Okrogla miza za učitelje strokovnih predmetov na gradbenih srednjih in višjih strokovnih šolah: preveritev predloga KPI kazalnikov digitalizacije za spremljanje vsebin kurikuluma/letnega programa izobraževanja (DIG-IN -KPI)

Okrogla miza za učitelje strokovnih predmetov na gradbenih srednjih in višjih strokovnih šolah: preveritev predloga KPI kazalnikov digitalizacije za spremljanje vsebin kurikuluma/letnega programa izobraževanja (DIG-IN -KPI)

GZS - ZGIGM vodi evropski projekt DIG-IN-KPI, s katerim naslavlja digitalno preobrazbo, ki si utira pot v gradbena podjetja. Trije partnerji mednarodnega konzorcija, slovenska, hrvaška in makedonska gospodarska zbornica, bomo razvijali ključne kazalnike digitalizacije vgrajene v posebej izdelano prosto dostopno spletno orodje za spremljanje stanja in nivoji kompleksnosti vpeljane digitalizacije v gradbenih podjetjih. Po analizi rezultatov bomo odločevalcem predlagali strokovno podprte predloge za podporo uvedbe digitalizacije v podjetjih in posledično povečanje produktivnosti gradbenega sektorja.

Ciljne skupine, ki so koristniki rezultatov te pobude, so poleg gradbenih podjetij tudi srednje in višje poklicne (gradbene) šole.

 Dvourno srečanje je služilo pregledu:

  • stanja opremljenosti gradbenih šol,
  • virov sredstev,
  • potreb po novih tehnoloških orodjih za posamezne učne predmete,
  • dobrih praks iz tujine,
  • digitalnih tehnologij in osnovne računalniške opreme, ki jih vsaka od šol potrebuje,
  • interesu in pričakovanju mladine, ki vstopa v srednje strokovne šole,
  • predstavitvi pričakovanj od novih šolskih reform,
  • državnih projektov prenove poklicnega izobraževanja in usposabljanja,
  • kompetenc učiteljev in dijakov,
  • pomanjkanja učiteljev strokovnih predmetov,
  • ponudbe KATIS izobraževanj za strokovne delavce v vzgoji in izobraževanju.
Zaključki sestanka bodo tudi gradivo za naslednjo sejo telesa Gospodarska zbornica Slovenije STRATEŠKI SVET ZA KADRE.

Gradbeni sejem MEGRA 2023 je tudi odlična priložnost za srečanje s predstavniki srednjih, višjih gradbenih šol ter Center RS za poklicno izobraževanje. Tokrat smo se sestali na temo uporaba digitalizacije v učnem procesu.

V ZGIGM smo na sejmu predstavljali tudi rezultate mednarodnih projektov, različna nova učna gradiva in platforme za srednje in višje gradbene šole. Na sejmu smo se srečali tudi s predstavniki srednjih in višjih gradbenih šol ter Centrom RS za poklicno izobraževanje in pogledali kako digitalizacija vstopa v učne ustanove ni kako jo uporabljajo pri učnem procesu (mednarodna pobuda DIG- IN - KPI).

GZS že več kot 3 desetletja izvaja tudi aktivnosti na področju kariernega svetovanja mladim, v zadnjem desetletju tudi na uvajanju vajeništva, aktivno pa sodelujemo tudi pri predstavitvi sistema kvalifikacij in zaposlitvenih možnosti na področju gradbenega sektorja.

  • "ALI JE KAJ TRDEN MOST?" gre za tradicionalno tekmovanje dijakov srednjih gradbenih šol in študentov gradbeništva v gradnji mostov iz špagetov. Dijaki srednjih gradbenih šol in študenti gradbeništva so se pomerili v nadvse zanimivem tradicionalnem tekmovanju Ali je kaj trden most? ter pokazali svoje spretnosti: gradili so most iz špagetov. Študentski svet UM FGPA je organiziral tekmovanje, ki so se ga udeležile Srednja gradbena šola in gimnazija Maribor, Srednja šola za strojništvo, geotehniko in okolje Velenje, Srednja gradbena, lesarska in vzgojiteljska šola Novo mesto ter Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo, UL. Tekmovanje je s svojo prisotnostjo počastil Marjan Pipenbaher, ki je na sejmu izvedel predavanje z naslovom Predstavitev projekta načrtovanja in izgradnje Pelješkega mostu in drugih inženirskih objektov. Priznanje je ob koncu prejel tisti, katerega most je zdržal največjo obremenitev. 
 Iskreno se zahvaljujemo tudi podjetju MLINOTEST Ajdovščina, ki je prispeval špagete za gradnjo mostov.

  • Kviz Lepo je biti gradbenik, kjer smo med osnovnošolci na zabaven način preverjali znanje o gradbeništvu in jih motivirali za kariero v pestrem naboru gradbenih dejavnosti, ki so na voljo. Skozi odgovarjanje na vprašanja so morebitni bodoči gradbinci preizkušali svoje znanje ‒ seveda o gradbeništvu. Kviz je vodil voditelj Boštjan Čukur, priljubljeni raper, keramičar ter izjemen učitelj, motivator in promotor poklicev v gradbeništvu.  Upamo, da smo koga pritegnili ali prepričali glede nadaljevanja izobraževanja.
Ker se marsikateri mladi sprašuje, kateri poklic naj izbere, je seznanitev z možnostmi zagotovo odličen način, da posameznik na koncu tudi sprejme pravo odločitev. Osnovnošolci, sploh tisti, ki obiskujejo višje razrede, se prav gotovo nahajajo pred številnimi dilemami. Organizatorji in donatorji nagrad za mlade so bili: ZGIGM, Pomurska gospodarska zbornica in POMGRAD.

  • Mednarodno tekmovanje mladih slikopleskarjev v okvirju združenja UNIEP - Painting Skills Academy: projekt Pilot Course Experiment. Na Mednarodnem tekmovanju mladih slikopleskarjev v okviru evropskega projekta ERASMUS+ Painting Skills Academy so sodelovali tekmovalci iz šestih držav.

VIR: GZS