Na Slovensko-bolgarskem poslovnem forumu v sklopu mednarodnega kmetijsko-živilskega sejma AGRA so se predstavniki več kot 40 slovenskih in bolgarskih podjetij osredotočili na krepitev gospodarskega sodelovanja med državama. Seznanili so se z značilnostmi obeh poslovnih okolij ter priložnostmi, ki jih ponujata in na poslovnih srečanjih preverili možnosti skupnih poslovnih podvigov.
Na Slovensko-bolgarskem poslovnem forumu v sklopu mednarodnega kmetijsko-živilskega sejma AGRA so se predstavniki več kot 40 slovenskih in bolgarskih podjetij osredotočili na krepitev gospodarskega sodelovanja med državama. Seznanili so se z značilnostmi obeh poslovnih okolij ter priložnostmi, ki jih ponujata in na poslovnih srečanjih preverili možnosti skupnih poslovnih podvigov.
Udeleženci so se strinjali, da je priložnosti za sodelovanje veliko, zato so prepričani, da bodo v prihodnosti zagotovo nastale številne uspešne slovensko-bolgarske poslovne zgodbe.
Uvodoma je minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han poudaril, da imata Bolgarija in Slovenija »prijateljske dvostranske odnose na vseh ravneh, ki prispevajo tudi k nadgrajevanju in krepitvi gospodarskega sodelovanja. O tem priča tudi spodbudna blagovna menjava, ki Bolgarijo v lanskem letu uvršča na 25. mesto med zunanjetrgovinskimi partnericami Slovenije.« Pri tem je izpostavil, da so slovenska podjetja »znana po svojih inovacijah in tehnološkem razvoju, zlasti v sektorjih, kot so avtomobilska industrija, farmacija, IT in zelene tehnologije. Bolgarski trg ponuja velik potencial, zlasti na področju visoke tehnologije. Slovenska podjetja so lahko s svojimi inovativnimi rešitvami odličen partner za skupne projekte na obeh straneh.« Minister je izpostavil tudi, da »z današnjim forumom slovenskim podjetjem in ciljno usmerjenimi B2B sestanki nudimo priložnost za mreženje s potencialnimi bolgarskimi partnerji ter za nove poslovne aktivnosti.« Skupna blagovna menjava med Slovenijo in Bolgarijo je bila leta 2023 663,6 milijona evrov, kar je dobrih 3,5 odstotka več kot v letu 2022. Slovenija izvozi največ farmacevtskih izdelkov (okoli 40 odstotkov izvoza), veliko neizkoriščenih poslovnih priložnosti pa je tudi na drugih področjih.
V nadaljevanju je Rok Capl, direktor SPIRIT Slovenija izpostavil, »da si želi agencija vzpostaviti in okrepiti sodelovanje z bolgarskimi institucijami ter s tem slovenskim in bolgarskim podjetjem olajšati mreženje in spodbujati močna partnerstva za skupne poslovne podvige na evropskem in svetovnem trgu.« Kot je dejal, po zadnjih podatkih v Bolgarijo izvaža več kot 450 slovenskih podjetij, v Sloveniji pa že posluje skoraj 100 podjetij z bolgarskim kapitalom. Kljub pozitivnim trendom, še vedno obstaja veliko priložnosti za nadaljnjo krepitev sodelovanja, je dodal. Spomnil je tudi na februarski obisk delegacije slovenskih podjetij in institucij v Sofiji, ob uradnem obisku predsednice dr. Nataše Pirc Musar pri bolgarskem predsedniku Rumenu Radevu. »Ta obisk in izjemno uspešen poslovni forum v Sofiji sta nam dala nov zagon in odprla številne priložnosti za še tesnejše sodelovanje. Prepričan sem, da bomo s tokratnim povratnim obiskom, današnjim poslovnim forumom ter prihodnjimi dogodki še naprej krepili in nadgrajevali partnerstvo med Slovenijo in Bolgarijo. Verjamem, da bomo kmalu priča številnim uspešnim poslovnim zgodbam, ki bodo še dodatno povezale naši državi!«
Udeležence je pozdravil tudi Krassimir Bojanov, veleposlanik Republike Bolgarije v Republiki Sloveniji, ki je poudaril, da je Bolgarija odprto, tržno gospodarstvo z višjim srednjim dohodkom, ima močan fiskalni okvir, prosto trgovino in neomejene finančne tokove, zato je privlačna destinacija za tuja podjetja in investitorje. Država se lahko pohvali z izjemno raznolikim in uspešnim kmetijskim sektorjem, ki je pomemben del njihovega gospodarstva in pomembno prispeva h gospodarski rasti in družbenemu razvoju države. Bolgarija pa ima pomemben vpliv tudi v kozmetični industriji, saj proizvede skoraj polovico celotnega vrtničnega olja na svetu, ki slovi po izjemni kakovosti. Omenil je, da sta državi v nekaj letih sicer podvojili trgovinsko in gospodarsko izmenjavo, vendar pa je priložnosti za poglobitev sodelovanja še veliko. Pri tem je izpostavil predvsem področja kot so trgovina, energetika, nove tehnologije, kmetijstvo, izobraževanje, znanost in kultura, pa tudi farmacija, okoljske tehnologije, IKT in zdravstveni turizem.
Na forumu sta bili podrobno predstavljeni poslovni in investicijski okolji obeh držav, vključno s priložnostmi za skupne podvige na tretjih trgih, še posebej v obrambni, avtomobilski in IKT industriji. Dogodek se je zaključil s poslovnimi srečanji in mreženjem med slovenskimi in bolgarskimi podjetji. Glavni cilj foruma je bil omogočiti bilateralna srečanja med udeleženci ter s tem vzpostaviti neposredne poslovne povezave med podjetji iz obeh držav, jih seznaniti s posebnostmi in priložnostmi obeh poslovnih okolij ter raziskati možnosti skupnega delovanja za uspešno zastopanje v Evropski uniji in potencialno v tretjih državah.
Udeleženci so današnji poslovni forum ocenili za uspešnega, saj so se seznanili s posebnostmi in priložnostmi bolgarskega in slovenskega poslovnega okolja, vzpostavili neposredne poslovne povezave ter raziskali možnosti skupnega sodelovanja.
Gorazd Halič, Geaprodukt, d. d. »Naše podjetje se ukvarja z uvozom in distribucijo sadja, zelenjave, konzervirane hrane, suhega sadja ter oreškov. Trenutno že sodelujemo s 47 državami po celem svetu, Bolgarija se nam zdi zanimiv trg, saj ima veliko kmetijskih površin, v Sloveniji pri pridelavi hrane namreč nismo samozadostni, predvsem kar zadeva sadje in zelenjavo. Zato nenehno iščemo partnerje, s katerimi bi sodelovali pri uvozu ali izvozu. Po prvih pogovorih lahko rečem, da so bili ti precej obetavni, vsaj z vidika spoznavanja in potenciala sodelovanja, kako bo v prihodnje pa bo pokazal čas.«
Pavlin Yordanov, Latifolia Cosmetic: »Smo bolgarsko kozmetično podjetje, ki se ukvarja s proizvodnjo izdelkov s čistim sivkinim oljem in sivkino vodo. Odzvali smo se povabilu našega ministrstva za kmetijstvo in hrano, naj se udeležimo sejma AGRA in tega poslovnega foruma. V Sloveniji smo prvič in ga vidimo kot našega strateškega partnerja, saj je tržišče kljub majhnosti odprto za naravne kozmetične izdelke vrhunske kakovosti. Radi sodelujemo z državami Balkana, saj vidimo veliko podobnosti z našo državo, zato si najbolj želimo razširiti svoje izdelke na te trge. V Sloveniji bi želeli prodajati svoje izdelke, zato iščemo poslovnega partnerja, ki bi nam pokazal specifike poslovanja na tem trgu in nam olajšal vstop nanj ter nas ustrezno pozicioniral. Sicer naše izdelke že prodajamo tudi v Franciji, Nemčiji, Španiji, Italiji in na Norveškem, in sicer v butičnih in naravnih prodajalnah kozmetike. Naš obisk je namenjen spoznavanju trga, kako se ženske, ki so pretežno naša ciljna javnost, reagirajo na naše izdelke, kaj potrebujejo, … Odziv je zelo dober, prepričan sem, da boste še slišali za nas!«
Sicer pa je na mednarodnem kmetijsko-živilskem sejmu AGRA s svojim razstavnim prostorom že drugo leto zapored prisotno tudi Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport skupaj z izvajalskimi institucijami. Na razstavnem prostoru, ki je v Hali A, stojnica 126, je vsak dan pestro dogajanje. Na spletni strani ministrstva je predstavljen celoten program sejma AGRA.
SPIRIT Slovenija je poslovni forum pripravil skupaj z Regionalno razvojno agencijo Podravje in Pomurskim sejmom, ob podpori Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Ministrstva za evropske in zunanje zadeve, Veleposlaništva Slovenije v Bolgariji, Veleposlaništva Bolgarije v Sloveniji in bolgarskega Ministrstva za inovacije in rast.