V stranki mladih – Zeleni Evrope smo se odločili, da podražitev, kot jih predlaga župan Arsenovič ne nameravamo podpreti.

V stranki mladih – Zeleni Evrope smo se odločili, da podražitev, kot jih predlaga župan Arsenovič ne  nameravamo podpreti.  

S podražitvami, kot jih predlaga Arsenovič bomo proračun le še dodatno obremenili in ne okrepili.  

V primeru Pohorske vzpenjače je že današnja cena povratne vozovnice primerljiva s stroškom  prevoza ene osebe z avtomobilom, po predlogu pa bi trajnostna mobilnost stala trikrat toliko, kot  vožnja z avtomobilom, v primeru štirih oseb, pa bi vzpenjača predstavljala več, kot desetkrat dražjo  obliko prevoza. Posledica takšne podražitve bo pomenila drastičen upad uporabnikov in s tem večjo  proračunsko luknjo, katere breme bo padlo na občanke in občane, saj bi v proračunu v primeru  sprejetja tega nesmiselnega predloga zmanjkalo sredstev na primer za obnovo cest, šol ali vrtcev.  

V primeru podražitev cen avtobusnih vozovnic smo pripravljeni podpreti nov ceno vozovnice, katere  veljava se podaljša s 60 na 75 minut in cena z 1 na 1,3 € zgolj pod pogojem, da se uvede nova  vozovnica, ki bo omogočala 1 prestop v 30 (namesto dosedanjih 60) minutah in bi stala 65% cene  75 minutne vozovnice oziroma 85 centov ali 6,8 € za 10 voženj. Dviga cene mesečnih in ostalih  vozovnic ne podpiramo, saj želimo z ugodno ceno spodbujati k uporabi javnega prevoza, ne pa ljudi  odvračati od uporabe trajnostne mobilnosti. Za zgled lahko postavimo Velenje, kjer je mestni promet  brezplačen in tako svojim prebivalcem omogočajo trajnostno mobilnost tudi v praksi in ne le s  slogani. Glede na to, da je že ob tej ceni zasedenost avtobusov nizka, bi moral g. Arsenovič vsaj kot  gostilničar razumeti, da v času, ko je gostilna prazna, uvedeš t.i. »happy hour«, ko so cene bistveno  nižje, ne pa 30% dviga cen, ki bo spet vplival na še manjšo zasedenost avtobusov, več avtomobilov v  mestu in večji proračunski primanjkljaj.  

V primeru vrtcev je cena za mnoge že sedaj previsoka in v Stranki mladih – Zeleni Evrope bi s  stisnjenimi zobmi podprli 3-5% zvišanje cen, kot je to predlagal tudi Predsednik vlade, ne moremo pa  pristati na skoraj 40% podražitev. V Stranki mladih – Zeleni Evrope smo se že v kampanji leta 2018  zavzemali, da se prioritetno energetsko sanirajo vrtci in šole, a prioritete MOM so bile v trgih in  mostovih in zaradi napačnih prioritet župana Arsenoviča se sedaj srečujemo z enormnim dvigom  stroškov ogrevanja, ki je eden od razlogov za prelagan dvig cene vrtcev. Ob razgrnitvi predlogov za  novo brv čez Mariborski otok ugotavljamo, da župan Arsenovič še zmerom ne razume, kaj mesto  dejansko potrebuje in zato te podražitve ne bomo podprli in tako jasno sporočili županu Arsenoviču,  da naj nujno spremeni prioritete. Zavedamo se, da je medijsko bistveno bolj všečno odpirati most,  kot pa obnovljeno fasado vrtca, a všečnost ne sme biti pred potrebami prebivalcev tega mesta.  

V Stranki mladih – Zeleni Evrope pa smo pripravljeni podpreti uvedbo plačljivega parkiranja tudi ob  sobotah in celo predlagamo podaljšanje časa parkiranja do 21. ure pod pogojem, da ima vsak  pravico do 2 ur brezplačnega parkiranja. Danes namreč Maribor ponuja brezplačno parkiranje  večernim obiskovalcem restavracij v centru (pri čemer ne moremo zanemariti dejstva, da nima v  centru nihče več restavracij od župana Arsenoviča), ne pa tudi staršem za nakup otroških čevljev, za  obisk urarja, optika, knjižnice cvetličarne ali knjigarne. S tem predlogom bi pa vsakemu omogočili  izbiro, da 2 brezplačni uri parkiranja dnevno uporabo za obisk mesta v popoldanskem času za nakupe 
v mestnem središču ali pa (enako kot je bilo do sedaj) za večerni obisk katerega od lokalov. V  primeru, da bi župan Arsenovič podprl predlog svobodne izbire koriščenja 2 brezplačnih ur parkiranja  dnevno, bomo predlog podprli. Ob tem župana prosimo, da uvrsti naš predlog v razpravo ter se iz  sleherne razprave in sugeriranja izloči zaradi morebitnega konflikta interesov.  

Enako smo v Stranki mladih – Zeleni Evrope pripravljeni prisluhniti razlogom za dvig turistične takse  na nivo Ljubljane ali Bleda in seveda načrtom, kam bi bil ta denar namenjen.  

Prav tako smo pripravljeni podpreti tudi smiselno (nekaj odstotno – ne pa 30%) povišanje cen  čiščenja odpadnih voda, saj je celo po mnenju izvajalca, podjetja Aquasystems, previsoko.  

Najbolj od vsega nas pa žalosti, da župan že več kot tri leta ne želi prisluhniti predlogu Stranke mladih  – Zeleni Evrope za ureditev kroničnega »podfinanciranja« MOM s strani države in počne vse drugo,  razen tega, kar bi rešilo to največjo težavo mesta ne. Ob tem se v Stranki mladih – Zeleni Evrope  zavedamo, da bi bil Maribor v primeru, da bi problem »podfinanciranja« reševali skladno z našim  predlogom, bistveno bolj podvržen nadzoru nad porabo sredstev, kar bi županu in njegovi ožji ekipi  onemogočalo določene projekte, ki jih Maribor (vsaj v času finančne krize) ne potrebuje.  

Prav zato v Stranki mladih – Zeleni Evrope napovedujemo, da se bomo začeli problema lotevati sami,  brez pomoči (upam pa, da ne z oteževanjem) župana, saj Maribor letno izgublja preko 25 milijonov  evrov, ki bi pomenili razvoj mesta, obnove cest, vrtcev, šol, športnih igrišč,…, a hkrati tudi strožji  nadzor nad porabo.  

Za konec naj izrazimo upanje, da bodo mestne svetnice in mestni svetniki z razumevanjem podprli  naše predloge in smiselno pristopili k usklajevanju cen na način, da bi le-te čim manj obremenjevale  proračun in prebivalce in hkrati spodbujal k udejanjenju prehoda na trajnostno mobilnost.  

VIR: Stranki mladih – Zeleni Evrope