Četrta generacija Mitsubishijevega priključnohibridnega SUV prinaša opazno več prostora, izdatno digitalizacijo in izboljšano vozniško izkušnjo, predvsem pa obuja udobje in razkošje prostora, prepogosto spregledani vrlini.
Četrta generacija Mitsubishijevega priključnohibridnega SUV prinaša opazno več prostora, izdatno digitalizacijo in izboljšano vozniško izkušnjo, predvsem pa obuja udobje in razkošje prostora, prepogosto spregledani vrlini.
Avtor: Miloš Milač
Nov mitsubishi outlander na trg prinaša skoraj pozabljene vrline – od prostorskega razkošja, dobrih materialov do ljubezni do podrobnosti.
Foto: Miloš Milač
Po nekajletni odsotnosti se mitsubishi outlander vrača v slovenski srednji SUV-razred kot eden najbolj usklajenih, lahko bi rekli prijetnih priključnohibridnih modelov ta hip. Prejšnja generacija je bila po Evropi sinonim za PHEV-pogon, nova pa poskuša to dediščino nadaljevati z opazno višjo stopnjo udobja, digitalizacije in vožnje. Opremski paket instyle, najbogatejši v ponudbi, poleg razkošja ponuja tudi razmeroma dobro razmerje med ceno in vsebino. Takšen outlander stane 57.500 evrov in ponuja precej več od osnovnega za 49 tisočakov.
Samozavesten in prostoren
Outlander je na cesti izrazit predvsem spredaj – visoko postavljena maska, dvonivojske LED-luči in 1,75 metra višine mu dodajo tisto samozavest, ki je pri SUV danes skoraj nujna. Z dolžino 4,72 metra in medosjem 2,70 metra sicer ostaja na spodnji meji razreda, a potniška kabina je nadpovprečno prostorna. Sedeži so mehko oblazinjeni, sedalni del je razkošno odmerjen, vidljivost iz avtomobila je odlična. Tudi zadnja klop je med najudobnejšimi v razredu.
Obuja že pozabljeno razkošje
Poseben poudarek je na materialih. Outlander je v kabini odet v mehko usnje z izrazitimi šivi. Usnje je na sedežih in vratih, družbo mu delajo vstavki lakirane ali sive plastike, vse skupaj pa deluje nadpovprečno in izstopa v časih monotonih kabin sodobnih digitaliziranih avtomobilov.
Prtljažnik s 498 litri v osnovi zadosti večini potreb, sicer pa sodi med povprečne. Ko zložimo zadnjo klop, dobimo 1.842 litrov prostora, to pa je vsekakor nadpovprečna vrednost. Ob tem so zelo opazne praktične rešitve, kot so številni odlagalni predali, 1.500-vatni vtičnici in preprosto prilagajanje prostora.
Digitalen in še vedno delno analogen
Vozniško okolje je izdatno posodobljeno. Dva 12,3-palčna zaslona (instrumentna plošča in osrednji zaslon na dotik) sta pregledna, natančna in lepo berljiva. Digitalizacija ni v celoti odpihnila gumbov, to nam je všeč. Le zvočna opozorila, denimo za prekoračitev hitrosti in zmanjšano pozornost voznika, je Mitsubishi vzel preveč zares. Res so nadležna… Posebna zgodba je Yamahin avdiosistem, ki v paketu instyle naravnost blesti.
Osrednji del outlanderja PHEV je napredna hibridna arhitektura. To so glavni tehnični podatki:
• 2,4-litrski bencinski štirivaljnik (100 kilovatov)
• Prednji elektromotor: 85 kilovatov
• Zadnji elektromotor: 100 kilovatov
• Sistemska moč: 225 kilovatov (306 konjskih moči)
• Navor: 450 newtonmetrov
• Baterija: 22,7 kilovatne ure bruto
• Električni doseg: od 84 do 86 kilometrov
• Polnjenje: AC: 3,8 kilovata; DC: 50 kilovatov
• Čas polnjenja – DC: od 0 do 80 odstotkov: 32 minut
• Čas polnjenja – AC: od 0 do 100 odstotkov: 6,5 ure
Bogat pogon s tremi motorji
Pogon je zanimiv in kar zapleten, lahko bi rekli tudi precej bogat, saj ga sestavljajo 2,4-litrski bencinski motor in dva elektromotorja, skupaj pa dajejo sistemsko moč krepkih 225 kilovatov. Outlander do stotice poskoči v 7,9 sekunde, največja hitrost je omejena na 170 na uro. Pogon teče tiho in skladno. Elektromotor se napaja iz baterije zmogljivosti 22,7 kilovatne ure in zmore v teoriji od 84 do 86 kilometrov dosega, v praksi pa med 60 in 70 kilometri.
Realno to pomeni, da je v mestnem okolju mogoče ogromno voženj opraviti izključno na elektriko. Tudi ob hitrejših vožnjah električna moč zadošča za suveren nastop, bencinski motor pa se vklopi neopazno, brez tresljajev in nepotrebnega hrupa. Celoten sistem deluje izjemno skladno. Pri avtocestnem ritmu je pogon bolj odvisen od bencinskega motorja.
Kakšna je bila naša bilanca na daljših in krajših poteh, pa v posebni analizi.
Mitsubishi je novemu outlanderju namenil tudi novo zasnovo podvozja, ki izhaja iz nissana x-traila. Avto deluje precej bolj čvrsto in stabilno kot predhodnik. Karoserija se manj nagiba, volan je dovolj natančen, obenem pa ne preveč občutljiv. Še posebej sta opazna učinkovito blaženje cestnih neravnin in izboljšana zvočna izolacija.
Dober pogon, zanesljiva lega na cesti
Stalni štirikolesni pogon S-AWC ostaja eden najzanesljivejših v razredu, sedem voznih profilov pa lepo prilagodi odzivnost pogona, krmiljenja in delovanje hibridnega sklopa. Outlander ni športen SUV, a zagotavlja res dober stik koles s cesto in tudi dobre terenske sposobnosti, če vas zanese zunaj asfalta.
Podrobneje o pogonu
S-AWC v outlanderju združuje elektronsko nadzorovan štirikolesni pogon in niz pametnih vektorskih pomagal, ki stalno prilagajajo navor med osema in posameznima kolesoma. Osnova je AYC, ki z aktivnim zaviranjem notranjega kolesa v ovinku zmanjša podkrmarjenje, temu pa se pridružujejo še stabilizacijski sistemi, usklajeni v eno logično celoto. Voznik izbere med načini, kot so normal, snow, gravel ali tarmac, vsak pa spremeni odziv motorja, občutljivost nadzora zdrsa in razmerje razporeditve navora.
Na terenu se S-AWC izkaže kot presenetljivo učinkovit. Na spolzkih klancih drži smer brez sunkovitih zdrsov, na makadamu pa omogoča hitro, stabilno delovanje tudi tam, kjer bi klasični pogoni že popuščali. Pri počasnem premagovanju globljih kolovozov sistem natančno odmerja moč, tako da outlander ostaja miren in predvidljiv.
Oprema, ki ne pušča odprtih želja
Paket instyle sodi v vrh ponudbe. Vključuje 20-palčna aluminijasta platišča, matrične LED-žaromete, usnjeno notranjost, električni pomik prtljažnih vrat, pametni ključ, napredni varnostni paket, 1.500-vatni zunanji napajalni sistem, Yamahin avdiosistem, tripodročno klimatsko napravo …, skratka ne pušča odprtih želja.
Mitsubishi outlander PHEV instyle je zrela vrnitev enega najpomembnejših priključnohibridnih modelov prejšnjega desetletja. Napredek je občuten – v prostornosti, digitalni izkušnji, vožnji in udobju. Pogon ostaja izjemno uporaben, stalni štirikolesni pogon pa skrbi, da outlander ni pozabil na DNK znamke.
VIR: Mitsubishi