Prof. dr. Verica Trstenjak je podrobno preučila vse navedbe iz kolektivnih odškodninskih tožb proti telekomunikacijskim operaterjem in potrdila trditve VZMD, da pogodbeni pogoji, ki operaterjem dopuščajo enostransko spremembo cen, niso skladni s pravom EU, zaradi česar se spremembe cen ne smejo upoštevati.
Prof. dr. Verica Trstenjak je podrobno preučila vse navedbe iz kolektivnih odškodninskih tožb proti telekomunikacijskim operaterjem in potrdila trditve VZMD, da pogodbeni pogoji, ki operaterjem dopuščajo enostransko spremembo cen, niso skladni s pravom EU, zaradi česar se spremembe cen ne smejo upoštevati.
Mag. Kristjan Verbič, predsednik VZMD: »Za veljavno enostransko spremembo cen morata biti podani dve predpostavki: prvič, potrošnik mora biti vnaprej seznanjen z razlogi in metodo spreminjanja pogodbenih pogojev in drugič, potrošnikom mora biti dana možnost, da od pogodbe odstopijo, če se s spremembami ne strinjajo. Po preučitvi pogojev vseh štirih operaterjev prof. dr. Verica Trstenjak ugotavlja, da pogodbeni pogoji nimajo ključne vsebine, ki bi jim omogočala enostransko spremembo cene, saj svojih naročnikov niso na pregleden način seznanili z razlogi in metodo spreminjanja cene naročnine. Kot taki ne izpolnjujejo zahteve po preglednosti skladno z določbami Direktive 93/13 in razlago Sodišča EU, zaradi česar ne prestanejo testa nepoštenosti in so kot taki nezavezujoči za potrošnika.«
Pri tem okoliščina, da so operaterji svojim naročnikom dali možnost, da od pogodbe odstopijo, če se s spremembami ne strinjajo, ne zadostuje. S tem je, po prepričanju VZMD, razblinjen vsak morebiten dvom o pravni utemeljenosti tožbenih zahtevkov iz vseh štirih kolektivnih tožb, ki jih je vložil VZMD zoper telekomunikacijske operaterje.«
Naj vas spomnimo: VZMD, Vseslovensko združenje malih deležnikov, je zoper slovenske telekomunikacijske operaterje (Telekom Slovenije, A1 Slovenija, Telemach in T-2) sprožil kolektivne odškodninske postopke.
POMEMBEN PREMIK V POSTOPKU PROTI TELEMACH SLOVENIJA: NAROK JE NA SODIŠČU RAZPISAN 13.11.2024, S STRANI VZMD JE NA SODIŠČE ŽE VLOŽENA PRIPRAVLJALNA VLOGA.
Telekomunikacijski operaterji so v preteklosti pozive k prenehanju tržnih praks, ki jih izvajajo v škodo potrošnikov, večinoma ignorirali, zato so pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) prepoznali, da je edina možnost za prekinitev problematičnih praks telekomunikacijskih operaterjev - v škodo slovenskih potrošnikov, s čimer tudi kršijo potrošniške pravice - pridružitev kolektivnemu odškodninskemu postopku VZMD. Oboji so namreč ocenili, da je to žal edina možnost za prekinitev problematičnih praks, ki škodujejo interesom slovenskih potrošnikov in kršijo potrošniške pravice.
Po ocenah VZMD je oškodovanih blizu 1,5 milijona naročnikov, v skupni vrednosti več kot 250 milijonov evrov. Še bolj nazorno: 1 € mesečne podražitve na posameznika morda res ni veliko, a 1 € več let na 1,5 mio slovenskih naročnikov je enormna številka!
Skupaj vabijo vse oškodovane potrošnike, da se jim pridružijo. Ne prezrite: pridružitev je preprosta in brezplačna. Kliknite na https://kolektivno-varstvo.si/#obrazec in s prijavo zahtevajte zakonsko skladne poslovne prakse, ki jih do zdaj ni bilo. V primeru uspešne tožbe boste med prvimi obveščeni o tem, kako do odškodnine v kolektivnem postopku. Več prijav bo, bolj jasen bo signal telekomunikacijskim operaterjem, da je čas, da se nepoštene prakse končajo.
Glavni očitki slovenskim telekomunikacijskim operaterjem
Operaterji si jemljejo pravico, da enostransko spreminjajo vse pogodbene pogoje, vključno s ceno, brez jasnih in vnaprej določenih razlogov ter metodologije za spreminjanje cene. Gre za neustrezen (nezakonit) način spreminjanja pogodbenih pogojev, saj močnejša stranka kadarkoli po svoji presoji zvišuje ceno naročniških paketov.
Operaterji so v razmerjih s potrošniki močnejša stranka, ne samo zaradi svoje ekonomske moči, ampak tudi zato, ker sami določajo vsebino (tipske) pogodbe, ki jo z njimi sklenejo potrošniki. Pogodbeni pogoji so oblikovani vnaprej, potrošniki se s pogodbo lahko zgolj strinjajo ali ostanejo brez telefona, saj ima večina operaterjev skoraj identične pogoje. Brez mobilnega telefona pa danes skoraj ne moremo biti, saj nanj niso vezane le klasične storitve (klici, posredovanje sporočil), ampak tudi poslovanje z banko ipd. Podobno velja za fiksni dostop do interneta.
Pogodbeni odnos tako nesorazmerno favorizira telekomunikacijske operaterje. To dokazuje tudi dejstvo, da potrošnik nima možnosti enostranske spremembe pogodbenih pogojev, pri čemer bi imel operater po stari ureditvi 30-dnevni rok, po novi pa 60-dnevnega, da odstopi.
Na VZMD in ZPS si skupaj prizadevajo, da bodo potrošniki zaradi neupravičenih podražitev prejeli odškodnino.
Spletni strani kampanje:
https://www.zps.si/kampanje/halo-operater-bodi-fer-1435
https://kolektivno-varstvo.si
VIR: VZMD