Zavarovalnica Generali se je v svojem strateškem načrtu zavezala, da jih bodo trajnostne odločitve vodile pri vseh dejanjih, saj prepoznavajo trajnostni razvoj kot nujen strateški pristop k poslovanju.

• SME EnterPRIZE je strateška pobuda Skupine Generali, s katero želijo nagraditi in dvigniti  prepoznavnost najboljših trajnostnih praks, ki jih izvajajo mala in srednje velika podjetja. Nagradni natečaj je zaživel leta 2021, ob 190-letnici Generalija in poteka v 10 evropskih  državah, letos prvič tudi v Sloveniji. 

• Slovenska zmagovalca natečaja sta podjetji Lumar IG d.o.o. (kategorija pozitiven vpliv na  okolje) in Mikro+Polo d.o.o. (kategorija pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost), ki  prejmeta finančno nagrado v višini 10.000 EUR, ki ju podeljuje zavarovalnica Generali. 

• Na drugo mesto sta se uvrstili podjetji Epidos turizem d.o.o. RIBNO ALPINE RESORT (kategorija pozitiven vpliv na okolje) in Rifuzl - sedaj MOJA ČOKOLADA, prodaja čokolad d.o.o. (v kategoriji pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost), ki sta nagrajeni s poslovnimi  zavarovanji zavarovalnice Generali v vrednosti 2.500 EUR. 

• Natečaj se bo zaključil s prireditvijo SME EnterPRIZE Awards v Bruslju jeseni 2023, na kateri  bodo ob prisotnosti visokih predstavnikov različnih evropskih institucij in medijev, razglasili  najboljša podjetja na področju trajnostnega delovanja. Slovenijo bo zastopalo podjetje Lumar  IG d.o.o. 

Ljubljana – Zavarovalnica Generali se je v svojem strateškem načrtu zavezala, da jih bodo trajnostne  odločitve vodile pri vseh dejanjih, saj prepoznavajo trajnostni razvoj kot nujen strateški pristop k  poslovanju. Pri svojem poslovanju želijo biti odgovorni kot zavarovalnica, kot vlagatelj in kot  delodajalec ter še bolj krepiti svojo vlogo vseživljenjskega partnerja za svoje stranke. Z natečajem  SME EnterPRIZE, ki poteka na ravni Skupine General v 10 evropskih državah, želijo spodbuditi javno  razpravo o pomembnosti trajnostnega poslovanja in omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki  so v svoje poslovanje že uvedli uspešne trajnostne pobude. Letos je bil natečaj prvič izveden v  Sloveniji in včeraj so bili razglašeni zmagovalci - 4 podjetja – junaki trajnosti, ki po mnenju  strokovne žirije v svoje poslovanje najuspešneje vključujejo trajnostne poslovne prakse.  

V prvo izvedbo natečaja v Sloveniji, ki je bil za prijave odprt od 17. aprila do 17. maja 2023, se je prijavilo 30  malih in srednje velikih podjetij, ki so v svoje poslovanje uvedla trajnostne poslovne prakse. Podjetja so se  lahko prijavila v eno ali obe od razpisanih kategorij, ki sta bili pozitiven vpliv na okolje ter pozitiven vpliv na  zaposlene, družbo in skupnost.  

7-članska žirija, ki ji predseduje Ana Struna Bregar, izvršna direktorica CER in jo sestavljajo še članice oz.  člani red. prof. dr. Vesna Žabkar, redna profesorica na katedri za trženje Ekonomske fakultete Univerze v  Ljubljani, mag. Vida Kožar, direktorica GZS Podjetniško trgovske zbornice (PTZ), Ram Dušić Hren,  ustanovitelj Brighter Communication, Borut Hočevar, novinar in urednik pri časniku Finance, Vanja Hrovat,  predsednica uprave Generali zavarovalnice in Borut Završan, direktor prodaje Generali zavarovalnice, je  izbrala po 2 prejemnika nagrad v vsaki izmed dveh kategoriji, ki po svojem delovanju na področju trajnosti  najbolj izstopajo. 

Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali zavarovalnice d. d.,
o pomenu natečaja: »Kot odgovorna  zavarovalnica in vseživljenjski partner naših strank želimo aktivno in dolgoročno sodelovati pri oblikovanju  odpornejše in pravičnejše družbe. S pobudo SME EnterPRIZE želimo spodbuditi javno razpravo o  pomembnosti trajnostnega poslovanja, predvsem pa omogočiti večjo prepoznavnost podjetnikom, ki so v svoje  poslovne dejavnosti že uvedli pomembne trajnostne pobude. Verjamemo, da je tudi natečaj SME EnterPrize  lahko dodatna spodbuda. Zahvaljujem se sodelujočim podjetjem in čestitam prav vsem za prizadevanja, ki jih  v svojih podjetjih izkazujete pri uvajanju bolj trajnostnega delovanja.«  

»Trajnostno poslovanje postaja ključna konkurenčna prednost. Na tej trditvi temelji tudi Evropski zeleni  dogovor, torej set obsežnih sprememb, ki že korenito spreminjajo poslovno krajino. Vsa prijavljena podjetja si zaslužijo poklon za prizadevanja pri vpeljavi trajnostnega poslovanja. Nagrajena podjetja pa med njimi izstopajo po že implementiranih trajnostnih rešitvah in začrtanih strategijah za trajnostno delovanje v  prihodnosti,«
je o izboru nagrajencev povedala predsednica žirije Ana Struna Bregar, izvršna direktorica  CER.  

Zmagovalci posamezne kategorije z utemeljitvijo žirije so: 

Kategorija: Pozitiven vpliv na okolje  

1. mesto: Lumar INŽENIRING podjetje za inženiring in storitve d.o.o. 
Podjetje kaže svojo zavezanost k trajnosti v inovativnih izdelkih, celovitem poslovnem modelu, okoljskih  ukrepih in ciljih, sistematičnem merjenju trajnosti in ambicioznih pobudah za prihodnost. Njihova prizadevanja  ne izboljšujejo le kakovosti življenja ljudi, temveč so tudi zgled industriji in prispevajo k zmanjševanju vpliva na  okolje. 

2. mesto: Epidos turizem d.o.o. 
Hotel Ribno Alpine Resort je predan zmanjševanju odpadkov, uvajanju inovativnih praks in zavezan  pozitivnemu vplivu na okolje ter dobrobiti svojih gostov in lokalne skupnosti. Njihova prizadevanja za pridobitev  statusa Zero Waste in načrti za prihodnje trajnostne izboljšave dokazujejo njihovo vodilno vlogo in zavezanost  trajnostnemu razvoju v turistični industriji. 

Kategorija: Pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost 

1. mesto: Mikro+Polo, družba za inženiring, proizvodnjo in trgovino d.o.o. 
Izjemna predanost podjetja povečanju zadovoljstva in zavzetosti zaposlenih, dajanju prednosti dobremu  počutju zaposlenih in njihovih družin ter pozitivnemu vplivu na širše skupnosti je priznana z izvajanjem  inovativnih praks in ukrepov. Odlikujejo jih številne pobude na področju družbene odgovornosti, zavezanosti  trajnostnemu razvoju in ambiciozni načrti za prihodnost. 

2. mesto: Rifuzl d.o.o. (sedaj MOJA ČOKOLADA, prodaja čokolad d.o.o.) 
Prizadevanja podjetja za spodbujanje trajnostnega življenja, spreminjanje navad potrošnikov, reševanje  problematike odpadne embalaže ter krepitev pozitivnih odnosov s strankami in dobavitelji so prepoznana v  več ključnih strategijah. Zagotavljanje trajnostnih alternativ, izobraževanje javnosti in izvajanje lastnih  trajnostnih praks dokazuje njihovo predanost pozitivnemu družbenemu in tudi okoljskemu vplivu. 

Zmagovalec vsake kategorije prejme finančno nagrado v višini 10.000 EUR, drugouvrščeni podjetji pa sta  nagrajeni s paketom poslovnih zavarovanj zavarovalnice Generali v višini 2.500 EUR.  

Natečaj SME EnterPRIZE, ki je zaživel ob 190-letnici Skupine Generali, je povezovalna iniciativa med  gospodarstvom in akademsko sfero, saj je strateški partner natečaja konfederacija European Entrepreneurs  CEA-PME, največje evropsko prostovoljno združenje malih in srednje velikih podjetij. Obenem je italijanska  univerza SDA Bocconi School of Management v sodelovanju s Skupino Generali pripravila tudi Belo knjigo 

SME EnterPRIZE, ki prikazuje povezavo med trajnostjo in finančno uspešnostjo malih in srednje velikih podjetij. Dokument se iz leta v leto dopolnjuje, saj vključuje rezultate o uspešnosti trajnostnih poslovnih praks  malih in srednje velikih podjetij iz držav, v katerih poteka natečaj (Avstrija, Češka, Francija, Hrvaška, Italija,  Madžarska, Nemčija, Portugalska, Španija in letos prvič tudi Slovenija). Več o pobudi SME EnterPRIZE  Skupine Generali

GENERALI zavarovalnica d. d. je v Sloveniji prisotna od leta 1997. Je vodilna mednarodna zavarovalnica v Sloveniji in del  Skupine Generali, enega največjih svetovnih ponudnikov zavarovanj in upravljanja premoženja. Ustanovljena je bila leta 1831,  prisotna je v 50 državah sveta, s skupnim prihodkom od premij, ki je leta 2022 znašal 81,5 milijard evrov. Z 82.000 zaposlenimi  po vsem svetu in 69 milijoni strank ima Skupina vodilni položaj v Evropi in čedalje pomembnejšo pozicijo v Aziji in Latinski  Ameriki. Z inovativnimi in prilagojenimi rešitvami, najboljšo uporabniško izkušnjo in digitaliziranimi globalnimi distribucijskimi  zmogljivostmi je Generali v osrčju svoje strategije zavezan h grajenju vseživljenjskega partnerstva s strankami. Z namenom  ustvarjanja pravičnejše in odpornejše družbe ter vrednosti za vse deležnike, je trajnostni razvoj vključen v vse strateške  odločitve. 

https://www.generali.si/sme-enterprize https://www.sme-enterprize.com/ 

VIR: Generali