Jaka Judnič (1942) je prejemnik nagrade Franceta Štiglica za življenjsko delo na področju filmske in televizijske režije. Kot režiser je soustvaril vrsto nepozabnih slovenskih oglaševalskih klasik.

Foto
arhiv DSR
OGLASI, KI SO SOOBLIKOVALI NACIONALNI ZNAČAJ

Društvo slovenskih režiserjev, ki je podelilo nagrado, je v utemeljitvi nagrade zapisalo, da so Judničevi oglasi »brez dvoma sooblikovali nacionalni značaj. Naša dežela, Slovenija, je v njih prepoznavna, deluje kot prizorišče lepega, prijetnega filma. Tudi po zaslugi Jake Judniča sedemdeseta in osemdeseta v kolektivnem spominu takrat odraščajočih Slovencev nikakor niso svinčene ali sive barve, nasprotno, prav barvita so.«

Jaka Judnič je svojo poslovno pot začel kot grafični oblikovalec v oglaševalski agenciji časopisa Delo, nato pa ga je leta 1973 pripeljala do agencije Studio Marketing, prve slovenske oglaševalske agencije polnega servisa. Ustvaril je več kot tisoč oglasov, številni so postali klasiki oziroma »zimzeleni« slovenski oglasi. V utemeljitvi so še posebej  izpostavili oglase za Cockto, Zastavo 101, Fructal, Rad imam mleko, Frutek, Slovenija, moja dežela, Podarim – dobim in Radensko.

Če jih poznate, si lahko osvežite spomin. Če jih ne, je skrajni čas, da jih spoznate.

VIR: MM