznoliko množico, podobno kot tudi avtorski prispevki, kjer so v ospredju zanimive zgodbe ljudi.

Nagovarjati želijo vse generacije

Ob predstavitvi platforme so v sodelovanju z agencijo SHIFT zasnovali oglaševalsko akcijo, poleg tega pa platformo marketinško podpirajo še s stalno pojavnostjo na družbenih omrežjih, za kar si bodo prizadevali tudi v prihodnje, in v medijih, za kar skrbi agencija za odnose z javnostmi Kreativna baza. »Čeprav je naše ciljno občinstvo generacija srednjih let, si bomo v prihodnje z novimi načini oglaševanja prizadevali k nagovarjanju vseh generacij, tudi mlajših, ki so sicer množični konzumenti vsebin na zahtevo,« pravi sogovornica.

Ob koncu pogovora pove še, da imajo načrtov za prihodnost še veliko. »Beletrino Digital dojemamo kot neskončen prostor, kjer je mogoče prav vse. Vsekakor se bomo ves čas odzivali na potrebe uporabnikov in v skladu z njihovimi potrebami ter željami dopolnjevali vsebine in jih prilagajali. Konec koncev je platforma nastala z mislijo na uporabnika in bo uspešna le, če bomo uporabnikom še naprej ponujali vsebine, ki ne le zabavajo, temveč tudi izobražujejo, zastavljajo vprašanja in ponujajo odgovore,« sklene.

VIR: MM