Elektrodistribucijsko podjetje Elektro Ljubljana je skupaj s konzorcijskimi partnerji - podjetji Informatika, Comland in Troia, predstavila projekt Digitalna preobrazba ekosistema Elektra Ljubljana za podporo energetskemu prehodu in za dvig uporabniške izkušnje – Digit Bela.
Avtor:
Polona Bahun
Elektrodistribucijsko podjetje Elektro Ljubljana je skupaj s konzorcijskimi partnerji - podjetji Informatika, Comland in Troia, predstavila projekt Digitalna preobrazba ekosistema Elektra Ljubljana za podporo energetskemu prehodu in za dvig uporabniške izkušnje – Digit Bela.
Kot je v uvodu dejal izvršni direktor Elektra Ljubljana Matjaž Osvald, si družba pri svojem poslovanju prizadeva za zagotavljanje inovativnih in naprednih storitev. V preteklem desetletju so tako veliko sredstev namenili uvajanju novih inovacijskih rešitev predvsem na področju upravljanja financ in osnovnih sredstev, tehničnih baz podatkov in ne nazadnje so v preteklem letu v uporabo predali najsodobnejšo programsko opremo za center vodenja, s katero so zagotovili digitalnega dvojčka celotnega elektroenergetskega omrežja v Ljubljani, od priključnih točk na prenosno omrežje do zadnjega odjemalca. Vse to jim je dalo trdno podstat, na kateri lahko gradijo nadaljnjo digitalizacijo procesov. In tako so v okviru projekta Digit Bela zaznali priložnost in se s tem projektom lotili preobrazbe dela poslovnih procesov in jih digitalizirali predvsem na področju vzdrževanja in investicij ter na drugi strani na podpori odjemalcem oziroma uporabnikom njihovega omrežja z digitalizacijo nekaterih storitev.
Vodja projekta Maja Savinek je poudarila, da so morali za preobrazbo posamezne poslovne funkcije v preteklosti prehoditi pot digitalizacije na vseh ravneh podjetja. To jim omogoča, da danes uspešno zajemajo tako poslovne kot tehnične podatke, imajo vpogled v delovanje in stanje naprav in celotnega elektroenergetskega omrežja, da lahko spremljajo porabo in proizvodnjo električne energije, lahko izvajajo ključne poslovne procese v različnih informacijskih sistemih in ne nazadnje sprejemajo odločitve, pridobljene na podlagi informacij. Z implementacijo data platforme jim je uspelo vzpostaviti centralno tehnični prostor, ki združuje različne podatkovne vire z različno dinamiko procesiranja strukturiranih in nestrukturiranih podatkov. S povezljivostjo različnih tehnologij, naprednih algoritmov.
Cilj projekta je digitalno preoblikovan ekosistem Elektro Ljubljana, ki bo podpiral energetski zeleni prehod in izboljšal uporabniško izkušnjo uporabnikov omrežja. Z razvojem inteligentnih rešitev ter integracijo naprednih tehnologij bodo preoblikovali poslovne funkcije razvoja in vzdrževanja elektrodistribucijskega omrežja in s tem izboljšali zanesljivost, prožnost ter pospešili priključevanje obnovljivih virov energije. Vzpostavljena digitalna orodja in njihova integracija s storitvami, ki jih nudijo njihovim uporabnikom bodo na eni strani omogočala učinkovitejšo komunikacijo, na drugi strani pa uporabnikom zagotavljala aktivnejšo vlogo v elektroenergetskem ekosistemu.
Projekt poteka že od začetka aprila 2022 in se bo zaključil konec marca 2024. Skupna vrednost projekta znaša nekaj manj kot 2,9 milijona evrov, skupna višina odobrenih sredstev iz Sklada za okrevanje in odpornost – NextGenerationEU, pa nekaj manj kot 1,5 milijona evrov.
Projekt poteka že od začetka aprila 2022 in se bo zaključil konec marca 2024. Skupna vrednost projekta znaša nekaj manj kot 2,9 milijona evrov, skupna višina odobrenih sredstev iz Sklada za okrevanje in odpornost – NextGenerationEU, pa nekaj manj kot 1,5 milijona evrov.
VIR: Naš Stik