V Zavodu Celeia Celje so pripravili prvo konferenco na temo turizma. Na njej so predavatelji predstavili turistične trende v letu 2024 v Sloveniji, smernice trženja umetnosti in kulture v letih 2024 in 2025, novo strategijo razvoja kulture v Mestni občini Celje in programske smernice Zavoda Celeia Celje v letu 2024.
V Zavodu Celeia Celje so pripravili prvo konferenco na temo turizma. Na njej so predavatelji predstavili turistične trende v letu 2024 v Sloveniji, smernice trženja umetnosti in kulture v letih 2024 in 2025, novo strategijo razvoja kulture v Mestni občini Celje in programske smernice Zavoda Celeia Celje v letu 2024. Zainteresiranim javnostim so predstavili tudi trajnostno poslovanje ter uporabo vertikalnega videa v promociji turističnih in kulturnih produktov.
Naslov konference V dialogu s turizmom nazorno priča o dejstvu, da v turizmu nihče ne more delati sam. To je poudarila tudi Dubravka Kalin, generalna direktorica Direktorata za turizem na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport Republike Slovenije ter dodala, da je edina pot do uspeha povezovanje. Predstavila je tudi razvojne spodbude, ki jih bodo na ministrstvu letos in v prihodnje namenili razvoju sektorja. Sodelovanje in povezovanje je izpostavila tudi Romana Zorman, vodja raziskav v Slovenski turistični organizaciji. Slednja je za krovno temo komuniciranja za leti 2024 in 2025 izbrala umetnost in kulturo, prvič pa so , na povabilo vodilne destinacije, smernice za trženje predstavili zainteresiranim javnostim. »Kulturni turizem predstavlja 40 % vsega evropskega turizma, novi trendi na preseku kulture in turizma med drugim kažejo potrebe po sobivanju med obiskovalci in prebivalci, iskanju avtentičnosti, urbanih izkušenj, rasti produkta mestni oddih (city break), razvoju mest privlačnih za delo, življenje in obisk, zasledovanje trajnosti,« je v predavanju povedala Zormanova. Udeležence različnih sektorjev je seznanila tudi s smernicami trženja ter ključni stebri promocije. Ti so: urbana središča in zgodovinska mesta, umetniška produkcija ter kulturna dediščina.
Dr. Bojan Cvelfar, vodja Oddelka za družbene dejavnosti je predstavil glavne poudarke nove strategije za kulturno Mestne občine Celje. Ta je v fazi sprejemanja, med drugim pa vključuje 6 strateških ciljev ter vizijo, da Celje postane odprt in inovativen kulturni ekosistem, v katerem se skozi kulturno dediščino, ustvarjalnost, participativnost in nove modele upravljanja gradi kulturo za skupnost.
Direktorica Zavoda Celeia Celje, mag. Maja Voglar je izpostavila glavne programske usmeritve zavoda, ki deluje na področju turizma, kulturnih prireditev, varovanja dediščine ter mestnega marketinga, Petra Čad iz Zavoda Trajnostnega turizma GoodPlace pa je v okviru projekta Živi laboratoriji za Zero Vaste predstavila konkretne načine trajnostnega poslovanja ter korake do pridobivanja okoljskih certifikatov.
Konferenco V dialogu s turizmom je sklenil Domen Dan Gaiman iz DD Studios, ki je razložil principe digitalnega zgodbarjenja ter načine učinkovite komunikacije z novimi generacijami. Na primerih vertikalnih video vsebin je predstavil delovanje TikToka, Instagram Reels in YouTube shorts ter vlogo umetne inteligence pri ustvarjanju tekstovnih, foto in video vsebin.
VIR: ZCC