Toyota je s predstavitvijo električnega prototipa legendarnega poltovornjaka Hilux, ki ga poganjajo vodikove gorivne celice, dosegla še en mejnik na svoji poti k brezogljični prihodnosti.

  • Prototip električnega poltovornjaka Hilux na vodikove gorivne celice je rezultat premišljenega razvojnega projekta.
  • Toyota si z razvojem rešitev, ki temeljijo na vodikovih gorivnih celicah, prizadeva za regijsko uresničevanje ciljev ogljične nevtralnosti.

Toyota je s predstavitvijo električnega prototipa legendarnega poltovornjaka Hilux, ki ga poganjajo vodikove gorivne celice, dosegla še en mejnik na svoji poti k brezogljični prihodnosti. Ta projekt je odraz strategije različnih tehnologij, na katero Toyota prisega že nekaj let in s katero želi doseči cilje brezogljične družbe. Ta strategija temelji na različnih pogonskih rešitvah, od samopolnilnih in priključno-hibridnih električnih vozil do baterijsko-električnih vozil in električnih vozil na vodikove gorivne celice. Na ta način se lahko prilagajajo različnim potrebam uporabnikov in delovnih okolij po vsem svetu.
Električna različica revolucionarnega poltovornjaka Hilux na vodikove gorivne celice je bila predstavljena v tovarni Toyota Manufacturing UK v Derbyju v Angliji. Poltovornjak je rezultat skupnega projekta s partnerji konzorcija, ki ga podpira vlada Združenega kraljestva. Hilux je ikona znamke Toyota. Pripada mu sloves izjemno zanesljivega in vzdržljivega vozila, ki se samozavestno spopada z največjimi izzivi. Prav ohranitev teh lastnosti tudi v različici z električnim pogonom na vodikove gorivne celice je bila eden temeljnih ciljev razvojnega projekta.
Lastnosti vozila

Pogonski sklop nove različice Hiluxa temelji na rešitvah iz limuzine Toyota Mirai, ki jo prav tako poganjajo vodikove električne celice. Toyota namreč prav z limuzino Mirai, katere dve generaciji sta že deset let v serijski proizvodnji, dokazuje možnosti in prednosti uporabe vodika kot pogonskega vozila. Vodikove gorivne celice med vožnjo ne proizvajajo nobenih emisij, iz izpušne cevi pa kapljajo le kapljice čiste vode.


Vodik, ki je pod visokim pritiskom shranjen v treh rezervoarjih za gorivo, prototipu zagotavlja več kot 600 kilometrov dosega. To je precej večji doseg, kot bi ga lahko dosegli z baterijsko-električnim sistemom. Hibridna baterija, ki shranjuje v gorivnih celicah proizvedeno električno energijo, je nameščena na zadnji tovorni ploščadi, kar ohranja prostornost potniške kabine.
Zgodovina projekta

Projekt se je začel na začetku leta 2022 s študijo izvedljivosti, ki sta jo opravila TMUK in Toyota Motor Europe. Financiranje je prek neprofitne organizacije Advanced Propulsion Centre, ki podpira razvoj čistejših tehnologij in novih konceptov mobilnosti, podprla vlada Združenega kraljestva. To je odprlo vrata za začetek intenzivnega načrtovalnega in razvojnega programa, ki so se mu pridružili tudi številni konzorcijski partnerji: Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies, Thatcham Research in Toyota Motor Corporation (TMC).


Izdelava prototipa se je v posebnem delu obrata TMUK začela 5. junija letos. Prvo izmed desetih vozil, ki bodo izdelana do konca tega leta, je bilo dokončano le tri tedne kasneje. Vozila bodo opravila strogo testiranje, s katerim bodo zagotovili, da bodo varnost, dinamična zmogljivost, funkcionalnost in vzdržljivost izpolnjevali visoke standarde, ki so zahtevani za serijsko proizvodnjo.
Projekt je omogočil razvoj in uporabo novega znanja s področij elektrificiranih vozili na gorivne celice in sestavnih delov vodikovega sistema. Vsi člani konzorcija so imeli svoje vloge že v začetni fazi projekta. Podjetje Ricardo je podpiralo priprave za izdelavo prototipa, izvajalo načrtovalske in razvojne naloge ter razvijalo celoten proizvodni proces vzporedno z ekipami v tovarni TMUK. Ricardo bo v prihodnjih mesecih opravil popolno oceno vozila, na podlagi katere bodo sprejeli odločitev o možnem serijsko- proizvodnem modelu, ki bo predstavljen v drugi polovici tega desetletja.
Partnerski člani konzorcija

Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) v svoji tovarni v Burnastonu v Derbyshiru proizvaja kombilimuzinsko in karavansko različico modela Corolla ter nekatera gospodarska vozila. V obratu Deeside v severnem Walesu pa proizvajajo hibridne motorje. TMUK je kot prvo podjetje, ki je v popolni lasti korporacije Toyota, začelo proizvodnjo leta 1992. TMUK je pozneje postal tudi prva tovarna za proizvodnjo hibridnih električnih vozil zunaj Japonske. Do zdaj je Toyota v svoje proizvodne dejavnosti v Veliki Britaniji vložila več kot 2,75 milijarde funtov. 

V tovarni TMUK je trenutno zaposlenih več kot 3000 ljudi. Njene proizvodne dejavnosti pa omogočajo tudi številna druga mesta v obsežni mreži dobaviteljev v Združenem kraljestvu.

Ricardo je globalno strateško inženirsko in okoljsko svetovalno podjetje, ki je specializirano za sektorje prometa, energije in redkih virov. Ricardo je podprl tehnično integracijo sestavnih delov sistema gorivnih celic v šasijo Hilux.

ETL (European Thermodynamics) je zavezan zagotavljanju celovitih termičnih rešitev in drugih inovacij. V sklopu projekta prototipa Hiluxa na gorivne celice je ETL proučeval povratne in več ventilatorske ureditve.


D2H Advanced Technologies zagotavlja visokotehnološke inženirske storitve na področju simulacije, modeliranja, aerodinamike, termodinamike in oblikovanja za avto-moto šport in druge industrije. D2H je opravil analizo CFD, na podlagi katere so odkrili, kje so še mogoče izboljšave.

Thatcham Research je podjetje za obveščanje o tveganju v avtomobilski industriji. Ukvarjajo se z rešitvami, ki proučujejo priložnosti in tveganja novih tehnologij. Projekt prototipa Hiluxa so podprli z zagotavljanjem trajnostnega svetovanja pri popravilih in usposabljanjem strokovnih sodelavcev. 

VIR: Toyota Adria