Zaključil se je 27. Festival slovenskega filma Portorož, ki je v slabem tednu dni ponudil pregled letošnje filmske produkcije ter gostil vrsto strokovnih dogodkov in večernih druženj. Zaključno slovesnost v Glavni dvorani Avditorija Portorož, ki jo je obiskala tudi ministrica dr. Asta Vrečko, je povezoval Toni Cahunek, za glasbo pa sta poskrbela Samuel Blues in Miha Erič.

Zaključil se je  27. Festival slovenskega filma Portorož, ki je v slabem tednu dni ponudil pregled letošnje filmske produkcije ter gostil vrsto strokovnih dogodkov in večernih druženj. Zaključno slovesnost v Glavni dvorani Avditorija Portorož, ki jo je obiskala tudi ministrica dr. Asta Vrečko, je povezoval Toni Cahunek, za glasbo pa sta poskrbela Samuel Blues in Miha Erič.

Zmagovalni film festivala je Odrešitev za začetnike, ki je poleg glavne nagrade, vesne za najboljši celovečerni film, prejel tudi vesno za najboljši scenarij (Sonja Prosenc), vesne za najboljšo glavno žensko (Katarina Stegnar), glavno moško (Marko Mandić) in stransko žensko vlogo (Mila Bezjak), vesno za najboljšo izvirno glasbo (Boris Benko in Primož Hladnik) in vesno za najboljšo scenografijo (Tajana Čanić Stanković).

Hanna Slak je prejela vesno za najboljšo režijo za film Niti besede, ki je odnesel tudi vesno za najboljšo masko (Tina Lasič Andrejević) in najboljšo manjšinsko koprodukcijo. Prejemnik vesne za najboljši film po izboru občinstva je Praslovan v režiji Slobodana Maksimovića s povprečno oceno 4,91.

Vesno za najboljšo stransko moško vlogo je prejel Krešimir Mikić za vlogo v filmu Čao Bela, vesno za najboljši zvok pa Boštjan Kačičnik za film Nekoč v Posočju.

Vesna za najboljšo fotografijo je šla v roke Davida Hofmanna, vesna za najboljšo kostumografijo pa v roke Katarine Šavs – obe za film Igrišča ne damo! (režiser Klemen Dvornik), ki je prejel tudi vesno za posebne dosežke. Posebno omembo pri nagradi za posebne dosežke je dobil še film Ali je bilo kaj avantgardnega? (režiserja Matevž Jerman in Jurij Meden), posebno omembo pri nagradi za najboljšo fotografijo pa Gregor Božič za film Mož, ki ni mogel molčati.

Vesno za najboljšo montažo je prejel Uroš Maksimović za film Cent'anni, ki je dobil tudi vesno za posebne dosežke in nagrado Društva slovenskih filmskih publicistov FIPRESCI.

Prejemnik vesne za najboljši dokumentarni film je V mojih sanjah rase vsako noč drevo v režiji Vida Hajnška. V tej kategoriji sta bil posebej omenjena še dva filma: Zajeti v izviru – Slovenski otroci Lebensborna v režiji Maje Weiss in Nekoč v Posočju v režiji Eme Kugler.

Najboljši animirani film je Tri tičice v režiji Zarje Menart, posebno omembo v kategoriji animiranega filma pa je prejel še film Maček med vrati v režiji Ane Čigon. Najboljše eksperimentalno avdiovizualno delo (eksperimentalni film) je Vel Vet Vel_festivalski film (režiser Miha Možina), posebej omenjen v tej kategoriji pa je bil film Prihodnost … je točno takšna, kot ste si jo zamislili (režiserka Sara Bezovšek).

Vesna za najboljši kratki igrani film ni bila podeljena, prav tako tudi ne vesna za najboljši študijski film, je pa bilo v tej kategoriji posebej omenjenih naslednjih šest filmov: Onkraj obraza (režiserka Anja Resman), (Ne)srečen dan (režiserka Karin Likar), Okno (režiser Nel Jeraj Sedej), Vmesnik (režiserka Špela Koščak), Grobo tkane niti (režiserka Iza Mlakar) in Po tem (režiser David Champaigne).

Žirija Art kino mreže Slovenije (AKMS) je nagradila film Kino Volta v režiji Martina Turka, so pri Festivalu slovenskega filma med drugim zapisali v sporočilu za javnost.

Vsem nagrajencem iskreno čestitamo.

VIR: Ministrstvo za kulturo