Glede tehnologije polnjenja baterij ima megane e-tech izvedbe optimum charge v primerjavi z neposrednimi tekmeci številne prednosti.

Avtor:
Brane Janjič / Željko Purgar

Avtor fotografij:
Željko Purgar
Glede tehnologije polnjenja baterij ima megane e-tech izvedbe optimum charge v primerjavi z neposrednimi tekmeci številne prednosti. 

Na polnilnicah AC (trifaznih polnilnicah) zmore polniti z največjo močjo 22 kW, na polnilnicah DC s 130 kW. Le redki, neprimerljivo dražji avtomobili se lahko pohvalijo s tovrstno vsestranskostjo. Zaradi te prednosti zmore megane e-tech tudi povsem prazne baterije na polnilnicah AC 22 kW napolniti skorajda do konca v treh urah, kolikor velja omejitev parkiranja ob polnilnicah v večini slovenskih mest. S triurnim postankom, v času opravljanja službenih obveznosti ali prostočasnih dejavnosti, se doseg avtomobila lahko podaljša za avtocestno vožnjo za približno 300 kilometrov, za vožnjo po drugih cestah, z največjo hitrostjo 90 km/h pa vse tja do 450 kilometrov. Zaradi tega je megane e-tech posebej primeren za vlogo službenega avtomobila. Podjetje namreč lahko zanj, s sorazmerno majhnim vložkom, vzpostavi interno polnilno infrastrukturo na različnih lokacijah. Za zidno polnilnico AC moči 22 kW, z vodenim odjemom, oziroma upravljanjem na daljavo, je potrebno odšteti, z montažo in z elementi zaščite internega omrežja vred, med 1500 in 2000 evri. Za polnilnice DC 50 kW, ki podvojijo moč polnjenja, pa je potrebno, ob občutno večji obremenitvi električnega omrežja, odšteti tudi 15-kratnik tega zneska. 

Tako je celotna naložba podjetja pri vzpostavitvi električne mobilnosti v okviru službenega voznega parka, z meganom e-tech optimum charge, občutno bolj finančno obvladljiva in ne zahteva večjih priključnih moči. Z večjo prilagodljivostjo, razponom moči na vodenih  polnilnicah AC pa je avtomobil tudi bolj prilagodljiv za polnjenje v skladu z Elesovim konceptom E8.
Čeprav je trifazno polnjenje z močjo 22 kW zaščitni znak električnih avtomobilov Renault že več kot desetletje, je meganu e-tech namenjena drugačna tehnologija, kot renaultu zoe ali twingu. Megan e-tech je opremljen s klasičnim polnilnikom, kar med drugim zagotavlja občutno manjše energetske izgube, okrog 11 odstotkov.

A kljub vsemu megane ohranja nekaj Renaultovih posebnosti na tem področju. Pri starejših električnih avtomobilih te znamke traja zaključna faza polnjenja, ko se na zaslonu izpiše vrednost polnosti baterije 99 odstotkov, brez da bi bilo navedeno, kdaj se bo baterija popolnoma napolnila, sorazmerno dolgo. Na DC polnilnicah največje moči se pri meganu 
e-tech, baterije od nič do 100 odstotkov polnosti napolnijo v uri in desetih minutah. Nekaj minut prej, kot napoveduje tovarna. Vendar se takrat polnjenje ne ustavi. Avtomobil še nadaljnjih 16 minut »vleče« električno energijo (1,51 kWh) iz omrežja. Sklepamo, da je ta električna energija namenjena hlajenju baterijskega sklopa in sproščanju prenapetosti. Ta zaključna faza vsekakor botruje manjši degradaciji in daljši življenjski dobi baterije.

Vendar ima renault megane e-tech relativno ozek pas polnosti baterije, v katerem se na  polnilnicah DC največje moči polni na polno. Glede na polnost baterije se prej tudi zmanjša moč polnjenja na polnilnicah DC moči 50 kW. Je pa megane pri polnjenju na polnilnicah največje moči v prednosti pred tekmeci zaradi učinkovite predpriprave na polnjenje. Če je postanek za polnjenje vnesen v navigacijsko napravo, avtomobil samodejno zagotovi optimalno temperaturo baterijskega sklopa za najbolj učinkovito, oziroma najhitrejše polnjenje.


VIR: Naš Stik