Leta 2023 je bilo v EU registriranih 10,7 milijona novih osebnih avtomobilov. Med njimi so še vedno imeli največji delež avtomobili na bencinski pogon (34,5 odstotka), sledili so hibridni avtomobili (21,1 odstotka), električni avtomobili (14,5 odstotka) in dizelski avtomobili (14,3 odstotka).

Avtor: Brane Janjič

Po podatkih evropskega statističnega urada je konec leta 2023 število osebnih avtomobilov, registriranih v EU, preseglo 256 milijonov, kar je bilo za 6,5 odstotka več v primerjavi z letom 2018. Največ registriranih osebnih avtomobilov je bilo v Nemčiji, in sicer 49 milijonov, sledila pa sta ji Italija (skoraj 41 milijonov avtomobilov) in Francija (več kot 39 milijonov avtomobilov). V petletnem obdobju, to je od leta 2018 do 2023 se je sicer število registriranih osebnih avtomobilov močno povečalo v več evropskih državah. Med letoma 2022 in 2023 se je število električnih osebnih avtomobilov povečalo za 47 odstotkov in se je približalo številu 4,5 milijona vozil, pri čemer pa povečevanje deleža električnih vozil še vedno ne sledi predvidenim ciljem. Podatki sicer kažejo, da se razmere na evropskih avtomobilskih trgih vendarle spreminjajo v smeri zmanjševanja deleža števila bencinskih in dizelskih vozil, pri čemer se je skupni delež na novo registriranih hibridnih in električnih vozil konec leta 2023 skoraj izenačil z deležem avtomobilov na bencinski in dizelski pogon (48,3 v primerjavi z 48,8 odstotka).

Zanimiv je tudi pregled po posameznih evropskih državah, ki kaže, da je delež na novo registriranih hibridnih in električnih osebnih avtomobilov v devetih evropskih državah že presegel 50 odstotkov. Pri tem so največji deleži zabeležili na Finskem (78 odstotkov), kjer je bilo 44 odstotkov hibridnih in 34 odstotkov električnih vozil, na Švedskem (69 odstotkov, kjer je bilo 30 odstotkov hibridnih in 39 odstotkov električnih vozil ter na Nizozemskem (68 odstotkov), kjer je bilo prodanih 37 odstotkov hibridnih in 31 odstotkov električnih vozil. Na drugi strani lestvice, z najmanjšim deležem električnih in hibridnih vozil pa so se znašle Bolgarija (7-odstotni delež), Češka ( 20-odstotni delež) in Hrvaška (28-odstotni delež).

Kljub prizadevanjem po vsej Evropi za povečanje deleža avtomobilov z nizkimi emisijami CO2 je delež osebnih avtomobilov na alternativna goriva v večini evropskh držav leta 2023 ostal nizek oziroma pod 20 odstotki. Tako so v dveh od 24 držav EU, za katere so na voljo informacije, osebni avtomobili, ki uporabljajo alternativno energijo, predstavljali manj kot odstotek celotnega voznega parka osebnih avtomobilov. Država EU z največjim deležem je Bolgarija, kjer so osebni avtomobili na alternativna goriva leta 2023 dosegli 14,3 %. Druge države z znatnim deležem osebnih avtomobilov na alternativna goriva pa so bile Norveška (23,9 odstotka), Italija (10,3 odstotka), Švedska (10,1 odstotka), Litva (7,2 odstotka), Danska (7,1 odstotka ), Madžarska (6,5 odstotka), Nizozemska (6,1 odstotka ), Latvija (5,5 odstotka  in Luksemburg (5,2 odstotka ).


VIR: Naš stik