BMW Slovenija, A1 Slovenija in Continental združujejo področja, ki so na videz popolnoma ločena, prav zares pa izjemno prepletena in soodvisna.
Strokovnjaki s področja mobilnosti, IKT tehnologije in razvoja so na okrogli mizi govorili o digitalizaciji, mobilnosti in trajnosti. V nadaljevanju je BMW Group predstavil poosebitev tehnoloških in trajnostnih sprememb, BMW iX M60.
Ljubljana. Številne inovacije, tehnološke spremembe in digitalizacija v industriji so v zadnjih desetih letih pospešile razvoj okolja, v katerem delamo in živimo. BMW Slovenija, A1 Slovenija in Continental so 8. septembra organizirali Tech talk na temo vpliva tehnologije na naša življenja in sooblikovanje prihodnosti. Produktni strokovnjak v BMW Group Srednja in Jugovzhodna Evropa, Matic Grobelšek, Direktor za poslovni trg v A1 Slovenija, in Blaž Tomažin, Strokovnjak za marketing v Continental SEE, so se pogovarjali o tem, kako so zares prepletena in soodvisna področja, na katerih podjetja delujejo, njihova dosedanja in načrtovana prizadevanja v smeri tehnoloških sprememb in implementacije trajnosti v njihove poslovne modele.
Zadnje desetletje je prineslo tektonske premike v industrijah mobilnosti, informacijsko-komunikacijske tehnologije in razvoja, vsem pa je skupna eksponentna rast v digitalizaciji in komunikaciji. Continental, ki je v lanskem letu praznoval 150. obletnico ustanovitve, razvija nove tehnologije pnevmatik ter spodbuja inteligentno in digitalizirano mobilnost, razvoj pa obsega tudi trajnostne in naprednejše alternativne materiale. Informacijsko-komunikacijska mreža v Sloveniji je v zadnjih desetih letih naredila korenit korak v prihodnost. Razvoj mobilne in avtomobilske tehnologije je med drugim zahteval tudi hitrejšo in bolj zmogljivo izmenjavo informacij, na kar se je A1 Slovenija odzval z nadgradnjami omrežja s prehodom iz dotedanjega standarda 3G omrežja na 4G in danes na 5G omrežje. Tako je danes omrežje 5G zahvaljujoč A1 Slovenija na voljo že skoraj 60 % prebivalcem.
Za BMW Group predstavlja leto 2022 pomemben jubilej; ob več kot stoletni zgodovini letos praznuje 50 let oddelka BMW M, prav tako tudi 50 let ikoničnega sedeža podjetja v obliki štirih valjev in kulturnega udejstvovanja. Oliver Strutz, produktni strokovnjak, BMW Group: »BMW vozila so se vedno iz generacije v generacijo izboljševala, postajala učinkovitejša in bolj dovršena, a se je ta napredek v zadnjem času še potenciral. Pred dobrim desetletjem smo predstavili BMW i3. Dvanajst let in četrt milijona prodanih vozil kasneje smo dokazali, da se električna moč lahko postavi ob bok klasično gnanim avtomobilom in začrtali pot za naslednje generacije elektrificiranih vozil.« Produktni strokovnjak je še poudaril, da BMW izvaja korenit trajnostni premik v proizvodnji, v to pa uvaja tudi umetno inteligenco, ki skrbi za učinkovito upravljanje z viri in gladko izvedbo proizvodnje.
Prav ta komunikacija in povezljivost pa je v samem bitu podjetja A1 Slovenija. Sodobne in napredne tehnologije so stalna podlaga za inoviranje in razvoj novih poslovnih modelov. Tako tudi tehnologija 5G postaja polje, na katerem se razvijajo rešitve z večjo dodano vrednostjo. Matic Grobelšek, A1 Slovenija: »Prvi rezultati kažejo dobro izrabo potenciala predvsem na področjih digitalizacije proizvodnje in logistike, velik pospešek bo kmalu opazen tudi na področju transporta. Nove tehnologije naj spodbujajo razvoj in ponujajo nove možnosti. Zato moramo biti pri implementaciji novih tehnologij pogumni in preudarni hkrati.«
Povezljivost je dejavnik za prihodnji razvoj, na to pot pa stopa tudi BMW Group, ki zase pravi, da se preoblikuje iz avtomobilskega podjetja v tehnološko podjetje. Oliver Strutz: »V preteklosti smo tehnologijo uporabljali za informacijsko-razvedrilne namene, avtomobile novih generacij pa bo popolnoma spremenila in predrugačila njihovo funkcijo.« BMW razvija in testira vozila zmožna avtonomne vožnje, v prihodnosti pa lahko pričakujemo tudi komunikacijo z ostalimi vozili v prometu.
Medtem, ko se BMW preoblikuje iz avtomobilskega v tehnološko podjetje, Continental obseg svojega delovanja širi iz posla s pnevmatikami tudi v smer tehnološkega razvoja. »Continental je veliko več kot le podjetje s pnevmatikami, razdeljeni smo na oddelka za pnevmatike in avtomobilsko industrijo/tehnologijo. Tehnološki oddelek je imel pomembno vlogo pri zagotavljanju bistvenih elementov za intuitivno in privlačno uporabniško izkušnjo v novem BMW iX«. Ta vključuje preko 20 elementov Continentalove izdelave, med drugim tudi visoko zmogljiv računalnik, ki procesira vhodne in izhodne informacije, in širokopasovni oddajnik za povezavo z mobilnim telefonom.
Velik potencial prav v povezljivosti in digitalizaciji pa vidi A1 Slovenija v povezovanju različnih industrij v ustvarjanju boljše prihodnosti naše družbe. Matic Grobelšek: »5G omogoča hitrejši in zmogljivejši prenos informacij, tako da bodo vozila naslednjih generacij lahko med seboj izmenjevala informacije in bo v zameno promet mnogo varnejši in učinkovitejši.«
Razvoj na področju pametne mobilnosti poteka tudi pri Continentalu. »Pnevmatike se v tem trenutku praktično izumljajo na novo, z dodanimi pametnimi sistemi in uporabo trajnostnih materialov« Podjetje se prav tako ukvarja z avtomobilsko tehnologijo, med drugim pilotnimi projekti avtonomne vožnje.
BMW Group vidi potencial v pristopu BMW iFactory, novem holističnem pogledu na avtomobilsko proizvodnjo, ki združuje principe vitke, zelene in digitalizirane proizvodnje. Prva tovarna v duhu iFactory bo nova tovarna v Debrecenu, optimizirana za proizvodnjo vozil na električni platformi, temeljila pa bo na krožni izrabi virov z minimalizirano količino odpadkov, poganjala jo bo zelena energija, odlikovala pa pametna produkcija, podprta z umetno inteligenco.
Matic Grobelšek je poudaril, da ne glede na to, v kar verjamemo, bi moral gospodarski razvoj izboljšati naša življenja, razvoj pa mora biti trajnosten, in dodal, da je A1 v svojem bistvu trajnostno podjetje. BMW Group je izpostavil, da je želja po trajnosti botrovala še večji stopnji tehnološkega razvoja, predrugačila je proizvodnje obrate in dobavne verige. Do enakih zaključkov so prišli pri Continentalu, s ciljem, da do leta 2030 postanejo najnaprednejše podjetje za proizvodnjo pnevmatik z okoljsko in družbeno odgovornosti.
Zadnje desetletje je prineslo tektonske premike v industrijah mobilnosti, informacijsko-komunikacijske tehnologije in razvoja, vsem pa je skupna eksponentna rast v digitalizaciji in komunikaciji. Continental, ki je v lanskem letu praznoval 150. obletnico ustanovitve, razvija nove tehnologije pnevmatik ter spodbuja inteligentno in digitalizirano mobilnost, razvoj pa obsega tudi trajnostne in naprednejše alternativne materiale. Informacijsko-komunikacijska mreža v Sloveniji je v zadnjih desetih letih naredila korenit korak v prihodnost. Razvoj mobilne in avtomobilske tehnologije je med drugim zahteval tudi hitrejšo in bolj zmogljivo izmenjavo informacij, na kar se je A1 Slovenija odzval z nadgradnjami omrežja s prehodom iz dotedanjega standarda 3G omrežja na 4G in danes na 5G omrežje. Tako je danes omrežje 5G zahvaljujoč A1 Slovenija na voljo že skoraj 60 % prebivalcem.
Za BMW Group predstavlja leto 2022 pomemben jubilej; ob več kot stoletni zgodovini letos praznuje 50 let oddelka BMW M, prav tako tudi 50 let ikoničnega sedeža podjetja v obliki štirih valjev in kulturnega udejstvovanja. Oliver Strutz, produktni strokovnjak, BMW Group: »BMW vozila so se vedno iz generacije v generacijo izboljševala, postajala učinkovitejša in bolj dovršena, a se je ta napredek v zadnjem času še potenciral. Pred dobrim desetletjem smo predstavili BMW i3. Dvanajst let in četrt milijona prodanih vozil kasneje smo dokazali, da se električna moč lahko postavi ob bok klasično gnanim avtomobilom in začrtali pot za naslednje generacije elektrificiranih vozil.« Produktni strokovnjak je še poudaril, da BMW izvaja korenit trajnostni premik v proizvodnji, v to pa uvaja tudi umetno inteligenco, ki skrbi za učinkovito upravljanje z viri in gladko izvedbo proizvodnje.
Prav ta komunikacija in povezljivost pa je v samem bitu podjetja A1 Slovenija. Sodobne in napredne tehnologije so stalna podlaga za inoviranje in razvoj novih poslovnih modelov. Tako tudi tehnologija 5G postaja polje, na katerem se razvijajo rešitve z večjo dodano vrednostjo. Matic Grobelšek, A1 Slovenija: »Prvi rezultati kažejo dobro izrabo potenciala predvsem na področjih digitalizacije proizvodnje in logistike, velik pospešek bo kmalu opazen tudi na področju transporta. Nove tehnologije naj spodbujajo razvoj in ponujajo nove možnosti. Zato moramo biti pri implementaciji novih tehnologij pogumni in preudarni hkrati.«
Povezljivost je dejavnik za prihodnji razvoj, na to pot pa stopa tudi BMW Group, ki zase pravi, da se preoblikuje iz avtomobilskega podjetja v tehnološko podjetje. Oliver Strutz: »V preteklosti smo tehnologijo uporabljali za informacijsko-razvedrilne namene, avtomobile novih generacij pa bo popolnoma spremenila in predrugačila njihovo funkcijo.« BMW razvija in testira vozila zmožna avtonomne vožnje, v prihodnosti pa lahko pričakujemo tudi komunikacijo z ostalimi vozili v prometu.
Medtem, ko se BMW preoblikuje iz avtomobilskega v tehnološko podjetje, Continental obseg svojega delovanja širi iz posla s pnevmatikami tudi v smer tehnološkega razvoja. »Continental je veliko več kot le podjetje s pnevmatikami, razdeljeni smo na oddelka za pnevmatike in avtomobilsko industrijo/tehnologijo. Tehnološki oddelek je imel pomembno vlogo pri zagotavljanju bistvenih elementov za intuitivno in privlačno uporabniško izkušnjo v novem BMW iX«. Ta vključuje preko 20 elementov Continentalove izdelave, med drugim tudi visoko zmogljiv računalnik, ki procesira vhodne in izhodne informacije, in širokopasovni oddajnik za povezavo z mobilnim telefonom.
Velik potencial prav v povezljivosti in digitalizaciji pa vidi A1 Slovenija v povezovanju različnih industrij v ustvarjanju boljše prihodnosti naše družbe. Matic Grobelšek: »5G omogoča hitrejši in zmogljivejši prenos informacij, tako da bodo vozila naslednjih generacij lahko med seboj izmenjevala informacije in bo v zameno promet mnogo varnejši in učinkovitejši.«
Razvoj na področju pametne mobilnosti poteka tudi pri Continentalu. »Pnevmatike se v tem trenutku praktično izumljajo na novo, z dodanimi pametnimi sistemi in uporabo trajnostnih materialov« Podjetje se prav tako ukvarja z avtomobilsko tehnologijo, med drugim pilotnimi projekti avtonomne vožnje.
BMW Group vidi potencial v pristopu BMW iFactory, novem holističnem pogledu na avtomobilsko proizvodnjo, ki združuje principe vitke, zelene in digitalizirane proizvodnje. Prva tovarna v duhu iFactory bo nova tovarna v Debrecenu, optimizirana za proizvodnjo vozil na električni platformi, temeljila pa bo na krožni izrabi virov z minimalizirano količino odpadkov, poganjala jo bo zelena energija, odlikovala pa pametna produkcija, podprta z umetno inteligenco.
Matic Grobelšek je poudaril, da ne glede na to, v kar verjamemo, bi moral gospodarski razvoj izboljšati naša življenja, razvoj pa mora biti trajnosten, in dodal, da je A1 v svojem bistvu trajnostno podjetje. BMW Group je izpostavil, da je želja po trajnosti botrovala še večji stopnji tehnološkega razvoja, predrugačila je proizvodnje obrate in dobavne verige. Do enakih zaključkov so prišli pri Continentalu, s ciljem, da do leta 2030 postanejo najnaprednejše podjetje za proizvodnjo pnevmatik z okoljsko in družbeno odgovornosti.
Skupek prizadevanj treh podjetij za bolj trajnostno prihodnost je moč izkusiti v novem BMW iX M60, bavarskem električnem, trajnostnem in tehnološkem paradnem konju. BMW Group: »Najboljše iz treh svetov, i, X in M. Vozilo je bilo od samega začetka zasnovano s povezavo trajnosti in zmogljivosti v mislih. Najmočnejše in najhitrejše električno vozilo serijske proizvodnje BMW Group v zgodovini, z dvema elektromotorjema, ki proizvedeta skupno moč sistema 455 kW/619 KM. Koncept dosledno trajnostnega vozila, napredno oblikovanje sodobnega športnega terenca in fascinantna visoka zmogljivost BMW iX M60 utelešajo samo bistvo značaja BMW vozil. Salonski značaj notranjosti v smislu prostornosti in razkošja ter tehnološki poudarki glede avtomatizirane vožnje, upravljanja in povezljivosti pričarajo celostno izkušnjo luksuza prihodnosti.
PR in foto: BMW