Raziskava je v letu 2022 v navezavi na možnost, ki jo ponuja Mastercard kartica

True name, želela odkriti trende v nebinarnih spolnih skupnostih 16 evropskih držav in ZDA.


Ključne ugotovitve:

  • 5,3 % pripadnikov Generacije Z je izbralo nebinarno spolno identiteto. 
  • 49 % je dejalo, da razume, če se ljudje ne želijo identificirati izključno kot moški ali ženska.
  • 59 % tistih, ki se identificirajo kot nebinarni, je dejalo, da se med nakupovanjem počutijo ogroženi.

Vse ugotovitve raziskave so predstavljene v priloženi infografiki.


Junij 2022 - Ker je o nebinarnih skupnostih na voljo malo oz. nič podatkov, se je podjetje Mastercard odločilo identificirati življenjske izkušnje in navade rastočega števila ljudi, ki se identificirajo kot nebinarni, oz. tistih, ki svojo spolno identiteto in/ali spolno izražanje doživljajo izven binarnih spolnih kategorij »moški« in »ženska«, kot jih opredeljuje GLAAD, medijska organizacija LGBTQIA+. 

Kartica Mastercard True Name™ posameznikom omogoča možnost, da na kartici prikažejo lastno izbrano ime. Po uspešni predstavitvi v ZDA leta 2019 omenjena možnost rešuje marsikatero nevšečnost za člane nebinarnih in transspolnih skupnosti, ki so doživeli negativne izkušnje ob nakupu.

Leta 2022 bo možnost, ki jo ponuja kartica True name, na voljo v še več državah in regijah, Mastercard pa obenem nadaljuje z raziskovanjem zaznanih neenakosti spolov in izkušenj nebinarnih posameznikov ter širše populacije v 16 evropskih državah in ZDA.


O raziskavi:

Mastercard raziskava se osredotoča na življenjske izkušnje nebinarnih in binarnih LGBTQIA+ posameznikov v vseh vidikih civilnega življenja: doma in v službi, med nakupovanjem in druženjem, pri uporabi osebnih dokumentov, obenem pa razkriva še druge težave, vključno z diskriminacijo. Mastercard verjame, da te ugotovitve prinašajo pionirski vpogled v nebinarno skupnost.

Raziskavo je podjetje Mastercard izvedlo maja 2022 na Nizozemskem, v Franciji, Nemčiji, Italiji, na Poljskem, v Španiji, Švedski, Združenem kraljestvu, Belgiji, Avstriji, Portugalski, Izraelu, Republiki, Češki, Slovaški in Združenih državah Amerike. V vseh državah razen na Portugalskem (n=650) in Slovaškem (n=600), je vzorec obsegal n=1.000 anketirancev. Raziskava je zaobjela skupaj n=15.935 ljudi, od katerih jih je n=452 izbralo kategorijo nebinarno. Raziskavo je za podjetje Mastercard v 16 evropskih državah in ZDA izvedla dobrodelna organizacija Motivation International. Raziskava je ena izmed prvih, ki se osredotoča na nebinarne posameznike.


True name - Mastercard

Za mnoge pripadnike skupnosti LGBTQIA+ ime na njihovi kreditni, debetni ali predplačniški kartici ne odraža njihove resnične identitete in tako vsakodnevno poudarja boleči konflikt med njihovim resničnim imenom in imenom na kartici. Leta 2019 se je podjetje Mastercard odločilo ta konflikt odpraviti s predstavitvijo True Name™ kartice, prve tovrstne funkcije, ki varna plačila naredi resnično varna za vse. Kartica omogoča, da se na sprednji strani debetnih, kreditnih in predplačniških kartic prikaže izbrano ime in tako odstrani vir nelagodja za mnoge člane transspolnih in nebinarnih skupnosti.

Leta 2020 je omenjeno funkcijo podjetja Mastercard uvedla banka Citi kot del svoje politike zavezanosti skupnosti LGBTQIA+. 

Maja 2021 je podjetje bunq True Name™ predstavilo v 30 evropskih državah.

Republic Bank je junija 2021 postala prva skupnostna banka, ki je začela uporabljati True name. Funkcijo je uvedlo tudi podjetje Global Payments, na svoji platformi TSYS BM Technologies pa jo bo omogočilo uporabnikom svoje platforme za digitalno bančništvo.

Ostali partnerji, ki ponujajo to možnost, so: stranke in partnerji izdajatelja FIS Marqueta, T-Mobile Money ONE, GLS bank (Nemčija), Monzo, BMTX in Republic Bank & Trust Company.

Marca 2022 je BMO postala prva kanadska finančna institucija, ki ponuja True Name™ podjetja Mastercard. Njena ameriška podružnica BMO Harris Bank je obenem postala prva globalna finančna institucija, ki je vzpostavila partnerstvo z Mastercard pri izdaji kartic in True Name™ se je začel širiti po vsem svetu.

Pobuda True name je prejela več kot 65 panožnih nagrad.


Mastercard se že vrsto let zavzema za pravice skupnosti LGBTQ+ po vsem svetu. 

  • 2015 - Mastercard je eden izmed 13 ustanoviteljev Open for Business, neformalne koalicije za podporo vključevanju LGBTQIA+. Koalicija je sedaj dvakrat večja in igra ključno vlogo pri preoblikovanju pravic LGBTQ+ v ekonomsko vprašanje in vprašanje človekovih pravic. Pred kratkim so podpisali izjavi o podpori za Tajvan in Hongkong. 


  • 2019 – Predstavili so True Name™, možnost kartice, ki omogoča, da se na sprednji strani debetnih, kreditnih in predplačniških kartic prikaže izbrano ime in tako odstrani vir nelagodja za mnoge člane transspolnih in nebinarnih skupnosti. https://www.mastercard.us/en-us/vision/who-we-are/pride.html

  • 2019 - Mastercard je ustvaril Acceptance Street, simbol sprejemanja na znamenitem križišču med ulicama Christopher St in Gay St v newyorški četrti Greenwich Village. 
2019 – V kontekstu razprav o enakosti LGBTQIA+ v ZDA, je bil Mastercard eno od več kot 200 velikih podjetij, ki so vložila dopis amicus v primeru SCOTUS, kjer se je odločalo o razširitvi zaščite na delovnem mestu za LGBT zaposlene https://www.hrc.org/press-releases/more-than-200-major-businesses-file-landmark-amicus-brief-in-support-of-lgb

  • 2020 – Vsem zaposlenim, ne glede na spol, so omogočili izkoristiti 16 tednov plačanega starševskega dopusta

  • 2021 – Pričeli s kritjem stroškov za storitve medicinske potrditve spola in odpravili omejitve in pravila glede neplodnosti ter tako vsem zaposlenim omogočili izkoristiti razširjeno kritje stroškov za tovrstne zdravstvene storitve





O družbi Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je globalno tehnološko podjetje v plačilni industriji. Naše poslanstvo je povezati in napajati vključujočo, digitalno ekonomijo, ki koristi vsem in povsod, tako, da naredi transakcije varne, preproste, pametne in dostopne. Z uporabo varnih podatkov in omrežij, partnerstev in strasti, naše inovacije in rešitve pomagajo posameznikom, finančnim institucijam, vladam ter podjetjem, da uresničijo svoj največji potencial. Naš količnik spodobnosti ali DQ poganja našo kulturo in vse, kar počnemo znotraj in zunaj našega podjetja. S povezavami v več kot 210 državah in območjih gradimo trajnostni svet, ki odpira neprecenljive možnosti za vse. 

Sledite nam na računu na Twitterju @MastercardNews, pridružite se pogovoru na blogu Beyond the Transaction Blog in se naročite na najnovejše novice na Engagement Bureau.

Spremljajte tudi Mastercard Slovenia Facebook in Instagram stran.

PR: Mastercard