Predlagani zakon, s katerim se s 1. januarjem 2026 hitri cesti H5 in H6 prekategorizirata v glavno cesto, na kateri bo cestninjenje osebnih vozil ukinjeno, razumem kot veliko zmago za prebivalke in prebivalce slovenske Istre. Gre za odločitev, ki neposredno izboljšuje kakovost življenja ljudi v naši regiji, zmanjšuje prometne zastoje in prinaša bolj pošteno ureditev za vse, ki se vsak dan vozijo na odsekih cest H5 in H6. To je rezultat večletnega dela, številnih pobud, razprav in vztrajnega opozarjanja na p
Predlagani zakon, s katerim se s 1. januarjem 2026 hitri cesti H5 in H6 prekategorizirata v glavno cesto, na kateri bo cestninjenje osebnih vozil ukinjeno, razumem kot veliko zmago za prebivalke in prebivalce slovenske Istre. Gre za odločitev, ki neposredno izboljšuje kakovost življenja ljudi v naši regiji, zmanjšuje prometne zastoje in prinaša bolj pošteno ureditev za vse, ki se vsak dan vozijo na odsekih cest H5 in H6. To je rezultat večletnega dela, številnih pobud, razprav in vztrajnega opozarjanja na prometne težave, s katerimi se sooča naše okolje.
Od prvega dne, ko sem pred osmimi leti postala poslanka, sem opozarjala, da vinjetni sistem na odsekih ni pravičen in da povzroča nepotrebne zastoje, nevarnost za prebivalce ter preobremenjenost lokalnih cest. Vinjeta na nekaj kilometrov dolgih odsekih je bila simbol neenakosti, ki je vsakodnevno prizadela tisoče prebivalk in prebivalcev slovenske Istre. Zato sem se borila in zahtevala ukinitev vinjete na teh odsekih, vložila sem več poslanskih vprašanj, pobud ministrstvu za infrastrukturo in se aktivno vključila v pripravo ter podporo peticiji, ki jo je podpisalo več tisoč ljudi iz vseh istrskih občin. Vse to sem počela, ker sem verjela, da si Istra zasluži pravično obravnavo in sodobno prometno ureditev, ki spoštuje njen gospodarski, turistični in družbeni pomen.
Zato me iskreno veseli, da je vlada prisluhnila tem prizadevanjem in da je Ministrstvo za infrastrukturo prepoznalo nujnost ukrepanja. Predlagana rešitev prinaša olajšanje za vse, ki vsak dan živijo posledice preobremenjenosti lokalnih cest in nevarnosti v prometu. Brezplačna uporaba odsekov cest H5 in H6 za osebna vozila bo zmanjšala promet skozi naselja, izboljšala pretočnost in varnost ter prispevala k čistejšemu in tišjemu okolju. Gre za začasno, a izjemno pomembno rešitev.
Vesela sem, da smo dosegli rezultat, ki kaže, da lahko z vztrajnostjo, sodelovanjem in dialogom dosežemo spremembe v korist ljudi, tudi takrat, ko pot ni lahka. Večkrat sem naletela na zaprta vrata in zidove, a nisem odnehala, ker sem vedela, da se borim za nekaj, kar je prav. Ta odločitev dokazuje, da imajo prebivalke in prebivalci slovenske Istre glas v parlamentu – glas, ki ga je slišati.
Zato se želim zahvaliti vsem prebivalkam in prebivalcem, ki so v teh letih podpirali pobudo, lokalnim skupnostim, ki so opozarjale na težave, in vsem, ki so verjeli, da je mogoče spremeniti nekaj, kar se je dolgo zdelo nespremenljivo. Skupaj smo dokazali, da se vztrajnost in sodelovanje splačata.
VIR: SOJ PS SD