Po oglaševalcih in agencijah smo besedo dali tudi predstavnikom medijev. Zanimalo nas je, kakšno je bilo njihovo leto 2023 in kaj pričakujejo od 2024.

Po oglaševalcih in agencijah smo besedo dali tudi predstavnikom medijev. Zanimalo nas je, kakšno je bilo njihovo leto 2023 in kaj pričakujejo od 2024.



Tina Guček Novinarka Marketing magazina

INTENZIVNO, NAPORNO IN NEGOTOVO, A ZADOVOLJNI Z REZULTATI

Leto, ki mineva, je na bilo Časniku Finance predvsem v znamenju priprav na manjšanje pomena tiskanih in krepitve digitalnih vsebin. »Kot veste, bomo prvega januarja ukinili tiskane Finance ob ponedeljkih, torkih, sredah in četrtkih, petkovo izdajo revije Manager, ki je zdaj priloga Financ, pa bomo tiskali še naprej kot vikend branje, ki ji bomo dodajali nekatere nove tiskane vsebine. Na ta način smo poiskali nove načine, kako bomo naše kupce, ki vse bolj prisegajo na digitalne storitve, zadovoljevali tudi v prihodnje,« pravi Peter Frankl, direktor in glavni urednik Časnika Finance.

Po njegovem mnenju je leto minilo razmeroma uspešno, prihodke so povečali za približno pet odstotkov in bodo predvidoma dosegli 8,6 milijona evrov. EBT-marža se bo gibala pri 12 odstotkih, kar je nekoliko boljše kot v letu 2022. »Skupaj z našim hrvaškim hčerinskim podjetjem dosegamo okoli 9,4 milijona evrov prihodkov z maržo, ki je v podobnih okvirih, kot je slovenska. Druge dejavnosti Časnika Finance – revije Moje finance, Poslovna akademija in Medicina ter različni nišni portali – so prav tako poslovali uspešno. Čeprav je bilo leto kar intenzivno, naporno in tudi negotovo, smo z rezultati lahko zadovoljni. Digitalne naročnine se še naprej krepijo, uvajamo nove prijeme na projektnem in vsebinskem trženju ter globlje prodiramo v obstoječe in tudi nove poslovne niše, krepili smo portfelj poslovnih dogodkov z novimi in tudi po meri narejenimi dogodki,« še pove.

USTVARJANJE LASTNIH KAKOVOSTNIH VSEBIN OSTAJA NJIHOV TEMELJ

V medijski hiši Delo so v letu 2023 krepili ustvarjanje avtorskih vsebin na različnih platformah in nadaljevali digitalizacijo z vključevanjem umetne inteligence v procese dela. Junija so predstavili Dpodkaste in v letu 2023 znotraj njih devet serij podkastov in več kot 170 epizod. Ustvarjajo jih prepoznavni novinarji in so več kot le pogovori – poglabljajo se v aktualne teme z vseh področij našega vsakdana. V letu 2024 napovedujejo več kot 300 podkastov in nove serije, odpirajo pa tudi nove priložnosti za oglaševalce.

Uvedli so tudi kulinarični studio Odprte kuhinje, fotogenično kuhinjo z rustikalnim pridihom, ki služi za lastne vsebine in jo ponujajo v najem za profesionalno produkcijo in dogodke ter projekte po meri naročnikov.

»Digitalizacija Dela je obogatena z umetno inteligenco, ki se že uporablja za generiranje faktografskih člankov, izdelavo križank, e-lektoriranje, napredno analitiko, oblikovanje metapodatkov, optimizacijo kolportažne prodaje itd. Ta proces uvajanja UI bomo nadaljevali tudi v letu 2024, vendar z zavedanjem, da je UI za nas orodje za povečanje učinkovitosti in širitev medijskih vsebin. Ustvarjanje lastnih kakovostnih vsebin z vrhunskimi novinarji pa ostaja naš temelj tudi v novem letu,« pravi Estera Lah Poljak, vodja korporativnega komuniciranja.

LETO 2024 BO ZELO ZAHTEVNO, A ZA VEČER POZITIVNO

Leto 2023 je na Večeru zaznamovalo nadaljevanje nekaterih negativnih trendov iz prejšnjega leta. »Tako je tudi letos inflacija negativno vplivala na poslovanje skozi celo leto, hkrati pa se je nadaljevalo pospeševanje sprememb na oglaševalskem trgu, kjer se klasično tiskano oglaševanje vsako leto bolj pospešeno zmanjšuje. Na Večeru smo se na to odzvali s krčenjem stroškov, nadaljevanjem nadgradnje naših produktov na ravni oglaševanja in seveda nadaljnjim poudarkom digitalizaciji,« pravi Miha Klančar, direktor medijske družbe Večer.

Uspešno trženje dogodkov, konferenc, celovitih kampanj in posebnih tematskih projektov ter nadaljnja rast digitalnih naročnin so predstavljali svetlo točko v tem letu na ravni poslovanja, posebej pa se lahko pohvalijo tudi s poročanjem v času naravne ujme na področjih Savinjske in Koroške regije. Slednje je bilo prepoznano tudi s strani medijske stroke, ki je nagradila ekipo in posameznike s številnimi stanovskimimi nagradami.

»Žal v letu 2024 ne vidimo konca trendu podražitev, predvsem na področju distribucije, kjer je konkurenca omejena in posledično vzvodi za zmanjševanje inflacijskih pritiskov zelo omejeni. Na Večeru se bomo na to odzvali z nadaljnjo optimizacijo in nadzorom stroškov, predvsem pa z nadaljnjim fokusom na digitalizacijo in ustvarjanje kakovostnih in za bralce zanimivih tem. Načrtujemo, da bomo s povečevanjem videovsebin, podkastov, kakovostnih raziskovalnih člakov ter z digitalnimi posodobitvami razvijali privlačno platformo za bralce ter posledično tudi za oglaševalce. V letu 2024 nameravamo spremembe še dodatno pospešiti, zaključiti s prvim valom naložb v digitalizacijo in začeti z novim, še intenzivnejšim fokusom in vlaganjem na to področje. Verjamemo, da bo leto 2024 zelo zahtevno, a za Večer pozitivno,« še pove.

RAZŠIRILI PONUDBO DIGITALNEGA ZUNANJEGA OGLAŠEVANJA

V letošnjem letu so v podjetju Europlakat še razširili ponudbo v segmentu digitalnega zunanjega oglaševanja. Tako lahko oglaševalci odslej izbirajo med dvema mrežama z LCD-zasloni DigiLight v središču Ljubljane in mrežo DigiBoard z LED-zasloni v Ljubljani, Mariboru in Kranju. »Ti naši digitalni mediji dajejo oglaševalcem še dodatne možnosti za kreativno izražanje in izkoriščanje potencialov zunanjega oglaševanja. Še posebej smo zadovoljni, ker smo s to ponudbo k sodelovanju pritegnili kar nekaj novih oglaševalcev, ki pred tem niso bili prisotni v zunanjem oglaševanju,« pravi direktor prodaje Urban Korenjak.

Doda, da so za oglaševalce še vedno zelo privlačni tudi s svojimi klasičnimi formati, s katerimi v zelo kratkem času dosežejo zelo veliko ciljno skupino: »Zato je bilo letošnje poslovno leto kljub precej višjim stroškom poslovanja in izpada prihodkov zaradi poplav v avgustu za nas uspešno. Pričakujemo, da se bo podoben trend nadaljeval tudi v prihodnjem letu. Za nas to pomeni zmerno rast prihodkov s klasičnimi formati in nadpovprečno rast z digitalnimi formati.«
VIR: MM