GR Supra je bil prvi globalni model znamke Toyota s podpisom GAZOO Racing (GR).

Svetovno premiero je doživela leta 2019 in predstavlja utelešenje sanj Akia Tojode, predsednika korporacije Toyota, ki si je vedno želel avtomobil, ki bi ponujal prvinski vozniški užitek.

Kasneje sta GR Supri pridružila še GR Yaris in kupe GR86. Družino GR tako sestavljajo trije avtomobili, ki so rojeni iz strasti do dirkanja in so zasnovani z bogatimi izkušnjami sodelovanja ekipe TOYOTA GAZOO Racing na dirkah najvišje ravni. 

Od začetka prodaje je bila GR Supra na voljo z vrstnim 6-valjnim 3,0-litrskim motorjem s 340 konjskimi močmi (250 kW) in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Leto pozneje je bil ponudbi dodan nov 2,0-litrski motor z 258 konjskimi močmi (190 kW) in že znanim samodejnim menjalnikom.

Avtomobil je s svojimi zmogljivostmi požel pohvale medijev in oboževalcev po vsem svetu. V zraku pa je ostalo vprašanje, ali bo na voljo tudi z ročnim menjalnikom?


#REŠIMOROČNIMENJALNIK | #SAVETHEMANUAL

Toyota je vedno znala prisluhniti svojim strankam in ljubiteljem športnih avtomobilov. Tako bo v Evropi kmalu predstavljena nova GR Supra s šeststopenjskim inteligentnim ročnim menjalnikom (iMT). Namenjena je voznikom, ki prisegajo na nadzor, ki ga ponuja natančen ročni menjalnik. Po novem bodo vsi trije modeli iz družine GR na evropskem trgu na voljo z ročnim menjalnikom in tremi pedali. GR Yaris je z ročnim menjalnikom na voljo serijsko, GR Supra in GR86 pa opcijsko.

V skladu s čistokrvno inženirsko zasnovo modela GR Supra ta razvoj še zdaleč ni bil le stvar uporabe že znanih rešitev. Nov menjalnik je bil skupaj z novo sklopko zasnovan tako, da ustreza lastnostim moči in navora 3,0-litrskega motorja, ki poganja GR Supro.
Hkrati sta bila na novo zasnovana in nastavljena zavorni sistem in vzmetenje, ki omogočata še boljše delovanje.
V ponudbi je tudi poseben model Lightweight, ki ga odlikuje nizka teža. Zaradi manjše teže ročnega se je masa praznega vozila zmanjšala za skoraj 40 kg, kar dodatno prispeva k izboljšanim voznim lastnostim avtomobila.


NOVI 6-STOPENJSKI ROČNI MENJALNIK

Ročni menjalnik, ki je vgrajen v GR Supro, je bil zasnovan in nastavljen posebej za ta model. Inženirska ekipa je modificirala obstoječe ohišje menjalnika, pogonsko gred in komplet zobnikov ter odstranila nekatere nepotrebne elemente, kot je na primer akustični paket. S temi ukrepi so še dodatno zmanjšali težo.
V središču menjalnika je na novo zasnovana sklopka z večjim premerom in ojačano membransko vzmetjo. Z večjim območjem trenja in močnejšo vzmetjo ponuja zmogljivost, ki je primerna za uporabo z motorjem z visokim navorom.


PAMETNO DELOVANJE

Menjalnik iMT uporablja pametni nadzorni sistem z novo programsko opremo, ki daje prednost športnim zmogljivostim. Pri prestavljanju v višje prestave so parametri nastavljeni tako, da optimizirajo navor motorja v trenutku vklopa in sprostitve sklopke. Pri nižjih prestavah je bila programska oprema natančno nastavljena za dosledno delovanje.

Da bi se izognili počasnemu pospešku in občutku nizkega pospeševanja, je bilo končno pogonsko razmerje skrajšano s 3,15 (v avtomatski GR Supra) na 3,46. Rezultat je športna odzivnost in prestavno razmerje, ki ustrezata zmogljivosti športnega avtomobila.



VZMETENJE IN KRMILJENJE

Tudi vzmetenje GR Supre je na novo nastavljeno in z novim menjalnikom ponuja optimalne zmogljivosti.  
V sprednjih in zadnjih pušah stabilizatorja je uporabljena bolj trda vulkanizirana guma. Na novo so nastavljeni tudi blažilniki. Mehanski sestavni deli v električnem servo volanu in delovni parametri sistema so bili prav tako nastavljeni na novo.


NA NOVO ZASNOVANA OSREDNJA KONZOLA IN PRESTAVNA ROČICA

Nov ročni menjalnik je narekoval tudi prilagojeno zasnovo kabine. Pri tem ni šlo zgolj za zamenjavo ene prestavne ročice za drugo, saj je bilo treba za prestavno ročico najti optimalen položaj, ki omogoča natančno, hitro in učinkovito prestavljanje.

Obstoječa zasnova sredinske konzole ni omogočala ustrezne razdalje med prestavno ročico in nadzorno ploščo klimatske naprave. Za popolno ergonomijo je bilo potrebno preoblikovati sredinsko konzolo in krmilnik za izbiro načinov vožnje. Poleg tega je bilo treba spremeniti razmerje vzvoda, ki je prilagojeno tudi za uporabo vzvratne prestave. Prenovljena postavitev zagotavlja 42-milimetrsko razdaljo med prestavnim gumbom in ploščo klimatske naprave. Občutek ročnega prestavljanja je sestavni del človekove senzorične povezanosti z avtomobilom, zato so pozornost namenili tudi teži in obliki prestavne ročice ter kakovosti samega prestavljanja. 


SISTEM ZA NADZOR ZDRSA

Tudi zavorni sistem in sistem za nadzor zdrsa sta optimizirana za skladno delovanje z ročnim menjalnikom.
S samodejnim menjalnikom je pri vožnji navkreber možno uporabiti drugo prestavo, ko se nasprotna kolesa nahajajo na površinah z različnimi stopnjami oprijema – na primer, ko je avtomobil delno parkiran na poledeneli cesti. To omogoča tekoče premikanje brez zdrsa koles. Pri ročnem menjalniku je treba uporabiti prvo prestavo, sprostitev sklopke pa poveča tveganje za zdrs in vrtenje koles. Da bi rešili to težavo, so inženirji znamke Toyota 

prilagodili sistem za nadzor zdrsa (TRC) in s tem dosegli enako nemoteno delovanje, kot ga omogoča samodejni menjalnik. Sistem je optimiziran tudi za značilen visok navor motorja, široke pnevmatike in pogon na zadnja kolesa.


UČINKOVITO ZAVIRANJE IN STABILNOST

Obnašanje avtomobila pri pospeševanju iz ovinka je ključni element za zagotavljanje zabavne vožnje, ki je tako zelo značilna za GR Supro. Za različico z ročnim menjalnikom je bil nadzor oprijema v središču pozornosti, saj so želeli zagotoviti idealno razmerje med agilnostjo in stabilnostjo pri izstopu iz ovinka. Sistem za nadzor zdrsa TRC je bil umerjen za ohranjanje stabilnosti. To zagotavlja, da se avtomobil zvesto drži voznikove načrtovane linije, hkrati pa omogoča pravo količino moči, ki je osnova športnega občutka.


NOVA FUNKCIJA HAIRPIN+ 

Inženirji so želeli GR Supri zagotoviti izdatno mero vozniškega užitka tudi v najbolj zahtevnih scenarijih. To jim je uspelo z uvedbo nove funkcije Hairpin+, ki je zasnovana tako, da omogoča več svobode, predvsem pa zagotavlja izjemne občutke pri vožnji skozi ovinke in na vzponih (več kot 5 %) po evropskih gorskih cestah.


SISTEM PROTI PREVRAČANJU

Izjemno agilno vozilo je lahko občutljivo na nenadno nadkrmiljenje, ki ga je težko nadzorovati samo z nadzorom stabilnosti vozila (VSC). Zato je bil za obe različici GR Supre z ročnim in samodejnim menjalnikom razvit sistem za preprečevanje prevračanja (ARP), ki posreduje pri sistemu za nadzor stabilnosti VSC in nadomesti nenadno izgubo oprijema.

Način Track pa je nastavljen tako, da omogoča enostavno driftanje s svobodnim nadzorom plina. Vozilo ostaja okretno, vendar je zaradi posebnega nadzora motorja zmanjšana nevarnost vrtenja.



NOVA ŠE LAŽJA RAZLIČICA GR SUPRA LIVE LIGHTWEIGHT

Inženirji so izkoristili dejstvo, da so z novim ročnim menjalnikom občutno zmanjšali težo vozila in so zasnovali še novi model z oznako Lightweight.
GR Supra Lightweight s 3,0-litrskim motorjem je skupno za 38,3 kilograma lažja od različice s samodejnim menjalnikom. 
Namestitev novega ročnega menjalnika in novih 19-palčnih aluminijastih platišč prihrani 21,8 kg. Pri različici Lightweight pa so z zamenjavo avdiosistema in odstranitvijo usnjenega oblazinjenja sedežev, ledvene opore in električnih nastavitev sedežev prihranili še dodatnih 16,5 kg. To znižanje teže pa še dodatno pripomore k izboljšanju okretnosti avtomobila.


OSVEŽENA PALETA MODELOV

Na začetku modelne palete se nahaja različica Live z 2,0-litrski motorjem in samodejnim menjalnikom. Na voljo je s paketi opreme Premium, Connect in Sport. Različica Active s 3,0-litrskim motorjem pa je na voljo s paketom opreme Premium.
Različica Live Lightweight s 3,0-litrskim motorjem in ročnim menjalnikom bo po vsej verjetnosti postala najbolj zaželena GR Supra. Na voljo bo s paketom opreme Premium.


NOVE BARVE NOTRANJOSTI IN ZUNANJOSTI

Nova GR Supra je na voljo tudi v novih barvah Moareki Grey in Dawn Blue. Na voljo je tudi Matte Moonstone White, ki je rezervirana ekskluzivno za različico 3.0 Premium z ročnim menjalnikom.
V kabini je rdeče usnje nadomestilo novo oblazinjenje v bež barvi. Kupci se lahko odločijo, da svojemu avtomobilu z ročnim menjalnikom dodajo še več športnega značaja z novim paketom Alcantara, ki uporablja taktilni material za gumb in manšeto prestavne ročice.

PR: Toyota Adria