V letu 2022 je mesto Velenje zabeležilo 27.904 nočitev in 11.691 prihodov, kar je za 70 % več prenočitev oz. 109 % več prihodov kot v letu 2021. Razmerje med domačimi in tujimi nočitvami v Mestni občini Velenje je bilo 28/72 v prid tujim gostom.

Povprečna doba bivanja je bila 2,4 dni.
Turistični rezultati iz leta 2022 so se približali rezultatom iz leta 2019 pred pandemijo covid-19. 

V Šaleški dolini je bilo skupno v letu 2022 ustvarjenih 90.104 prenočitev in 33.198 prihodov. Od tega so tuji gostje ustvarili 32.374 nočitev, domači pa 57.730 nočitev. Povprečna doba bivanja je bila 2,7 dni. Zabeležili smo 4 % več prihodov kot v letu 2021
V veliko veselje nam je, da smo v letu 2022 zaznali 127 % rast prihodov tujih turistov in 70 % rast nočitev tujih turistov v Šaleški dolini v primerjavi z letom 2021. Največ nočitev so ustvarili tuji gostje iz Hrvaške, Nemčije, Avstrije, Italije, Nizozemske in Srbije. 

Izrazit skok nočitev in prihodov tujih gostov smo v letu 2022 zaznali v Občini Šoštanj, kjer je bilo skupno zabeleženih 62.200 nočitev in 21.507 prihodov. Od tega so tuji gostje ustvarili 12.253 nočitev (+ 68 % več kot v letu 2021) in 3.943 prihodov (+ 124 % več kot v letu 2021).
Največ nočitev se v Občini Šoštanj ustvari v Termah Topolšica. Terme Topolšica trenutno razpolagajo z 88 sobami, ostale prostore pa so začasno oddali Domu za varstvo odraslih Velenje.

Glavnino promocijskih aktivnosti smo izvajali na domačem trgu in na bližnjih tujih trgih (Srbija, Italija, Avstrija).

V Zavodu za turizem Šaleške doline smo v okviru projekta Promocija turistične ponudbe vodilne destinacije Šaleška dolina v letu 2022 izvajali aktivnosti za krepitev promocije destinacije in spodbujanja digitalne preobrazbe. Na spletno stran www.visitsaleska.si smo vpeljali novo tehnološko rešitev za prodajo e-kartic doživetij Šaleške doline.  V mesecu avgustu smo vzpostavili spletno trgovino za prodajo digitalnih turističnih kartic, ki spodbujajo povezovanje ponudnikov na destinaciji in trajnostni razvoj destinacije. Z novo tehnološko rešitvijo destinacija spodbuja uporabo tehnologije in digitalnih storitev za namene promocije in obiskovalcem predlaga enostavno rešitev za načrtovanje obiska destinacije. 
V sklopu spletne trgovine smo vpeljali štiri različne tipe digitalnih vrednostnih turističnih kartic glede na interesno področje obiskovalca, hkrati pa smo predstavili raznolikost ponudbe na destinaciji.

Na spletnem mestu visitsaleska.si se je število uporabnikov v letu 2022 v primerjavi z letom 2021 povečalo za 330 %, število ogledov strani pa za 230 %

Eden večjih izzivov v preteklem letu je bil prav gotovo pričetek izvajanja nove strategije razvoja in trženja turizma v Velenju in Šoštanju za obdobje 2022 – 2027, s ciljem postati najprijaznejša destinacija za družine v Sloveniji: v poletnem času smo vsako nedeljo na Velenjski plaži organizirali dneve za družine, razvili smo e-kartico doživetij Šaleške doline, prav tako prilagojeno družinam ter pripravili številne sestanke s ključnimi deležniki.

Šaleška dolina je v letu 2022 postala edina vodilna destinacija v Sloveniji, ki ima v zbirki Slovenia Unique Experience kar tri doživetja. Poleg doživetja Velenje Underground sta naziv prejela še nova doživetja Skrivnosti potopljenih vasi in Polet v usnjarno Evrope.

Spremljajte nas preko spletne strani www.visitsaleska.si in preko družbenih omrežij @VisitSaleska. 


VIR: Zavod za turizem Šaleške doline