Kako bo to vplivalo na podjetja v panogi in njihove delnice ter katera podjetja bodo imela koristi od okrevanja turizma, predstavlja Maxim Manturov, vodja investicijskega svetovanja v borznoposredniški hiši Freedom Finance Europe.

Kako bo to vplivalo na podjetja v panogi in njihove delnice ter katera podjetja bodo imela koristi od okrevanja turizma, predstavlja Maxim Manturov, vodja investicijskega svetovanja v borznoposredniški hiši Freedom Finance Europe.


Pričakujemo, da bo turistični trg v letih 2022 - 2026 rasel s skupno letno stopnjo rasti 13,86%. Trg poganjata tehnološki napredek in vse večji prodor družbenih medijev. Močna upočasnitev svetovne gospodarske rasti v letih 2022 in 2023 se mnogim zdi kot recesija. Vendar pa vlada splošni optimizem, saj se industrije, podjetja in potniki po vsem svetu usmerjajo k okrevanju in prepotrebni vrnitvi na poslovna potovanja.

Raziskava podjetja Expedia je pokazala, da so ljudje po dveh letih nezadovoljenih potovalnih želja pripravljeni na več potovanj, pri čemer 68% Američanov pravi, da bo njihovo naslednje potovanje veliko, 37% pa jih namerava potovati doma in v tujino. Ker se potovalni trendi razvijajo, se ponudniki potovanj po svojih najboljših močeh trudijo, da jim sledijo. 

Turistična podjetja se situacije zavedajo in zdaj ponujajo prilagodljiva pravil odpovedi in sprememb terminov, da pomirijo potnike, ki bi bili sicer nervozni zaradi odpovedi svojih rezervacij. Tudi potovalne zavarovalnice so morale revidirati svoje ponudbe, da bi vključile zavarovanje za koronavirus in karanteno, vendar so številne države odprle svoje meje in pandemija se umika, kar ustvarja dodatne priložnosti za številna podjetja v panogi. Kot v številnih drugih sektorjih je tudi pandemija pospešila digitalno preobrazbo. Digitalni voditelji zdaj uporabljajo napredno analitiko podatkov za boljše razumevanje zahtev strank in izboljšanje uporabniške izkušnje. 

V tem letu se bo finančna situacija v vseh regijah izboljšala. Vodi regija Severne Amerike, pri čemer naj bi bila v letu 2023 dobičkonosna tudi Evropa in Bližnji vzhod, medtem ko se bodo morale Latinska Amerika, Afrika in Azija-Pacifik zanašati na leto 2024. Poleg tega vlivajo zaupanje poročila letalskih prevoznikov, podjetja pa so naslikala pozitivno sliko prihodnjega povpraševanja po potovanjih, saj pričakujejo zelo močno letno obdobje poslovnih potovanj.

Kot rezultat tega dogajanja rastejo delnice v potovalnih podjetjih. Glavna tema je, da so ljudje naveličani sedenja doma in si želijo ponovno potovati po svetu. Analiza iskalnika Google kaže porast iskalnih poizvedb, povezanih z rezervacijami letov in turističnih aranžmajev. Vse to so odlični znaki za potovalno industrijo, in ko gre za konkretnih ponudbe, je vredno preveriti:

Booking Holdings (BKNG) je po prihodkih največja spletna potovalna agencija na svetu, ki ponuja storitve rezervacij in plačil za hotelske in alternativne sobe, letalske karte, najem avtomobilov, mize v restavracijah, križarjenja, doživetja in druge potovalne pakete. Transakcijske provizije za spletne rezervacije znašajo največji del dohodkov in dobička. Povprečna ciljna cena je 2900 USD (34% zvišanje).

Norwegian Cruise Line (NCLH) je tretja največja svetovna družba za križarjenja, ki upravlja 29 ladij pod tremi blagovnimi znamkami (Norwegian, Oceania in Regent Seven Seas), ki ponujajo križarjenja v prostem slogu in luksuzna križarjenja. Od maja 2022 je podjetje prerazporedilo svojo celo floto. Do leta 2027 bodo za svoje znamke naročili osem potniških ladij. Norwegian povečuje kapacitete hitreje od konkurence ter širi blagovno znamko po svetu. Pred pandemijo je Norwegian plul na približno 500 svetovnih destinacij. Povprečna ciljna cena je 18,5 USD (15% zvišanje).

Airbnb (ABNB) – Airbnb, ustanovljen leta 2008, je največja svetovna spletna potovalna agencija za alternativne nastanitve, ki ponuja tudi storitve rezervacije butičnih hotelov in izkušenj. Platforma Airbnb je v letu 2021 ponudila 6 milijonov aktivnih oglasov za namestitve. Oglasi 4 milijonov gostiteljev podjetja so razporejeni v 220 državah in 100.000 mestih po svetu. Leta 2021 je 54% prihodkov prišlo iz Severne Amerike, 32% iz Evrope/Bližnjega vzhoda/Afrike, 7% iz azijsko-pacifiške regije in 7% iz Latinske Amerike. Transakcijske provizije za spletne rezervacije predstavljajo ves prihodek. Povprečna ciljna cena je 130 USD (20-odstotno zvišanje).

Expedia (EXPE) je po rezervacijah druga največja spletna potovalna agencija na svetu, ki ponuja nastanitve (75 % celotne prodaje v letu 2021), letalske karte (3 %), najem vozil, križarjenja, destinacije itd. (15%), pa tudi prihodke iz oglaševanja (7%). Transakcijske provizije za spletne rezervacije predstavljajo največji delež prodaje in dobička. Povprečna ciljna cena je 133 USD (24% zvišanje).

Boeing (BA) je veliko letalsko in obrambno podjetje. Deluje v štirih segmentih: komercialna letala; obramba, prostor in varnost; globalne storitve; in Boeing Capital. Boeingov segment komercialnih letal konkurira Airbusu v proizvodnji letal s kapaciteto 130 sedežev ali več. Boeingove globalne usluge nudijo nadaljnjo podporo letalskim prevoznikom. Povprečna ciljna cena je 261 USD (23% zvišanje).

Airbus (AIR) je veliko letalsko in obrambno podjetje. Načrtuje, razvija in izdeluje komercialna in vojaška letala ter nosilne rakete in satelite. Podjetje upravlja tri oddelke: komercialni, obrambno-vesoljski in helikopterski. Povprečna ciljna cena je 136 USD (17% zvišanje).

TripAdvisor (TRIP) je vodilno svetovno podjetje za metaiskanje potovanj. Spletna stran ponuja milijardo ocen in informacij o 8 milijonih hotelov, restavracij, doživetij, letalskih prevoznikov in križarjenj. Leta 2021 je 74% prihodkov podjetja prišlo iz njegovega osnovnega segmenta, ki vključuje prihodke hotelov, ustvarjene z oglaševanjem na njihovi platformi za metaiskanje. Viator, njihova blagovna znamka, je leta 2021 predstavljala 20% prodaje, TheFork, blagovna znamka restavracij, pa je ustvarila 9% prihodkov (približno 3% prodaje je bilo znotraj segmentov, kar je izključeno iz konsolidiranih prihodkov). Povprečna ciljna cena je 30 USD (27% zvišanje).

Ta podjetja v turističnem sektorju kažejo dobro okrevanje. Poleg tega ima veliko podjetij še vedno trdne temelje in so podcenjena.

VIR: Freedom Finance Europe