Prejšnji teden je umrl Wes Burd, medijski strokovnjak, svetovalec in poslovnež, ki je v devetdesetih letih močno zaznamoval slovensko medijsko industrijo.

Prejšnji teden je umrl Wes Burd, medijski strokovnjak, svetovalec in poslovnež, ki je v devetdesetih letih močno zaznamoval slovensko medijsko industrijo.

Iz Teksasa, ZDA, je kot svetovalec Pop TV prinesel veliko znanja in izkušenj na področju medijskega zakupa, načrtovanja in prodaje. V Sloveniji je deloval od leta 1995 do leta 2000, ko sta se jeseni 2000 po petih letih ločenega poslovanja združila Kanal A in Pop TV. 

Marjan Novak je v knjigi Slovensko oglaševanje 1990-2020 o Wesu Burdu napisal:

»Anahrona struktura slovenskega medijskega prostora je s pojavom treh novih televizijskih mrež (Kanal A, Pop TV, TV3) vendarle postala primerljiva z oglaševalskimi okolji v deželah, ki so nam praviloma vzor«. Uvodnik januarskega MM-a iz leta 1996 na »a« je seveda spisal urednik Jure Apih, ki je opozoril na razvoj medijev konec 1995 in v začetku 1996. Poleg televizij so prostor začele prevzemati »številne komercialne radijske postaje, trije novi časniki, veliki, čeprav pollegalni zunanji plakatni prostori, komercialna telefonija in Internet«. Medijski planerji so končno lahko opravičili svoje plače. Medijski prostor je postal kompleksen. Namesto ene televizije, enega radia in enega časnika je postal medijski prostor konkurenčen. 

Za trženje in prodajo oglasnega prostora na »ameriškem« Pop TV je skrbel Wes Burd, Američan, mislim, da je bil iz Teksasa, ki je v slovenski medijski prostor vnesel veliko novosti. Med drugim »kick backe«, skrite popuste oz. poračune za agencije, agresivno trženje, pa tudi odličen prodajni nastop. Za delo v Sloveniji ga je najela CME, družba Central European Media Enterprise, pred tem pa je pomagal pri postavljanju prodajnih ekip v dveh novo nastalih televizijskih mrežah. 

Pop TV je v Slovenijo prinesel mednarodni sistem TV-zakupa po sistemu CNT (cena na tisoč gledalcev), ki so ga po svetu zahtevale največje multinacionalke. Cena na tisoč je bila sredi leta 1996 v Sloveniji sedem do osem nemških mark. Pop TV se je hitro razvijal in samo v pol leta gledanost v primerjavi s TV Slovenija z 1:3 premaknil na 1:2, v segmentu mlajših med 18 in 34 pa je bila gledanost med tekmecema hitro izenačena. 

»WESOV DNK ŠE DANES OSTAJA TRDNO ZAPISAN V SLOVENSKI MEDIJSKI TRG«

Ob smrti Wesa Burda smo za komentar prosili Aleša Muhiča, direktorja trženja na Pro Plusu, ki je povedal, da je Burd »izšolal in streniral na desetine tržnikov v Sloveniji in kreiral njemu edinstven sistem odnosov v oglaševalskem trikotniku«.  

»Delati z Wesom in se ob njem učiti je bil privilegij, saj so njegova strast, disciplina in predanost v vsakomur pustila sled. Bil je vojaško discipliniran, a duhovit in zabaven. V vsaki poslovni situaciji je našel podrobnost, iz katere je ustvaril prednost. Wes je na svojo ekipo sodelavcev vedno gledal kot na del svoje družine, zato nas je ob vseh pomembnejših dogodkih gostil pri sebi doma. Kljub temu, da že več kot dvajset let ni delal pri nas,  je s Slovenijo in nami ohranjal redne stike. Wesov DNK še danes ostaja trdno zapisan v slovenski medijski trg.«

VIR: MM