10. Prepišno uredništvoSreda, 26. 10.Nadaljuje se 10. Prepišno uredništvo!
Pridi na druženje v nove prostore uredništva LUD Literatura na Trubarjevo 51. Danes na sporedu: delavnica (prijave zaključene), nakratki in pripovedni večer.19.00Nakratki 1Ana Schnabl, Jedrt Maležič, Selma Skenderović
20.00En stavek ne pove ničesarPripovedovalki Katarina Nahtigal in Maša Budič nas bosta popeljali v srčiko avtofikcije po motivih Dobre družbe Ane Svetel in Materinske knjižice Katje Gorečan.Nakratki so drobna predavanja v sklopu Prepišnega uredništva. Deset minut za vtise, mnenja in pričevanja.Umetnost besedila
ni umetnost sindikata knjigovezovNa drugem dnevu Prepišnega uredništva so o svojem del(ovanj)u spregovorili Dejan Koban, Jaka Železnikar, Vuk Ćosić, Izar Lunaček, Matjaž Ivanišin in Tomaž Grom.Situacija je tako grozna, da ne veš več, kaj je fikcija, je svoje dojemanje razmer na RTV opisal Dejan Koban. Iz upora je zato nehal pisati poezijo – da začasno ne piše, je njegova oblika stavke.Jaka Železnikar je, po drugi strani, pokazal, da je vprašanje avtorja pravzaprav izziv. Kritika (vsaj literarna) se preveč osredotoča na avtorja kot neko ustaljeno kategorijo. A kaj se zgodi, ko je bralec – kot v mnogih Železnikarjevih projektih – obenem tudi soustvarjalec končnega izdelka? Ali celo vreme?»Odkritje interneta je bila zame religiozna izkušnja,« je povedal Vuk Ćosić. Po njegovem kot ustvarjalec ne smeš pristati na »imaginarij inženirjev«, saj bi bil v tem primeru zgolj »dekorater« v službi nekega tujega projekta. Zato je izbira izraznega medija pri njem vedno sekundarna – odvisno od tega, kateri najbolj ustreza izhodiščni ideji.»Stripi o tebi niso nikoli samo stripi o tebi,« je razložil Izar Lunaček. Čeprav se kdaj zgodi, da je kdo užaljen, ker se je v kakšnem njegovem stripu prepoznal, pa je Izar na različnih primerih pokazal, kako so liki pogosto sestavljeni iz nečesa resničnega in nečesa izmišljenega.»To zgodbo sem prebral tolikokrat, dokler nisem v njej začel prepoznavati svoje,« je proces nastanka filma Oroslan opisal Matjaž Ivanišin. V tujo fikcijo je vnesel lastno izkušnjo in se nato od nje spet oddaljil, da bi prišel bliže njenemu jedru: zgodbo iz Tolmina je bral skozi izkušnjo iz Maribora in jo posnel skozi izpovedi v Porabju.»V digitalni dobi vsi nekaj zbiramo in arhiviramo,« je rekel Tomaž Grom, ki je svoje zvočne, slikovne in video posnetke pokojnega sina (iz katerih je nastal nagrajeni film) zares pregledal šele, ko ni več vedel, kaj so spomini in kaj zgolj neka njegova predstava o njih. Vprašanje, koliko intime smo še pripravljeni deliti – in sprejeti –, je bilo pomembno tudi pri njegovem projektu zbiranja zvočnih posnetkov prdcev.
Vstop na festival je prost. Število sedežev je omejeno.
Vizualna podoba festivala: Vasja Cenčič
Organizacija: Veronika Šoster in Andrej HočevarMed festivalom so knjige LUD Literatura na voljo po akcijskih cenah.
Ponedeljek, 24. 10.
19.00 Pisanje nima nobene zveze z nevihto (pogovor): Dijana Matković, Katja Kobolt, Iva Kosmos
20.00 10 prepišnih Prišlekov za 10 prepišnih let (branje): Primož Čučnik, Katja Gorečan, Sara Fabjan, Jernej Županič, Aljaž Primožič, Davorin Lenko, Primož Mlačnik, Jure Jakob, Ajda Bračič, Franci Novak
Torek, 25. 10.
16.30 Kako (ne) pisati o sebi (srečanje in delavnica o pisanju avtofikcije s Katjo Gorečan) (Prijave zaključene)
19.00 Nakratki 1: Dejan Koban, Jaka Železnikar, Vuk Ćosić
19.45 Nakratki 2: Matjaž Ivanišin, Tomaž Grom, Izar Lunaček
Sreda, 26. 10.
16.30 Kako (ne) pisati o sebi (srečanje in delavnica o pisanju avtofikcije s Katjo Gorečan) (prijave zaključene)
19.00 Nakratki 3: Ana Schnabl, Jedrt Maležič, Selma Skenderović
20.00 En stavek ne pove ničesar (pripovedovalski večer): Katarina Nahtigal, Maša Budič
Četrtek, 27. 10.
16.30 Kako (ne) pisati o sebi (srečanje in delavnica o pisanju avtofikcije s Katjo Gorečan) (prijave zaključene)
19.00 Kamišibaj (predstavitev delavnice)
19.30 Onkraj zgodovinjenja. Ob 10. obletnici Prepišnega uredništva (pogovor): Andrej Hočevar, Dražen Dragojević
20.00 Večnost je premajhna za žlico (recital): Matter
PR: LUD Literatura
20.00En stavek ne pove ničesarPripovedovalki Katarina Nahtigal in Maša Budič nas bosta popeljali v srčiko avtofikcije po motivih Dobre družbe Ane Svetel in Materinske knjižice Katje Gorečan.Nakratki so drobna predavanja v sklopu Prepišnega uredništva. Deset minut za vtise, mnenja in pričevanja.Umetnost besedila
ni umetnost sindikata knjigovezovNa drugem dnevu Prepišnega uredništva so o svojem del(ovanj)u spregovorili Dejan Koban, Jaka Železnikar, Vuk Ćosić, Izar Lunaček, Matjaž Ivanišin in Tomaž Grom.Situacija je tako grozna, da ne veš več, kaj je fikcija, je svoje dojemanje razmer na RTV opisal Dejan Koban. Iz upora je zato nehal pisati poezijo – da začasno ne piše, je njegova oblika stavke.Jaka Železnikar je, po drugi strani, pokazal, da je vprašanje avtorja pravzaprav izziv. Kritika (vsaj literarna) se preveč osredotoča na avtorja kot neko ustaljeno kategorijo. A kaj se zgodi, ko je bralec – kot v mnogih Železnikarjevih projektih – obenem tudi soustvarjalec končnega izdelka? Ali celo vreme?»Odkritje interneta je bila zame religiozna izkušnja,« je povedal Vuk Ćosić. Po njegovem kot ustvarjalec ne smeš pristati na »imaginarij inženirjev«, saj bi bil v tem primeru zgolj »dekorater« v službi nekega tujega projekta. Zato je izbira izraznega medija pri njem vedno sekundarna – odvisno od tega, kateri najbolj ustreza izhodiščni ideji.»Stripi o tebi niso nikoli samo stripi o tebi,« je razložil Izar Lunaček. Čeprav se kdaj zgodi, da je kdo užaljen, ker se je v kakšnem njegovem stripu prepoznal, pa je Izar na različnih primerih pokazal, kako so liki pogosto sestavljeni iz nečesa resničnega in nečesa izmišljenega.»To zgodbo sem prebral tolikokrat, dokler nisem v njej začel prepoznavati svoje,« je proces nastanka filma Oroslan opisal Matjaž Ivanišin. V tujo fikcijo je vnesel lastno izkušnjo in se nato od nje spet oddaljil, da bi prišel bliže njenemu jedru: zgodbo iz Tolmina je bral skozi izkušnjo iz Maribora in jo posnel skozi izpovedi v Porabju.»V digitalni dobi vsi nekaj zbiramo in arhiviramo,« je rekel Tomaž Grom, ki je svoje zvočne, slikovne in video posnetke pokojnega sina (iz katerih je nastal nagrajeni film) zares pregledal šele, ko ni več vedel, kaj so spomini in kaj zgolj neka njegova predstava o njih. Vprašanje, koliko intime smo še pripravljeni deliti – in sprejeti –, je bilo pomembno tudi pri njegovem projektu zbiranja zvočnih posnetkov prdcev.
Vstop na festival je prost. Število sedežev je omejeno.
Vizualna podoba festivala: Vasja Cenčič
Organizacija: Veronika Šoster in Andrej HočevarMed festivalom so knjige LUD Literatura na voljo po akcijskih cenah.
Ponedeljek, 24. 10.
19.00 Pisanje nima nobene zveze z nevihto (pogovor): Dijana Matković, Katja Kobolt, Iva Kosmos
20.00 10 prepišnih Prišlekov za 10 prepišnih let (branje): Primož Čučnik, Katja Gorečan, Sara Fabjan, Jernej Županič, Aljaž Primožič, Davorin Lenko, Primož Mlačnik, Jure Jakob, Ajda Bračič, Franci Novak
Torek, 25. 10.
16.30 Kako (ne) pisati o sebi (srečanje in delavnica o pisanju avtofikcije s Katjo Gorečan) (Prijave zaključene)
19.00 Nakratki 1: Dejan Koban, Jaka Železnikar, Vuk Ćosić
19.45 Nakratki 2: Matjaž Ivanišin, Tomaž Grom, Izar Lunaček
Sreda, 26. 10.
16.30 Kako (ne) pisati o sebi (srečanje in delavnica o pisanju avtofikcije s Katjo Gorečan) (prijave zaključene)
19.00 Nakratki 3: Ana Schnabl, Jedrt Maležič, Selma Skenderović
20.00 En stavek ne pove ničesar (pripovedovalski večer): Katarina Nahtigal, Maša Budič
Četrtek, 27. 10.
16.30 Kako (ne) pisati o sebi (srečanje in delavnica o pisanju avtofikcije s Katjo Gorečan) (prijave zaključene)
19.00 Kamišibaj (predstavitev delavnice)
19.30 Onkraj zgodovinjenja. Ob 10. obletnici Prepišnega uredništva (pogovor): Andrej Hočevar, Dražen Dragojević
20.00 Večnost je premajhna za žlico (recital): Matter
PR: LUD Literatura