Zaključni dogodek evropskega strateškega projekta YESSS uvedel tradicionalni mladinski podjetniški vikend na Gimnaziji Celje - Center
YESSS (Young Entrepreneurs at Secondary School - mladi podjetniki na srednjih šolah, op. p.) je v preteklih treh letih pod koordinatorskim vodstvom Gimnazije Celje - Center (GCC) povezal partnerske šole iz Srbije (Gimnazija Kruševac), Bolgarije (National management school in 32. gimnazija sv. Kliment Ohridski) in Turčije (Meram Anadolu Lisesi Konya). Glavni rezultat strateškega projekta ključnega ukrepa 2 programa Erasmus + je razvoj in izdaja didaktičnega priročnika z orodji, metodologijo in priporočili za razvoj podjetnostnih kompetenc pri rednem pouku in obšolskem delu. Na multiplikacijskem dogodku in zaključni konferenci, ki je 21. 10. potekala v celjskem Tehnoparku, so predstavnikom številnih osnovnih in srednjih šol, podjetniških inkubatorjev in javnih institucij s področja šolstva in gospodarstva predstavili projekt in priročnik, dogodek pa je bil tudi uvod v tradicionalni jesenski podjetniški konec tedna za več kot 30 dijakinj in dijakov GCC, ki pomeni tudi začetek podjetniških dejavnosti na tej celjski šoli, ki slovi po izjemno pestrem in razgibanem obšolskem življenju, kjer mladinsko podjetništvo v zadnjih letih igra vedno pomembnejšo vlogo. Podjetniški vikend in krožek na GCC tudi letos izvajajo s pomočjo sredstev agencije Spirit Slovenia.
Na GCC, ki je bila v preteklem obdobju tudi razvojna šola v okviru projekta PODVIG (podjetnost v gimnazijah) dajejo velik pomeni razvoju mehkih veščin in podjetnostnih kompetenc kot delu priprave dijakov na življenje in možne prihodnosti. Projekt YESSS je nastal na pobudo učiteljev, da bi združili in sistematično uredili različne prakse in pristope ter jih sistemsko začeli uvajati v šolsko delo pri posameznih predmetih in na razrednih urah. Predvideno časovnico projekta YESSS je pomladi 2020 prekinila pandemija korona virusa, a so se partnerji nemudoma prilagodili novim razmeram, s soglasjem slovenske nacionalne agencije CMEPIUS projekt podaljšali za eno leto in v vmesnem času sodelovanje prestavili v varno okolje svetovnega spleta. Tudi te izkušnje so bogato prispevale k samemu projektnemu delu in priročnik je postal bogatejši še za nekaj dodatnih vsebin, ki jih najprej niso predvideli. Izvedbeno je bil projekt razdeljen na več faz - analiza stanja, razvoj orodij in metodologije, usposabljanje učiteljev, pilotiranje projekta v izbranih razredih, končna evalvacija in analiza ter izdaja spletnega priročnika ter spletna stran https://yesssproject.eu/, ki bo tudi po oktobru 2022, ko se projekt formalno zaključuje, nudila vpogled v samo delo ter rezultate projekta. V času trajanja projekta so se partnerji srečali na 5 mednarodnih srečanjih, v projekt je bilo vključenih več kot 50 učiteljev in skoraj 1000 dijakov na vseh partnerskih šolah, proračun projekta pa je znašal 148.255 evrov.
"Na GCC smo ponosni in veseli, da smo lahko koordinirali ta projekt z izjemnimi partnerji. Veselimo se prihodnjih sodelovanj in verjamemo, da bo učinek projekta presegel naša pričakovanja, saj so vsebine in pa končni rezultat - naš priročnik, še kako aktualni za čas v katerem živimo. Podjetnost kot kompetenca mora preseči ozke meje liberalne tržne ekonomije. Prepričanje vseh projektnih partnerjev je, da je ena ključnih nalog šolskega sistema tudi ta, da pojmovanje ekonomije vrne k njenim osnovam - k srbi za skupnost in dom. Mehke veščine 20. stoletja v 21. postajajo ključne za prepotrebne spremembe in skupen premislek, ki bo šolajočim in posledično družbi prihodnosti omogočil spoprijem s strukturnimi izzivi v polju sestave in logike delovanja sodobnih oblik vladavine, prestrukturiranje sodobne ekonomije in brezpotij politične ekonomije, ki ustvarja vedno večje neenakosti v družbi, ekološke krize, ki je dosegla stopnjo nevarnosti sežiga planeta, potenciale in izzive novih tehnologij, razmislek o vprašanju razmerja med umetno inteligenco in človekom, o novih pojmovanjih in prakticiranjih subjektivnosti ter načinih sobivanja posameznic, skupin in družb", je ob zaključku projekta dejal ravnatelj GCC Gregor Deleja.
Tudi v prihodnje bo na GCC pestro na področju mladinske podjetnosti. Partnerji projekta YESSS že načrtujejo njegovo nadaljevanje, na šoli so ravno začeli z izvajanjem E+ projekta PROTECT, prihodnje leto pa se bo zaključil tudi Erasmus + projekt MAKE SENSE, ki raziskuje možnosti socialnega podjetništva med mladimi, šolski podjetniški krožek in start up vikendi vsako leto povezujejo več mladih, že drugo leto zapored pa na GCC v sodelovanju z alumni Društvom GCC načrtujejo tudi razpis za finančno podporo mladinskim podjetniškim projektom.
PR: GCC
PR: GCC