Leto 2023 je prineslo dva zelo pomembna dosežka za partnerje v projektu INCIT-EV, med katerimi je tudi podjetje ELES. Ti dosežki so se nanašali na načine, kako stavbe lahko napaja elektrika iz električnih vozil z uporabo dvosmernega polnjenja ter koncept polnjenja V2V.

Datum objave:
9. januar 2024

Avtor:
Mare Bačnar / Povzeto po spletni strani projekta INCIT-EV

Avtor fotografij:
arhiv ELES
Leto 2023 je prineslo dva zelo pomembna dosežka za partnerje v projektu INCIT-EV, med katerimi je tudi podjetje ELES. Ti dosežki so se nanašali na načine, kako stavbe lahko napaja elektrika iz električnih vozil z uporabo dvosmernega polnjenja ter koncept polnjenja V2V.

V sklopu projekta INCIT-EV so preučevali različne primere uporabe, pri čemer je šesti primer obravnaval preoblikovanje parkirišč za električna vozila v vir energije za stavbo. Zaradi vedno večjega povpraševanja po električni energiji so določena območja trenutno pod stalnim pritiskom na električno omrežje, zlasti v času obremenitve, kar občasno povzroči izpade energije.

Ena izmed obetavnih rešitev je uporaba napredne tehnologije dvosmernega polnjenja

V okviru šestega primera uporabe so projektni partnerji CIRCE, Mestni svet Zaragoze in TRIA Ingenieria razvili več dvosmernih polnilnic, izdelanih iz silicijevega karbida, ki so bile nameščene na parkirišču stavbe v španskem mestu Zaragoza. Pametna polnilna infrastruktura teh polnilnic je povezala polnilnice med seboj in s predhodno omenjeno stavbo. Te polnilnice so primerne tako za polnjenje električnih avtomobilov kot tudi električnih motornih koles, pri čemer je ena od polnilnic namenjena tudi polnjenju električnih koles. Zaradi svoje dvosmerne narave lahko polnilnice shranjujejo presežno energijo v baterijah električnih vozil medtem, ko stavba, opremljena s solarnimi paneli, proizvaja dodatno energijo, ki je v tistem trenutku ne potrebuje. In obratno, baterije električnih vozil lahko delujejo kot vir energije za stavbo v različnih scenarijih: v času obremenitve, za preprečevanje izpadov energije, ob visokih stroških energije, za zmanjšanje ogljičnega odtisa stavbe. Ta proces se običajno imenuje tehnologija V2G (vozilo v omrežje).

Dvosmerno polnjenje je pokazalo svojo učinkovitost pri odzivanju na skokovito povpraševanje po električni energiji v času obremenitve. Poleg tega pomaga povečati delež obnovljivih virov energije v energetski mešanici in celo znižati račune za električno energijo.

Revulucionaren test polnjenja V2V (vozilo do vozila)

Koordinator projekta CIRCE je uspešno izvedel revolucionaren test polnjenja V2V (vozilo do vozila) na sedežu v Zaragozi. Tehnologija V2V omogoča električnim vozilom, da medsebojno izmenjujejo energijo brez močnega bremena na električnem omrežju. Ta tehnologija je zelo zanimiva, saj lahko pomaga uravnotežiti obremenitve omrežja, ki so posledica vedno večjega povpraševanja po električni energiji. Prav tako ta tehnologija povečuje prilagodljivost in uporabnost električnih vozil. Nadaljnji razvoj tehnologije V2V bo omogočil nove storitve za polnjenje električnih vozil v okviru avtomobilske pomoči in še veliko drugih storitev v nujnih situacijah in ob izpadu električne energije. V okviru testa je vozilo Nissan e-NV200 delovalo kot donatorsko vozilo, oddajalo je energijo, medtem ko je vozilo Renault Zoe prejemalo in polnilo svojo baterijo zunaj omrežja.

Graf prikazuje rezultate testa, ki ga je izvedel CIRCE

Zelena črta predstavlja tok omrežja, ki se zmanjša na nič, ko vozilo Nissan e-NV200 oddaja energijo, kar ilustrira moč V2G (vozilo v omrežje) in V2V tehnologije. Vozilo Renault Zoe, ki je na sprejemni strani, se dosledno polni s tokom 15A. Ko raven moči vozila Nissan e-NV200 doseže določen prag, se inteligentno zmanjša izhodna moč, dokler ne doseže ničle. Če je potrebno nadaljnje polnjenje, se vključi omrežje in zagotovi potrebno energijo.

VIR: Naš Stik