TOYOTA GAZOO Racing še naprej v lovu za naslov prvaka FIA svetovnega prvenstva v reliju.
TOYOTA GAZOO Racing še naprej v lovu za naslov prvaka FIA svetovnega prvenstva v reliju.
Ekipa TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team bo od 17. do 20. oktobra na reliju Srednja Evropa, ki bo potekal po zahtevnih cestah v Nemčiji, na Češkem in v Avstriji, nadaljevala boj za osvojitev svetovnega prvenstva FIA v reliju 2024.
S sijajnim maksimalnim številom točk v prejšnjem krogu v Čilu je ekipa TGR-WRT dva kroga pred koncem prvenstva več kot prepolovila zaostanek za vodilnimi v konstruktorski razvrstitvi s 35 na 17 točk. Oba zaključna dogodka bosta potekala po zahtevnih asfaltnih cestah, kar je prvič po aprilskem reliju na Hrvaškem; drugi izvedbi čezmejnega relija Srednja Evropa bo novembra sledil finale sezone na Japonskem.
Tako Sébastien Ogier kot Elfyn Evans ostajata v boju za osvojitev prvega mesta v razvrstitvi dirkačev, na reliju Srednja Evropa pa se jima bo iz ekipe pridružil povratnik Takamoto Katsuta. Po impresivnih prvih vožnjah z dirkalnikom GR YARIS Rally1 HYBRID na gramoznih cestah na Finskem in v Čilu se bo ponovno v dodatnem četrtem vozilu na najvišji ravni na asfaltu prvič preizkusil vzhajajoča zvezda Sami Pajari.
Reli Srednja Evropa je bil na koledar svetovnega prvenstva prvič vključen pred enim letom in je prvi reli z etapami v treh različnih državah. Etape se razlikujejo od regije do regije, pa tudi vreme je sredi evropske jeseni lahko spremenljivo, kar pomeni, da so ceste zaradi dežja, blata in listja bolj spolzke.
Tako kot leta 2023 bo začetek relija v češki prestolnici Pragi. Letos bo v četrtek zjutraj na obrobju mesta potekalo tudi »ogrevanje« pred slavnostnim startom v znamenitem grajskem okrožju prestolnice. Sledila bo uvodna hitrostna preizkušnja na hipodromu Velká Chuchle, zvečer pa še daljša etapa v bližini mesta Klatovy. Enaka preizkušnja bo v petek na sporedu še dvakrat, skupaj z dvema drugima etapama na čeških cestah, ki so še posebej razgibane in ozke, a hkrati hitre. Servisiranje na terenu bo mogoče zjutraj in sredi popoldneva, ob koncu dneva pa se bodo dirkalniki vrnili v servisni park v Karpfhamu, jugozahodno od nemškega mesta Passau.
Sobota bo najdaljši dan relija s 123,46 tekmovalnimi kilometri, ki jih bo treba prevoziti v dveh krogih s tremi etapami po Nemčiji in Avstriji. Srednja etapa kroga, ki se imenuje Beyond Borders (»Preko meja«), se bo začela v Nemčiji in končala v Avstriji. Nedeljski finale vključuje dve etapi, ki bosta potekali po nemških cestah, sledil pa jima bo zaključek v Passauu.
Dirkalnik GR Yaris Rally2 bo za ekipo ACCR Toyota Dolák v seriji WRC2 vozil najbolje uvrščen češki voznik Filip Mareš.
Jari-Matti Latvala (vodja ekipe)
»Rezultat v Čilu je bil velika spodbuda za celotno ekipo. S prepolovitvijo zaostanka smo pokazali, da je boj za osvojitev konstruktorskega prvenstva še vedno odprt in da je še vedno vse mogoče, zato se relija Srednja Evropa že zelo veselimo. Ta reli je velik izziv za posadke, lani smo bili priča težkim razmeram z veliko dežja in blata. Naš dirkalnik je v teh razmerah dobro deloval, zato mislim, da so naši vozniki na izziv pripravljeni. Videti, da je Seb še vedno hiter in ima toliko motivacije, je odlična spodbuda za ekipo, Elfyn pa je zaradi dobrega vikenda v Čilu pridobil na samozavesti in prepričan sem, da se lahko oba borita v ospredju. Takov cilj je odpeljati dober reli, osvojiti nekaj točk in najti dobre občutke v vozilu pred relijem na Japonskem. Za Samija bo ta reli nekaj novega, saj bo prvič vozil z našim dirkalnikom Rally1 na asfaltu, zato mu bo šlo predvsem za učenje in nabiranje izkušenj.«
Elfyn Evans (voznik dirkalnika 33)
»Po odlični ekipni predstavi v Čilu je bilo lepo spet stati na stopničkah, zdaj pa želimo čim bolje izkoristiti zadnji dve asfaltni dirki za zaključek sezone. Vemo, da sta tako Srednja Evropa kot Japonska vremensko precej zahtevna relija, zato so takšni dogodki za voznika pravi izziv in je pomembno, da sodelujejo z našimi posadkami za ogled proge. Med letom bolj malo vozimo po tej podlagi, a se vsaj pogoji, ki jih pričakujemo, ne razlikujejo preveč od tistih na Hrvaškem. Dirkalnik je tam dobro deloval, tako da smo imeli dobro osnovo, poskušali pa smo izvesti še nekaj izboljšav, ki bi nam omogočile dobro uvrstitev na dirki.«
Sébastien Ogier (voznik dirkalnika 17)
»Čeprav mi v Čilu ni uspelo doseči rezultata, na katerega sem upal osebno, sem zadovoljen, da nam je kot ekipi uspelo izpeljati popoln vikend in se precej približati vodilnim v konstruktorski razvrstitvi, kar je bil vseskozi moj glavni cilj v tej sezoni. Zdaj smo zelo motivirani, da se izkažemo na zadnjih dveh dirkah na asfaltu. Srednja Evropa mi je všeč, saj je to zame še en domač reli, ki poteka blizu mojega trenutnega doma v Nemčiji, etape pa spremlja veliko navijačev. Od lani vemo, da so razmere lahko izjemno zahtevne zaradi zelo ozkih cest, nekaterih precej blatnih odsekov in zelo slabega oprijema. Zato smo poskušali sestaviti vozilo, ki nam bo v teh zahtevnih etapah zagotavljalo največjo možno samozavest.«
Takamoto Katsuta (voznik dirkalnika 18)
»Veselim se vrnitve v dirkalnik in vožnje na povsem drugačni podlagi na zadnjih dveh letošnjih relijih. Zelo rad vozim po asfaltu in upam, da bom našel dobre občutke in se dobro odrezal. Reli Srednja Evropa je za vse velik izziv, saj se podlaga na progi precej spreminja in je pogosto blatna. Lani je bil petek na čeških cestah še posebej težaven zaradi dežja in številnih odpovedi. S temi izkušnjami se bo letos lažje vrniti, a bo vseeno precej novih etap, zato se moramo osredotočiti na pripravo dobrih zapiskov in komunikacijo s posadko za ogled proge. Poskušal bom biti potrpežljiv in nabirati točke za ekipo. Če bo šlo vse po sreči, mi bo potem na Japonskem lažje.«
Sami Pajari (voznik dirkalnika 5)
»To bo moj prvi nastop z dirkalnikom Rally1 na asfaltu in prepričan sem, da bo to zame velik izziv. Lani sem ta reli odpeljal na prvenstvu WRC2 in nekateri deli so bili res zahtevni, bilo pa je tudi nekaj bolj prijetnih odsekov. Etape so v vsaki od treh držav malce drugačne, v tem letnem času pa je tudi vreme lahko precej nepredvidljivo. Toda trenutno je zame najpomembneje, da se soočim s temi izzivi in se iz njih čim več naučim. Mislim, da smo se na Finskem in v Čilu dobro odrezali, in prepričan sem, da bo podobno tudi tokrat: ko se dobro počutimo, lahko dosežemo hitre čase, v bolj tveganih ali zahtevnih razmerah pa ne hitimo preveč, ampak raje nekoliko upočasnimo in pridobimo izkušnje.«
VIR: Toyota Adria