Toyota Motor Europe napoveduje začetek proizvodnje 5. generacije hibridnega pogonskega sistema, s katero bodo opremljali novo Corollo.

  • Najnovejša generacija hibridno-električne tehnologije znamke Toyota bo vgrajena v novo Corollo.
  • Toyota je za posodobitev sedmih produkcijskih linij v svojih tovarnah na Poljskem (TMMP) in v Veliki Britaniji (TMUK) namenila 77,5 milijona evrov.
  • Hibridna tehnologija 5. generacije občutno izboljšuje zmogljivosti in hkrati zmanjšuje emisije CO2.

 Najnovejše nizkoemisijske pogonske sklope bodo izdelovali v tovarnah znamke Toyota na Poljskem (TMMP), v Veliki Britaniji (TMUK) in Turčiji (TMMT).  

Že pred začetkom proizvodnje hibridnih motorjev in menjalnikov 5. generacije je bilo posodobljenih sedem proizvodnih linij. V ta namen so pri TME v tovarno na Poljskem vložili 77 milijonov evrov, v tovarno v Veliki Britaniji pa 544.000 evrov(1).

V tovarni TMMP proizvajajo hibridne električne menjalnike, vključno z generatorjem MG1 in pogonskim elektromotorjem MG2, ki predstavljata pomembna sestavna dela hibridnega pogonskega sklopa(2). Menjalniki bodo skupaj z novim 1,8-litrskim bencinskim motorjem, proizvedenim v tovarni TMUK, sestavljali 5. generacijo hibridnega električnega pogonskega sklopa.

5. generacijo hibridne tehnologije znamke Toyota odlikujejo lažji, bolj kompaktni in bolj zmogljivi elektromotorji. Te izboljšave povečujejo razmerje električnega pogona v hibridnem sistemu. Zaradi izboljšanih kalibracij motorja ima vozilo večjo moč, boljšo splošno zmogljivost in bolj navdušujoče vozne lastnosti, posledično pa so nižje tudi emisije CO2 in poraba goriva. Skupna moč hibridnega pogonskega sistema z 1,8-litrskim motorjem znaša 140 konjskih moči, kar za 1,7 sekunde skrajšuje čas pospeška od 0 do 100 km/h, ki po novem znaša 9,2 sekunde(3).

Nova 5. generacija hibridnega električnega pogonskega sklopa nadomešča sisteme 4. generacije, ki so jih od leta 2016 proizvajali v tovarni TMUK in od leta 2018 tudi v tovarni TMMP. V tem času so pri TME pospešili svoje naložbe v hibridno tehnologijo in v zadnjih štirih letih se je delež elektrificiranih vozil znotraj evropske prodaje znamke Toyota s 30 odstotkov povečal na 66 odstotkov. 

»Cenovno dostopna hibridna elektrificirana vozila z nizkimi emisijami imajo pomembno vlogo v naši strategiji več tehnologij na evropskem trgu, s katero želimo prispevati k splošnemu znižanju emisij ogljikovega dioksida. Hibridna tehnologija je zdaj prisotna v 70 oziroma 85 odstotkih motorjev in menjalnikov, ki jih proizvajajo v tovarnah TMMP in TMUK. To je nenazadnje tudi odraz vedno večjega povpraševanja strank po hibridnih vozilih znamke Toyota,” je povedal Marvin Cooke, izvršni podpredsednik, ki je pri Toyota Motor Europe zadolžen za proizvodnjo.



  1. 360 milijonov poljskih zlotov in 465.000 britanskih funtov.
  2. MG1 je generator, ki deluje kot zaganjalnik za bencinski motor, proizvaja elektriko za napajanje elektromotorja MG2 in polni baterijo. MG2 je glavni pogonski elektromotor, ki poganja kolesa s pomočjo toka, ki ga ustvarjata generator MG1 in baterija. Poleg tega omogoča povratek dela kinetične energije, ki nastane pri zaviranju in zavijanju. Zato hibridni pogon v primerjavi s klasičnim pogonom porabi manj goriva.
  3. Podatki so provizorični in so predmet končne homologacije. 



O TOVARNI TOYOTA MANUFACTURING UK (TMUK)

V tovarni Toyota Manufacturing UK (TMUK) v Burnastonu izdelujejo kombilimuzinsko in karavansko različico modela Corolla. V obratu v Deesideju v severnem Walesu pa proizvajajo bencinske in hibridne pogonske sklope. V obeh obratih TMUK so v letu 2021 proizvedli 131.024 vozil in 257.395 motorjev. Do danes je Toyota v svoje proizvodne operacije v Združenem kraljestvu vložila več kot 2,75 milijarde funtov in trenutno zaposluje več kot 3000 ljudi.


O TOVARNI TOYOTA MANUFACTURING POLAND (TMMP)

V tovarni Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) proizvajajo hibridne menjalnike in bencinske motorje, ki so kombinirani s hibridnimi menjalniki. Ti izdelki so vgrajeni v nizkoemisijska hibridna vozila znamke Toyota, ki so proizvedena v Evropi. TMMP ima dva proizvodna obrata v Spodnji Šleziji. Tovarna v Walbrzychu proizvaja običajne in hibridne menjalnike ter bencinske motorje za običajne in hibridne pogonske sklope. Tovarna Jelcz-Laskowice pa proizvaja bencinske motorje za običajne in hibridne pogonske sklope. V letu 2021 so v tovarni TMMP proizvedli 475.000 menjalnikov in 438.000 motorjev za dobavo Toyotinim tovarnam v Evropi (Češka, Velika Britanija, Francija, Turčija) in zunaj Evrope (Južna Afrika). TMMP trenutno zaposluje 3400 ljudi.


O PODJETJU TOYOTA MOTOR EUROPE

Toyota Motor Europe NV/SA (TME) skrbi za prodajo in trženje vozil, sestavnih delov in dodatne opreme znamk Toyota, GR (Gazoo Racing) in Lexus. Pod okrilje TME spadajo tudi evropske proizvodne in inženirske aktivnosti znamke Toyota. TME neposredno zaposluje več kot 27.000 ljudi in je od leta 1990 v različne operacije vložil več kot 10 milijard EUR. Poleg tega ima v Evropi v lasti osem proizvodnih obratov: na Portugalskem, v Veliki Britaniji, Franciji, na Poljskem, v Češki republiki in Turčiji. Zdaj je na evropskih cestah približno 16,5 milijona vozil Toyota, GR in Lexus. Lastnikom teh vozil je s svojo podporo na voljo mreža 28 nacionalnih marketinških in prodajnih podružnic ter okoli 2800 prodajnih mest v 53 državah (EU, Velika Britanija, države EFTA + Rusija, Izrael, Turčija in druge vzhodnoevropske države). Leta 2021 je TME v Evropi prodal 1.076.300 vozil in dosegel 6,4-odstotni tržni delež.
Pri znamki Toyota so tudi prepričani, da je vse mogoče, ko se ljudje prosto gibljejo. V sklopu strategije Mobilnost za vse želijo ustvariti varnejšo, bolj povezano, vključujočo in bolj trajnostno mobilnost. Poleg tega svoje poslanstvo vidijo tudi kot ustvarjalci sreče za vse. V Evropi je TME na trg uvrstil blagovno znamko mobilnosti KINTO, ki v 14 državah ponuja številne nove mobilnostne rešitve, povečuje prodajo brezemisijskih vozil in zagotavlja inženirsko podporo med podjetji. Toyota si s cilji trajnostnega razvoja ZN prizadeva doseči ogljično nevtralnost v svojem celotnem poslovanju po Evropi. Pri TME želijo doseči 100-odstotno zmanjšanje CO2 vseh novih vozil v Zahodni Evropi do leta 2035. Poleg tega pa bodo še naprej ponujali celotno paleto elektrificiranih pogonskih sklopov strankam po vsej regiji.

VIR: Toyota