Tokrat se je izkazala tudi celoletna pnevmatika

Tokrat se je izkazala tudi celoletna pnevmatika

Med letnimi in zimskimi pnevmatikami obstajajo tudi celoletne, ki se zdijo najbolj optimalen odgovor v času, ko smo v dolini redko priča dolgotrajni snežni odeji in ekstremno nizkim temperaturam. A naloga celoletnih pnevmatik ni preprosta.

Če morajo pozimi poskrbeti za dober oprijem na mrzlem ali celo s snegom in ledom prekritim asfaltom, jih poleti čaka na več kot 50 stopinj Celzija razgreta površina, ki zahteva posebno sestavo gume, da se preprosto ne – sesede.


Poletno obnašanje pnevmatik najbolje ponazarjajo lastnosti na suhi cesti, še zlasti njihova zavorna pot od hitrosti 100 km/h do zaustavitve. Najslabša pnevmatika je pri tem testu avtomobil ustavila več kot sedem metrov pozneje kot najboljša. Če povemo bolj plastično: ko je avtomobil z najboljšimi pnevmatikami že stal, se je tisti z najslabšimi mimo njega peljal s skoraj 40 km/h.

To je le eden od mnogih testov, ki so mu podvržene pnevmatike. Celoletne na suhem preizkušajo na podoben način kot letne, na mokrem in na snegu pa kot zimske.

Prvič do zdaj so lahko na Zvezi potrošnikov Slovenije podelili skupno dobro oceno celoletni pnevmatiki. Pri preizkusu varnosti je sicer pokazala nekaj pomanjkljivosti na vročem suhem asfaltu, a so na drugi strani ravno prav pretehtale njene okoljske lastnosti. Tu velja izpostaviti predvsem zelo dolgo življenjsko dobo – z njo bi lahko prevozili tudi več kot 60.000 kilometrov.

Kot običajno je kar nekaj gneče v srednjem kakovostnem razredu, sledi sedem modelov, ki imajo bolj izražene pomanjkljivosti na suhi cesti in zato zgolj pomanjkljivo oceno za varnost. Na vročem asfaltu postanejo nenatančne in v primeru hitrega izogibanja težijo k prekrmarjenju, voznik zato avtomobil težje vrne v stabilen položaj. Težava je predvsem pri slabše ocenjenih tako izrazita, da jih težko priporočajo za nakup.


# Vsekakor pa se izogibajte dveh pnevmatik na dnu preglednice testa celoletnih pnevmatik. Katerih dveh? Preverite na našem testu, ki je prosto dostopen tukaj ali v zadnji številki revije ZPStest.


# Kar zadeva manjše zimske pnevmatike (205/55 R16), ki so bile prav tako podvržene primerjalnemu testiranju, jih je bila tretjina uspešna na testu. Pri večjih zimskih (215/55 R17), namenjenih kompaktnim športnim terencem, ki jih je na cestah vse več, so rezultati pisani. Vse rezultate primerjalnega testiranja najdete tukaj, na spletni strani ZPS.

 

ZPS nasvet

Preverite ponudbo, cene so med prodajalci zelo različne in veliko boste prihranili že z izbiro pravega ponudnika. To je precej bolje, kot če bi se odločili za sicer cenejšo, a manj učinkovito pnevmatiko.

 

Dobro je poznati oznake na pnevmatiki:

  • širina pnevmatike v milimetrih: 205/55 R16 – izbrati morate širino, ki je dovoljena v homologaciji vozila (lahko je dovoljenih več širin);
  • presek oziroma razmerje med širino in višino pnevmatike v odstotkih: 205/55 R16 – izbrati morate presek, ki je dovoljen v homologaciji vozila (lahko je dovoljenih več presekov);
  • premer platišča v palcih (1 palec = 2,54 cm): 205/55 R16 – izbrati morate pnevmatiko za platišče, ki je dovoljeno v homologaciji vozila (le redko je dovoljen več kot en premer);
  • vse pnevmatike so danes radialne, zato oznaka R: 205/55 R16;
  • nosilnost pnevmatike je običajno označena z dvomestno številko, določa pa največjo delovno obremenitev posamezne pnevmatike (preverite v homologacijskem kartončku), denimo:
  • indeks nosilnosti 91 pomeni obremenitev 615 kg,  
  • indeks nosilnost 94 pomeni obremenitev 670 kg,  
  • indeks nosilnosti 98 pomeni obremenitev 750 kg; 
  • hitrostni razred pnevmatike je označen s črko: S = 180 km/h, T = 190 km/h, H = 210 km/h, V = 240 km/h, W = 270 km/h, Y = 300 km/h. Pri letni pnevmatiki mora hitrostni razred ustrezati homologaciji vozila, pri zimski lahko izberete ustrezno pnevmatiko z do dva razreda nižjim hitrostnim indeksom. Predlagamo, da to spremembo vidno označite na armaturni plošči;  
  • datum izdelave pnevmatike boste našli za oznako DOT, ki pomeni, da pnevmatika izpolnjuje zahteve ameriškega ministrstva za transport (department of transport). Označen je s štirištevilsko kodo, pri kateri prvi dve številki pomenita teden v letu, zadnji dve pa leto izdelave (DOT 4321 pomeni, da je bila pnevmatika izdelana v 43 tednu v letu 2021). Ne kupujte pnevmatik, ki so starejše od enega leta in so bile torej za sezono pripravljene že lani.  

VIR: ZPS