V madžarski energetski skupini Mol ob zaključku prevzema družbe OMV Slovenija izražajo prepričanje v uspeh svoje okrepljene prisotnosti na slovenskem trgu. S preobrazbo 119 prevzetih bencinskih servisov OMV naj bi zaključili do maja prihodnje leto, 27 jih bo dobilo podobo hrvaške Ine.
V madžarski energetski skupini Mol ob zaključku prevzema družbe OMV Slovenija izražajo prepričanje v uspeh svoje okrepljene prisotnosti na slovenskem trgu. S preobrazbo 119 prevzetih bencinskih servisov OMV naj bi zaključili do maja prihodnje leto, 27 jih bo dobilo podobo hrvaške Ine. Do konca januarja naj bi medtem 39 servisov prodali Shellu.
Mol je nakup podjetja OMV Slovenija po več kot dveh letih od podpisa pogodbe z največjim regijskim tekmecem OMV zaključil v petek. Madžari so 92,25 odstotka OMV Slovenija prevzeli v partnerstvu z Ino, hrvaško energetsko družbo iz svoje skupine, ki je že imela v lasti 7,75 odstotka OMV Slovenija.
Nastala je nova družba Mol & Ina, sedež podjetja pa ostaja v Kopru. Ina je 33-odstotna lastnica novega podjetja, preostanek ima v lasti MOL Slovenia Downstream Investment s sedežem v Amsterdamu.
Molova mreža v Sloveniji se bo tako začasno povečala s 53 na 172 servisov, a v drugi polovici leta jih bo 39 prodanih družbi Shell Adria. S to prodajo si je Mol zagotovil zeleno luč Bruslja za prevzem, saj bi bil na določenih mikrolokacijah njegov tržni delež po prevzemu prevelik.
Direktorica podjetij Mol & Ina ter Mol Slovenija Valerija Glavač je na današnji novinarski konferenci v Portorožu izrazila prepričanje, da bodo s svojim vertikalno integriranim poslovnim modelom lahko izkoristili prednosti treh Molovih rafinerij v regiji in potrošniku omogočili zanesljivo oskrbo ter konkurenčne cene. V Molu tako verjamejo v uspeh na slovenskem trgu, kjer se bodo s tretjega največjega ponudnika zavihteli na drugo mesto za Petrolom.
Spremembe na dosedanjih servisih OMV bodo začele postajati vidne s septembrom, ko bo stekel proces spreminjanja njihove zunanje podobe. Pri tem bo 27 servisov dobilo podobo Ine, ostali pa podobo Mola. Na vseh servisih bo na voljo ponudba goriv Evo, izdelkov v trgovskem delu ter prehranske ponudbe v oddelku Fresh Corner.
Postopek preobrazbe naj bi bil po navedbah Valerije Glavač zaključen maja prihodnje leto. Oktobra bodo začeli še s spremembo informacijskega sistema, tako da bo omogočena uporaba kartic zvestobe Mol Move. Že od minule sobote pa lahko dobrobiti združitve koristijo poslovne stranke.
Vse pogodbe dosedanjega podjetja OMV Slovenija po besedah direktorice ostajajo v veljavi, torej tako pogodbe o zaposlitvi okoli 130 dosedanjih zaposlenih v družbah OMV Slovenija in Mol Slovenija, ki bodo združili moči, ter pogodbe s franšiznimi partnerji, ki upravljajo s servisi.
Glede prodaje 39 servisov družbi Shell Adria je Glavač povedala, da sklenitev posla pričakujejo konec avgusta ali v začetku septembra, predaja servisov pa naj bi bila končana do konca januarja prihodnje leto. Od tega bo 20 servisov iz dosedanje Molove mreže, 19 pa bo dosedanjih servisov OMV. Spisek bodo razkrili konec avgusta ob zaključku transakcije.
O prednostih in koristih prevzema za potrošnike in samo skupino so se na današnjem dogodku v Portorožu strinjali tudi ostali Molovi vodilni.
Izvršni direktor za potrošniške storitve v skupini Peter Ratatics je povedal, da gre za velik dan za Mol. Spomnil je, da v skupini veliko vlagajo v regijo. Mol je sicer prisoten v 11 evropskih državah, od teh imajo v desetih tudi mrežo bencinskih servisov. Po Rataticsevih besedah imajo več kot 2400 servisov, na njih pa je zaposlenih preko 22.000 ljudi. Glavna blagovna znamka je Mol, sledita Ina in Slovnaft.
Ratatics je povedal, da na posameznih trgih zaposlujejo lokalne vodstvene delavce. To nameravajo početi tudi v Sloveniji, saj da lokalni kader najbolje razume potrebe domačega trga.
Poleg pogonskih goriv so smer nadaljnjega razvoja maloprodaja trgovskih izdelkov in gastronomska ponudba. Tako želijo še okrepiti in izboljšati ponudbo Fresh Corner. Na področju digitalne preobrazbe imajo medtem dve smeri razvoja - stalno nadgradnjo vsakodnevne analize podatkov za optimiziranje stroškov in nadaljnji razvoj ter individualizacija programa zvestobe, je pojasnil Ratatics.
Direktor maloprodaje v skupini Robert Pitt je spomnil, da je Mol na vseh trgih, kjer deluje, vsaj med prvimi tremi igralci. Ob tem je pripomnil, da po raziskavah uživajo zvestobo kupcev. V Sloveniji nameravajo nadaljevati dosedanjo zgodbo, ki se je, tako Pitt, izkazala za uspešnejšo od drugih igralcev.
Izvršni direktor enote downstream goriva v skupini Mol Csaba Zsoter pa je kot enega od glavnih ciljev delovanja v regiji izpostavil varno in zanesljivo oskrbo z gorivi. Spomnil je, da ima Mol tri rafinerije v regiji, z vseh lahko oskrbujejo slovenski trg. Najbližja rafinerija je na Reki, ki je trenutno sredi največje nadgradnje v svoji zgodovini in postaja ena najsodobnejših rafinerij v tem delu Evrope, je napovedal.
Poleg tega bodo skladno s cilji optimiziranja poslovanja za oskrbo slovenskega trga uporabljali tudi Luko Koper in nekatera pristanišča v jugovzhodni Evropi.
VIR: STAkrog