Digitalizacija v poslovanje prinaša številne priložnosti, a tudi tveganja. Pravi podatki so ključnega pomena, pomembno pa je tudi zavarovanje pred tveganji. Prav slednje lahko pripomore k dolgoročni stabilnosti podjetja.
Rogaška Slatina, 24. oktober 2024 – Digitalizacija v poslovanje prinaša številne priložnosti, a tudi tveganja. Pravi podatki so ključnega pomena, pomembno pa je tudi zavarovanje pred tveganji. Prav slednje lahko pripomore k dolgoročni stabilnosti podjetja. O pasteh digitalnega poslovanja, upravljanju tveganj s podatki ter zavarovanju tveganj so udeleženke razpravljale na že 4. Dnevu ženskega podjetništva, ki ga je organizirala Sekcija podjetnic pri GZS - Podjetniško trgovski zbornici. Dogodek je zaokrožila zgodba o uspehu in prenosu lastništva podjetja Kozmetika Afrodita d.o.o.Vesna Nahtigal, generalna direktorica GZS, je poudarila, da nam digitalizacija prinaša številne priložnosti, in neskončne možnosti za rast in globalno povezovanje, a tudi nove izzive: »Samo v prvem četrtletju leta 2024 je bilo v Evropi zabeleženih več kot 3.500 kibernetskih incidentov, kar predstavlja 20 odstotno povečanje v primerjavi z lanskim letom. Podatki kažejo, da kar 43 % kibernetskih napadov cilja na mala in srednja podjetja, ki so mnogokrat lahek plen zato, ker se še ne zavedajo vseh tveganj. Ta statistika nas opozarja na pomembnost poznavanja varne uporabe tehnologije in nujnost vlaganja v izobraževanje zaposlenih, saj je prav znanje ključno orodje za uspešno obrambo pred kibernetskimi grožnjami.«
Mag. Mojca Kunšek, predsednica Sekcije podjetnic pri GZS - Podjetniško trgovski zbornici, je v nagovoru izpostavila, da je digitalna doba tudi prijetna, če le sprejemamo prave odločitve. »Pri tem se moramo zavedati, da je digitalizacija tudi ženskega spola in delitve na ženske in moške vsebine nikakor ne moremo podpirati. V digitalizaciji so pri sprejemanju poslovnih odločitev še kako pomembne informacije in pravi podatki, do katerih lahko tudi pravočasno dostopamo, in predvsem zavedanje, da je previdnost še vedno mati modrosti,« je opozorila mag. Kunšek.
Vodja Sektorja za bonitete in druge tržne storitve na AJPES-u Andreja Kelhar Horvat je spregovorila o pomembnosti podatkov pri obvladovanju poslovnih tveganj in vlogi Ajpesa kot stični točki podatkov vseh poslovnih subjektov v Sloveniji. Poudarila je, da Ajpes omogoča dostop do verodostojnih, uradnih podatkov, ki so stalno posodobljeni. Zagotovljena je neodvisnost zajema podatkov ter varnost dostopa. Napačne poslovne odločitve lahko podjetja vodijo do izgube likvidnosti, povečanja stroškov, padca dobičkonosnosti, slabših finančnih kazalnikov ter znižanja ugleda podjetja. Kot možne preventivne ukrepe za zmanjšanje poslovnih tveganj je predstavila bonitetno preverjanje, predplačila, zavarovanje terjatev, faktoring, strogo politiko plačilnih pogojev, pa tudi večjo razpršenost strank. Predstavila je še spremembe Standardne klasifikacije dejavnosti.
O pasteh digitalnega poslovanja – na kaj vse je treba biti pozoren pri zagotavljanju informacijske varnosti in skladnosti z regulativo s področja varstva osebnih podatkov je govoril Primož Govekar, InfoHiša d.o.o. Opozoril je, da mora podjetje pri zbiranju osebnih podatkov upoštevati načela zakonitosti, pravičnosti in preglednosti, osebni podatki pa se lahko zbirajo zgolj za določene, izrecne in zakonite namene. Pri tem mora upoštevati tudi najmanjši potrebni obseg in čas hrambe podatkov. »Upravljavec je odgovoren za obdelavo in mora biti zmožen dokazati skladnost,« je dodal. Posebej se je dotaknil t. im. 'phishinga' in predstavil pokazatelje le-tega. Opozoril je, da je pred skeniranjem prejetih QR kod potrebno razmisliti, če jih res potrebujemo. Močno je odsvetoval tudi skeniranje osebnih dokumentov in namesto tega priporočil vpogled in zabeležko o vpogledu.
O zavarovanju poslovnih tveganj je predavala Mateja Tanšek Simeunović, licencirana zavarovalniška posrednica iz družbe MCREDUS, zavarovalno poslovanje. Predstavila je proces upravljanja s premoženjskimi tveganji, postopek analize tveganj in njihovo ovrednotenje. Izpostavila je deset največjih tveganj v sodobnem poslovnem okolju (kibernetska tveganja, prekinitve poslovanja, makroekonomski dogodki, energetska kriza, zakonodajne spremembe, naravne katastrofe, podnebne spremembe, pomanjkanje kvalificiranih delavcev, požar in eksplozija ter politična tveganja in nasilje). Med najpogostejšimi napakami pri sklepanju poslovnih zavarovanj je na prvem mestu podcenjevanje potreb po zavarovalnem kritju. Ob zaključku je izpostavila zavedanje pomembnosti zavarovanja in kako lahko to pripomore k dolgoročni stabilnosti podjetja ter predstavila celovite zavarovalne rešitve MCREDUS-a.
Pomembnost pravilne komunikacije in ozaveščanja o zavarovanjih je v svojem izvajanju »Kaj zahteva situacija?« izpostavila Liljana Pavkovič iz Vzajemne zdravstvene zavarovalnice. To vprašanje je smerokaz tudi v zavarovalništvu. V splošni javnosti še vedno prevladuje negativen odnos do zavarovalništva. Skozi družbene spremembe je namreč v ospredje v večji meri prišla nujnost prevzemanja osebne odgovornosti, ki terja tudi odločitve posameznika pri zagotavljanju lastne varnosti. Kaj si želi posameznik, je odvisno od tega, koliko široko varnost si želi. Krovna vrednota je nedvomno zdravje. Kar potrebuje posameznik, je vedenje, da v določeni situaciji na določeni telefonski številki dobi rešitve svojega problema, ki mu ga omogočajo zavarovalniški produkti.
Mag. Katarina Vita Dolinar iz GZS – Podjetniško trgovske zbornice je ob koncu predstavila finančne spodbude - vavčer V4 za pomoč pri prenosu lastništva. Podjetnik lahko pridobi 60 % financiranje upravičenih stroškov (najmanj 500 € in največ 3000 € za posamezni sklop; največ pa 9000 €) za sklop aktivnosti, ki se navezujejo na pripravo podjetja na prenos lastništva; na pripravo podjetja na samo izvedbo prenosa lastništva ter za usposabljanje prevzemnikov družinskih podjetij.
4. Dan ženskega podjetništva je zaokrožil pogovor z Ivom Mijoškom, solastnikom in prokuristom podjetja Kozmetika Afrodita d.o.o., ki je predviden tudi za prevzemnika podjetja. Delo v podjetju, ki ga je ustanovila njegova mama Danica Zorin Mijošek, ga je prevzelo že kot otroka, najbolj je vzljubil razvojni laboratorij. Vse procese in razsežnosti podjetja je spoznal že v času šolanja, preko vsakoletnega počitniškega dela.
Po končanem podiplomskem študiju na Ekonomsko poslovni fakulteti v Mariboru je najprej delal v finančno-računovodskem oddelku, kmalu prevzel vodenje prodaje blagovne znamke Afrodita Professional, nadzor nad področjem informatike in vodenje spletne prodaje. Aktivno je vključen tudi v zaposlovanje novih kadrov. Z izdelki blagovne znamke Afrodita Professional, razvitih s pomočjo dermatologov in farmacevtov, je podjetje Kozmetika Afrodita d.o.o. prisotno na več kot 22 tujih trgih.
K uspešni zgodbi nedvomno prispeva kultura podjetja, z medgeneracijskim spoštovanjem, z vključevalno in inovativno naravnanostjo: »V našem primeru prakticiramo spoštovanje do izkušenj in perspektiv zrelega kadra, z veseljem spodbujamo inovativno razmišljanje in rešitve pri mladih, ker so oziroma smo morda manj omejeni z določenimi izkušnjami,« je povedal Ivo Mijošek. Pri sprejemanju odločitev se poskušajo osredotočiti na vse aspekte. »Pogostokrat imamo 'živahne debate' in delimo vsak svoj pogled na situacijo, vendar na koncu vedno s pomočjo konsenza sprejmemo odločitev, s katero se vsi strinjamo. Dokler so vizije usklajene, so dogovori lažji,« je pojasnil.
Pri prenosu lastništva je pomembno vključevanje zunanjih usposobljenih strokovnjakov. Pri nasledstvu družinskih podjetij je pomembno zavedanje o prevzemanju odgovornosti naslednika; ta se mora »naučiti sam hoditi«. Za ohranjanje finančne stabilnosti podjetja je ključna struktura prenosa lastništva. »Ključnega pomena je predvsem jasno izražena volja oz. nameni lastnika podjetja - v mojem primeru torej volja moje mame, ki je z menoj jasno komunicirala svoja pričakovanja in načrte, ki jih ima z mano. Seveda to ni bila enostransko izrečena volja, ampak je upoštevala tudi moje mnenje, moje želje in videnja,« je povedal Ivo Mijošek.
VIR: GZS