Znamka Lexus je nedvomno ena izmed najmlajših avtomobilskih znamk, vsekakor pa je pravi mladiček, če jo postavimo ob bok ostalim premijskim tekmecem.

 Vseeno smo v nekaj več kot tridesetih letih obstoja dosegli veliko zanimivih mejnikov in mnogokrat s svojo inovativnostjo ter predanostjo perfekciji navdušili svet. Spodaj je zbranih nekaj najbolj zanimivih dejstev o nas.
1.      Za prvi model znamke Lexus LS400 smo zbrali 1.400 inženirjev in 2.300 tehnikov, v razvoj vložili več kot milijardo dolarjev in izdelali okoli 450 prototipnih vozil. Za lažjo primerjavo, število ljudi na projektu LS400 je bilo le okoli 40 odstotkov manjše od tistega pri Boeingu za snovanje takratnega 777 jumbo jet.

2.      Med leti 2000 in 2010 je bil Lexus najbolje prodajana luksuzna znamka vozil v ZDA, mesto smo izgubili leta 2011 zaradi tsunamija Tohoku, ki je prizadel proizvodnjo.

3.      Lexus vedno znova kraljuje na lestvicah zanesljivosti in vzdržljivosti, zato kupcem predstavlja še toliko večjo vrednost. Veliko naših vozil se lahko pohvali z izjemno velikim številom prevoženih kilometrov, med bolj znanimi pa je LS400 iz leta 1996, s katerim je lastnik prevozil več kot 1,6 milijona kilometrov.

4.      Razvoj najbolj športnega modela LFA je trajal okoli deset let, ker smo vmes načrte vrgli v koš in se namesto aluminijaste karoserije odločili za karbon. Tudi zato je LFA še danes eden najbolj cenjenih in sodobnih športnih avtomobilov vseh časov.

5.      LFA je tudi najbolj športno agresiven model znamke Lexus. Desetvaljni motor postreže z izjemno zvočno kuliso, 420 kilovati moči in veseljem do motornega vrtenja. Cene rabljenih lahko presežejo celo vrednost milijon evrov.


6.      Monaški princ Albert II je za svojo poroko uporabil atraktivni Lexus 600h L Landaulet.

7.      Lexus Climate Concierge je najbolj napredna klimatska naprava v avtomobilu in uporablja 13 različnih senzorjev ter je tako sofisticirana, da smo z njeno pomočjo v avtomobilu celo gojili orhideje.

8.      Takumi je oznaka največjih mojstrov, ki skrbno pregledajo vsako izdelano vozilo, ko zapelje s proizvodnega traku. To pomeni, da samo pri barvi pregledajo okoli 4000 različnih točk, okoli 250 točk pri motorju, nasploh pa vsako vozilo zahteva okoli 26.000 kontrolnih opravil, preden se odpelje lastniku naproti.

9.      Naša vozila med proizvodnjo preizkušamo pri temperaturah med -35 in 107 stopinjah Celzija, sistema THUMS (Total Model for Human Safety) pa namenoma nismo patentirali in ga delimo s svetom, zato ga radi uporabljajo tudi nekateri ostali avtomobilski proizvajalci.

10.      Pri zastavonoši LS lahko zahtevni kupci na nekaterih trgih izberejo paket ‘Executive Package with Kiriko Glass’, ki stane več kot Toyota C-HR. V njem med drugim lahko najdete tudi v 28 smeri nastavljiva sprednja sedeža z masažo in še marsičem.


11.      Alan Mulally, eden najpomembnejših ljudi pri podjetju Ford Motor Company, je bil leta 2006 ‘ujet’ med vožnjo z Lexusom. Na vprašanje, zakaj ne vozi avtomobila znamke, pri kateri je zaposlen, je potrdil, da je pregledal celotno konkurenco in je bil Lexus pač najboljša izbira.

12.      Med razvojem brutalnega LFA smo se pri Lexusu povezali z Yamaho in skupaj poskrbeli, da je bil zvok desetvaljnega stroja pod pokrovom res pravo doživetje. Še dandanes med puristi velja za enega zvočno najbolj razburljivih motorjev na svetu.

13.      Pred ustanovitvijo znamke Lexus sta bili med potencialnimi imeni podjetja tudi Alexis in Lexis, vendar nista izražali dovolj karakterja, zato smo ju opustili.

14.      Eden od pogojev pri izdelavi prvega modela LS400 je bil tudi, da po 100.000 prevoženih kilometrih ne bo vidnega niti najmanjšega sledu uporabe. Niti glede vonja v avtomobilu ne.

15.      Lexus je naprodaj v več kot 90 državah sveta in kljub svoji mladosti spada med deset največjih japonskih znamk, ki nastopajo na globalnem trgu.


PR in foto: Lexus