V okviru projekta bo do konca leta 2024 v Sloveniji, na Hrvaškem in Slovaškem postavljenih 74 ultra hitrih (UC) polnilnic z do dvema polnilnima mestoma z močjo vsaj 150 kW, 105 običajnih (AC) polnilnih mest z močjo do 22 kW (od tega 85 v Sloveniji in 20 na Hrvaškem) ter tri polnilne postaje za vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG).
Datum objave:
19. november 2024
Avtor:
povzeto po sporočilu za javnost
Avtor fotografij:
arhiv Petrol
V okviru projekta bo do konca leta 2024 v Sloveniji, na Hrvaškem in Slovaškem postavljenih 74 ultra hitrih (UC) polnilnic z do dvema polnilnima mestoma z močjo vsaj 150 kW, 105 običajnih (AC) polnilnih mest z močjo do 22 kW (od tega 85 v Sloveniji in 20 na Hrvaškem) ter tri polnilne postaje za vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG).
Partnerji projekta MULTI-E so se 14. in 15. novembra 2024 v Zagrebu zbrali na zaključnem konzorcijskem srečanju, kjer so obeležili uspešen zaključek večletnega projekta za spodbujanje trajnostne mobilnosti v Sloveniji, na Hrvaškem in Slovaškem. Na dogodku so predstavili dosežene rezultate predstavnikom ministrstev in Evropski izvršni agenciji za podnebje, infrastrukturo in okolje (CINEA). Projekt, ki ga je vodila skupina Petrol in je sofinanciran preko evropskega programa Instrument za povezovanje Evrope (CEF), se je začel maja 2018 ter bo uradno zaključen 31. decembra letos.
Glavni cilji projekta MULTI-E so bili elektrifikacija javnega potniškega prometa v slovenskih mestih Koper in Maribor, kar predstavlja pomembne korake v smeri postopnega zmanjševanje uporabe vozil na konvencionalna goriva v mestih, širitev infrastrukture za polnjenje električnih vozil ter razvoj novih storitev e-mobilnosti, kot je souporaba vozil, in uvedba pametne tehnologije za povezovanje teh storitev. V Kopru je v uporabi šest električnih minibusov in štirje električni kombiji, medtem ko so v Mariboru za javni prevoz na voljo štirje električni avtobusi in trije minibusi. Poleg tega je bila vzpostavljena nova infrastruktura za polnjenje električnih avtobusov. V Ljubljani je v okviru storitve souporabe vozil Avant2Go dodanih več kot 300 sodobnih električnih avtomobilov, skupaj s pripadajočo infrastrukturo za polnjenje, nadgrajeno platformo za mobilnost in posodobljeno mobilno aplikacijo z novimi funkcijami in storitvami.
V okviru projekta bo do konca leta 2024 v Sloveniji, na Hrvaškem in Slovaškem postavljenih 74 ultra hitrih (UC) polnilnic z do dvema polnilnima mestoma z močjo vsaj 150 kW, 105 običajnih (AC) polnilnih mest z močjo do 22 kW (od tega 85 v Sloveniji in 20 na Hrvaškem) ter tri polnilne postaje za vozila na stisnjen zemeljski plin (CNG). Dve postaji za CNG stojita v Ljubljani na Petrolovih prodajnih mestih Barje - sever in jug, ena pa v Celju. Vzpostavljena infrastruktura pomembno prispeva k uresničevanju Evropske strategije za razvoj alternativnih goriv in Evropskega zelenega dogovora.
Kljub številnim izzivom med izvajanjem projekta, kot sta pandemija koronavirusa in energetska kriza zaradi vojne v Ukrajini, so projektni partnerji, zahvaljujoč prilagodljivosti Evropske izvršne agencije za podnebje, infrastrukturo in okolje (CINEA), ki je omogočila podaljšanje trajanja projekta, uspešno zaključili več kot 20 milijonov evrov vrednih investicij. Uspešen zaključek projekta in njegove dosežke so z odobravanjem pozdravili tako CINEA kot tudi pristojna ministrstva.
Član uprave Petrola, odgovoren za energetsko tranzicijo in oskrbovalno verigo, Marko Ninčević je ob zaključku projekta dejal, da Skupina Petrol uspešno zaključuje še en pomemben evropsko sofinanciran projekt na področju razvoja storitev e-mobilnosti in polnilne infrastrukture za električna vozila. S tem projektom sledijo njihovi viziji postati integriran partner v energetski tranziciji z odlično uporabniško izkušnjo ter uresničujejo njihovo strategijo širjenja polnilnic na strateških lokacijah, še posebej ultra hitrih polnilnic ob avtocestah in hitrih polnilnic v mestih ter pred nakupovalnimi središči. Trenutno v regiji upravljajo s 559 polnilnicami. Ob zaključku projekta MULTI-E konec letošnjega leta pa že začenjajo z novim projektom, prav tako sofinanciranim s strani EU, CROSS-E, s čimer še naprej uresničujejo cilje zelenega prehoda. (pb)
VIR: Naš Stik