Tudi v tem tednu še nadaljujemo s serijo člankov o tem, kako so v agencijah doživeli leto 2024 in kaj pričakujejo v letošnjem letu.
AVTORICA: Tina Guček, Novinarka Marketing magazina
Ohranjali bodo »delovanje s srcem«
Pogovarjali smo se z Janjo Božič Marolt, gonilno silo Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana, ki je omenila nekaj pomembnih dogodkov preteklega leta. »V prehitro se iztekajočem 2024 smo povečali ekipo raziskovalcev in v marketingu. Na evropskih raziskovalnih projektih smo dosegli vrhunska priznanja, pohvalo najboljšega. Kolegice in kolegi so nastopili z aktualnimi, privlačnimi temami na glavnih domačih in mednarodnih konferencah. V raziskavi trga lastnega področja smo prišli do pomembnih spoznanj, ki naj bi nam omogočale še bolj uspešno ohranjanje naročnikov in pridobivanje novih, mednarodnih in domačih. Pri mnogih smo utrdili sodelovalni preboj od raziskovalcev preko marketinga do vodilnih in lastnikov. V družbeno odgovorni projekt Mediana Rising Future smo pritegnili mlade, ambiciozne podjetnike in podjetnice iz kluba SBC Mladi. Revitalizirali smo indeks sponzorstva, ki sponzorju omogoča optimalen izbor športne panoge in sponzoriranca,« našteje.
V letu 2025 načrtujejo še naprej ohranjati delovanje s srcem, zadovoljstvo zaposlenih, zunanjih sodelavcev in naročnikov. S pomočjo UI razvijajo nove produkte za vse vrste deležnikov iz obstoječih kontinuiranih raziskav, Medina TGI in Mediana IBO, ki bodo koristne praktično vsem deležnikom na trgu za sprejemanje »research based« poslovnih odločitev. Po preverjeni in mednarodno uspešni metodologiji uvajajo novo raziskavo blagovnih znamk v regiji. Ne glede na novosti, ki jih omogočajo nove tehnologije, pa bodo zagotavljali najvišje standarde kakovosti in zvestobo etičnemu ravnanju, je še povedala Janja Božič Marolt.Poslanstvo 3.0: medijska pismenost
Ob 30. obletnici so v družbi Press Clipping svojo energijo in strast posvetili predvsem izobraževanju mlajših generacij. Leto se je začelo z zaključkom projekta v sodelovanju z Vrtcem Ivana Glinška, kjer so najmlajši spoznavali svet medijev in informacij. Nadaljevanje izobraževalne poti je vodilo do ustanovitve Informacijske hiške v Minicityu, interaktivnega prostora, kjer otroci spoznavajo vrste in pomen medijev. Zavezanost informiranju in medijski pismenosti so dodatno spodbudili z ustanovitvijo Zavoda Infohub Maribor, ki je namenjen širšemu izobraževanju in raziskovanju medijske pismenosti v javnosti. V luči inovacij in podjetništva pa so se pridružili tudi SBC – Klubu slovenskih podjetnikov.
»Odgovornost do dela nas je pripeljala do velikega uspeha. Kot del tima smo dosegli, da je Urad za intelektualno lastnino letos izdal dovoljenje za kolektivno upravljanje pravic klipinga kolektivni organizaciji ZAMP – Združenje avtorjev Slovenije. Z optimizmom zremo v leto 2025, pričakujoč nadaljevanje naših prizadevanj na področju izobraževanja o medijski pismenosti, ki bodo spodbudili več raziskovanja, radovednosti, kritičnega razmišljanja in kreativnosti med vsemi generacijami in med drugimi dali zagon tudi razmišljanju o tem, kako pomembno je stalno in temeljito raziskovanje medijskega prostora, da sploh lahko govorimo o kredibilnem ugledu blagovne znamke,« pravi Tatjana Novak, direktorica in partnerica v družbi Press Clipping.Zdrava rast poslovanja
»Lani ob približno istem času sem za MM izjavila, da se intenzivno ukvarjamo z urejanjem področja medijskih avtorskih pravic. Danes lahko povem, da smo končno podpisali sporazum z organizacijo ZAMP – Združenjem avtorjev Slovenije. Ta je pridobil dovoljenje Urada za intelektualno lastnino za kolektivno upravljanje pravic avtorjev za namene klipinga,« pravi Divna Brkić Hendrickx, direktorica družbe Kliping.
Veseli jo, da je tudi Slovenija po šestnajsth letih naprezanj uredila to področje, s čimer avtorske pravice niso več stvar posameznih dogovorov med kliping agencijami in mediji, ampak zanje enotno, pravično in sistematično skrbi kolektivna organizacija. »Kliping s tem utrjuje svoja partnerstva z mediji in novinarji, kar je bil vedno tudi naš namen. Naše poslovanje kaže zdravo rast. V letu 2024 smo preizkušali razne marketinške prijeme za našo storitev družbenega poslušanja BABL, kako uspešni smo bili, sporočim v letu 2025. Pričakovanja za leto 2025 so ambiciozna, za naše naročnike pripravljamo nekaj velikega in novega, kar se tudi spodobi, saj praznujemo 20 let delovanja,« še pove.Naporno, a uspešno leto
Mag. Andreja Jernejčič, direktorica podjetja za piar, treninge javnega nastopanja in izobraževanja Lin&Nil, leto opiše kot naporno, a uspešno. »Ne moremo brez omembe očitnega vpliva makroekonomskih dejavnikov in ohlajanja gospodarstva v tujini, a lahko rečem, da jim skupaj z naročniki uspešno kljubujemo,« pravi.
Nerada izpostavlja posamezne projekte, saj meni, da je vsak naročnik (in panoga) nekaj posebnega, nekaj pa jih vendarle omeni. »Poseben izziv nam predstavlja sodelovanje pri projektu Evropske prestolnice kulture 2025 – Nova Gorica in Gorica. Izredno učinkovito smo vzpostavili tudi kratko krizno komunikacijo, ki je čez noč zajela Slovenijo – o tem, kaj se obeta v zobozdravstvu, še večji izziv pa je bila krizna komunikacija Barsosa. Dodaten izziv je širjenje prepoznavnosti mladega slovenskega inovatorja Jureta Markiča z znamko Run-Chicken,« našteje. Leto bo po njenih besedah ostalo v znamenju posebnosti: dogodkov v Cityparku, pa posebnosti, ko je ob otvoritvi drsališča na ALEJI SKY prvič vodila novinarsko konferenco na drsalkah.
»Dodaten zagon mi daje še sodelovanje s tujimi državami. Všeč mi je prepletanje dela z mladimi, kjer na več fakultetah poučujem komunikacijo, krizno komuniciranje in javno nastopanje, na številnih izobraževanjih in treningih pa ljudi opolnomočim, da so bolj samozavestni pri nastopu in v življenju. Moja televizijska oddaja Zajtrk PR'Andreji je ravnokar odbila 76 oddaj in iskrivih pogovorov. Leto je zaznamoval izid moje sedme knjige Darilo za čudovito osebo in pravkar izid še dveh zvočnih, prej omenjene in nove – Brez treme na oder. Vesela sem, da sem v vrednote dodala še večji poudarek sodelovanju s srčnimi osebami, pozitivnemu sodelovanju in zdravim odnosom,« sklene.Leto v znamenju 10-letnice delovanja
Prvo polovico leta 2024 je v agenciji IPPR obeležilo praznovanje 10. obletnice delovanja. »Organizacijsko precej obsežen dogodek smo s sodelavkami organizirale v lastni režiji, zato do 14. maja nisem imela veliko prostih večerov. Ni nam bilo žal, saj je na Ljubljanski grad prišlo veliko število naših naročnikov in partnerjev, vključno z ekipo Marketing magazina, ki nas je na naši poti spremljala vsa leta. Na dogodku sem zapela duet s Hamom in goste spomnila na začetek mojih oglaševalskih časov, ko sem pela jingle za oglase in spoznala Mitjo Petroviča, ki me je povabil delati k njim,« se preteklega leta spominja lastnica Irena Pavčič.
V drugi polovici leta so se ukvarjali z iskanjem novih kadrov in se veliko naučili o generaciji Z. Zadnja tri leta se namreč niso ukvarjali s kadrovanjem, letos pa je ugotovila, da se bodo morali predvsem spremeniti delodajalci.
»Ponosna sem na vse naše letošnje projekte, izpostavila pa bi akcijo 'Nisem nevidna'. Otroci, ki so preboleli ali še prebolevajo raka, so svojo idejo z našo pomočjo prenesli na plakatne površine in postali znani vsem,« še pove sogovornica, ki vsem želi zdravja, lepih projektov in zadovoljnih delovnih ekip.Članek je bil izvorno objavljen v Marketing magazinu januar-februar 2025, #523-524. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.
VIR: Marketing magazin